همه چیز درباره ی چیپست آیفون 12

تقریبا دیگه تمامی دنیا از خبر معرفی جدیدترین گوشی های آیفون در‌کنفرانس hi speed که کمتر از یک‌ هفته ی پیش برگزار شد با خبر هستند. اپل در این کنفرانس از سری دوازدهم گوشی های مخصوص خود موسوم به اپل رونمایی کرد و آن را انقلابی در بین تلفن های هم رده ی هوشمند معرفی کرد. ویژگی های هر ۴ گوشی آیفون ۱۲، یکی از دیگری بهتر و متفاوت ترهستند اما چیپست آیفون 12 با وجود پردازشگرهای A14 Bionic در این گوشی آن را از لحاظ سخت افزاری، به عنوان حرفی جدید در دنیای تکنولوژی مطرح کرده است.

پردازشگرهایی که به صاحبان اپل، جرات این را بخشیده است که نه تنها گوشی آیفون ۱۲ را با دیگر گوشی های قبلی ساخت آیفون حتی آیفون ۱۱ غیر قابل مقایسه بدانند حتی تمامی گوشی های تحت سیستم عامل اندروید را به عنوان موبایل هایی که یارای رقابت به محصول جدید خود را ندارند،معرفی نماید. به همین علت، امروز در این مطلب از مجله ی دلتوس میخواهیم تا برای شما پردازنده های گوشی آیفون ۱۲ را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ببینیم که واقعا نقطه ی قوت این چیپست های جدید چیست! با ما در ادامه این‌ مطلب همراه باشید.

چیپست های آیفون 12

شرکت اپل به قدری به پردازنده های جدید خود اطمینان دارد که نام کنفرانس معرفی گوشی آیفون ۱۲ خود را بر اساس آن، hi speed یا سلام بر سرعت گذاشته است! اما این اعتماد به نفس شرکت اپل از کجا می آید؟ به گفته ی شرکت اپل، چیپست های جدید سرعت گوشی های این شرکت را ۵۰ در صد نسبت به قبل افزایش داده است و همین یعنی انقلابی بزرگ در صنعت موبایل های هوشمند!

بر خلاف آیفون ۱۱ که چیپست های A13 BIONIC در آن استفاده شده است، در هر ۴ مدل گوشی های آیفون ۱۲ چیپست های A14 Bionic استفاده شده است و همین سرعت لیتوگرافی بسیار بالاتری از گوشی های آیفون ۱۱ و دیگر گوشی های موجود در جهان را به کاربران خود به ارمغان می آورد.

وضوح تصویر و ویدئو 4k با تراشه آیفون 12

بگذارید تا این مثال را برایتان کمی ملموس تر کنیم. تراشه های جدید به کاربران آیفون ۱۲ این اجازه را می دهد که وضوح عکس های خود را بیشتر کنند، ویدئوهای 4k بگیرند و تدوین کنند، از بازی های با گرافیک سنگین به راحتی پشتیبانی کند و مصرف باتری کمتری در عین حال داشته باشد.

چیپست های استفاده شده در گوشی های آیفون ۱۲، با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده اند و این به آن معنا است که ترانزیستورهای استفاده شده در این چیپست ها حالا به ۲۵ اتم می رسند و می توان میلیارد ها ترانزیستور بیشتر در هر کدام از این تراشه ها گنجاند پس یعنی آیفون ۱۲،قدرت محاسبه ی بسیار بیشتری دارد. جالب است در این رابطه بدانید که بسیاری از کارشناسان حوزه ی تکنولوژی تا همین چند سال پیش کاملامعتقد بودند که چنین چیزی حالا حالا ها به تحقق نخواهد پیوست.

