همه چیز درباره اپل واچ سری ۶

ششمین سری از ساعت های هوشمند شرکت اپل در پنجمین سال عرضه ی آن ها وارد بازار جهانی شد و حالا کاربران ایرانی نیز می توانند تا اپل واچ سری ۶ را خریداری کنند اما بر اساس برخی از اخبار، با وجود ارتقا و پیشرفت این ساعت نسبت به مدل های قبلی خود، برخی از امکانات آن همچون Blood Oxygen برای منطقه ی جغرافیایی ایران کار نمی کند!

بلاد اکسیژن یکی از ویژگی های مورد علاقه ی کاربران اپل واچ است که درایران هم طرفداران خاص خودش را دارد. اپل واچ سری ۶ خصوصیات و حواشی مربوط به خودش را دارد که آن را نسبت به مدل های قدیمی تر خود،پر سر و صدا و پر آوازه تر کرده است. به همین خاطر امروز در این مطلب از مجله دلتوس می خواهیم‌ تا به بررسی و معرفی آن برای شما بپردازیم. پس اگر شما هم قصد خرید سری ۶ ساعت های اپل را دارید، تا به انتهای این مطلب از مجله ی دلتوس همراه باشید.

قابلیت هاب اپل واچ سری ۶ 

قبل از رونمایی از اپل واچ ۶ تا الان که از این گوشی رونمایی و به بازارعرضه شده است، در بیشتر محافل تکنولوژی هر جایی از این‌ ساعت هوشمند صحبت می شد، همه شایعه ها و زمزمه هایی بودند که بعضا برای جذاب تر شدن و داغ شدن فضای معرفی این محصول به وجود آمده اند ولی حالا با  معرفی آن به نظر می رسد که آن شایعات آنچنان بی پایه و اساس نبوده اند. در ادامه ی این مطلب حتما به بررسی برخی از آن ها که حالا به نظر میرسد بی پایه و اساس نبوده اند خواهیم پرداخت اما قبل از آن، به معرفی اپل واچ سری ۶ برای شما خواهیم پرداخت.

اپل واچ سری 6

قابلیت سنسور کنترل اکسیژن اپل واچ

قبل از عرضه ی اپل واچ ۶، اخبار مختلفی از آن به وجود آمده بود که ادعا میکرد این ساعت، به سنسور کنترل اکسیژن خون یا همان blood oxygen مجهز شده است که تا مدت ها بسیاری آن را به شکل یک شایعه ی بازار گرم کن می دیدند. البته اپل با انتشار کلیپی، مهر تاییدی بر روی وجود بلاد اکسیژن زد و آن را تبدیل به یکی از قابلیت های بحث بر انگیز اپل واچ کرد. البته با توجه به تجربه ی خریداران ایرانی که اولین بار در توئیتر آن را به اشتراک گذاشتند، قابلیت تشخیص سطح اکسیژن خون در ایران غیر فعال است!

به هر حال، این فناوری قادر است تا با برآورد کردن سطح اکسیژن خون آن هم تنها در 15 ثانیه، با درصد خطای بسیار کمی آن را به کاربر اعلام نماید. این برنامه که آن را با نام SpO2 شناخته شده حتی برای کودکان هم درسری ۶ اپل واچ نیز قابل اجرا است. این فناوری این قابلیت را دارد که درصورت افت بیش از حد سطح اکسیژن به کاربر خود هشدار بدهد.

قابلیت Fitness Plus

برآورد میزان فعالیت های ورزشی و انجام حرکات تمرینی از جمله عوامل مهمی است که بر روی سبک زندگی مردم تاثیر به سزایی می گذارد و از اینرو، شرکت های پیشرویی همچون اپل تلاش خود را به کار بسته اند تا با گنجاندن چنین ویژگی هایی در محصولات خود، در این زمینه نظر خریداران خود را جلب کنند.

برنامه ی فیتنس پلاس اپل واچ سری 6 این قابلیت را به ساعت هوشمند شرکت اپل می دهد که کاربران این ساعت، توجه ویژه ای به سلامتی خود داشته باشند. از این رو در این برنامه کاربران می‌ توانند تنها با پرداخت ۹.۹۹ دلار به عنوان حق اشتراک ماهیانه، برنامه های تمرینی و ورزشی ازطریق این قابلیت ساعت خود را داشته باشند.

جالب