البته شرکت اپل استفاده از این تراشه ها را مدیون یک شرکت هلندی تقریبا ناشناخته است که این تراشه ها را طراحی و ساخته است. شرکت ASML توانسته تا برای تراشیدن الگوی مدارهای تراشه های جدید بر روی سطح سیلیکون از فرآیندی به اسم لیتوگرافی استفاده کند که اساس کارش استفاده از اشعه ی ماورای بنفش است. با این که قیمت این دستگاه بسیار گران تر ازحد معمول یعنی ۱۲۳ میلیون دلار است اما با توجه به این که عمر بالا و درصد پایینی از تولید چیپست های معیوب دارد، وسیله ای مقرون به صرفه محسوب می شود.

در واقع هر چه چیپست ها پیشرفته‌ تر می‌ شوند، خیلی از کارهایی را که قبلا فقط لپ تاپ ها و کامپیوترها انجام می دادند را دیگر تنها با استفاده از موبایل می‌ توان انجام داد.

ترانزیستورهای کوچک آیفون 12

ترانزیستورهای کوچک تر در چیپست های آیفون ۱۲ در واقع انرژی کمتری از ترازیستورهای بزرگ تر خود مصرف می‌ کنند که همین نشان گر این امر است که این گوشی با سرعت بسیار بیشتری کار می کند.

برای همین هم شرکت اپل ادعا می کند که تراشه ی A14 در کارهای یادگیری ماشینی از تراشه های A13، تا ۱۰ مرتبه سریع تر پردازش می کند. برای راستی آزمایی این ادعاها تنها باید صبر کرد و منتظر عرضه ی جهانی آیفون۱۲ ماند تا ببینیم آیا چنین ادعایی واقعیت دارد؟

ویژگی چیپست های آیفون ۱۲

کارشناسان حوزه ی تکنولوژی می گویند که چیپست های استفاده شده درگوشی های آیفون ۱۲ موسوم به A14 با فاصله ی بسیار زیادی از چیپستهای A12X  که در آیپد پرو هم استفاده شده، بهتر هستند. چیست هایA14 که انواع ۱۳ آن در گوشی های آیفون ۱۱ استفاده شده بود، تا الان موفق شده اند تا  در تست های تک هسته ای و چند هسته ای که شرکت اپل از آن ها به عمل آورده، به ترتیب امتیازات ۱۶۵۸ و ۴۶۱۲ را کسب نماید. شگفت انگیز بودن این امر به این خاطر است که برای یک گوشی موبایل،کسب چنین نتیجه ای خارق العاده است!

چیپست A14 Bionic آیفون 12

وجود چیپست های آیفون ۱۲ یا A14 Bionic ، باعث خواهند شد که رابط کاربری آیفون ۱۲ بسیار قوی تر، سریع تر و روان تر از مدل های قبلی گوشی های موبایل آیفون باشد. از آن جایی هم که اپل علام کرده است که ازحافظه ی رم داخلی بسیار بیشتری در سری آیفون ۱۲ استفاده کرده است،کاربری multi tasking در این گوشی های جدید به یک عمل لذت بخش درکنار استفاده از ویژگی های صفحه ی نمایشگر OLED با سرعت پخش۱۲۰ هرتزی برای کاربران آن تبدیل خواهد شد.

البته استفاده از چیپست های قدرتمند تنها برتری گوشی آیفون‌۱۲ نسبت به دیگر گوشی ها و محصولات دنیای تکنولوژی نیست اما بی شک، تجربه ای متفاوت نسبت به هر آن چه که تا به حال از آن استفاده کردیم، خواهد بود.

در این مطلب درباره ی ویژگی ها و چگونگی ساخت چیپست های آیفون ۱۲در سری A14 BIONIC برایتان صحبت کردیم. کاملا مشخص است که شرکت اپل مدت ها است که استفاده از این تراشه را مورد بررسی خود قرارداده و با این حال حتی هنوز هم با روانه کردن آن به بازار دست به ریسک بزرگی زده است، ریسکی‌ که حالا جواب داده! با این حال هنوز هم بایدمنتظر ماند تا مشکلات و باگ های این چیپست ها هم معلوم و مشخص شوند.

شما بگویید، نظرتان درباره ی محصول جدید اپل و استفاده از این چیپستهای فوق قدرتمند در گوشی آیفون ۱۲ چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.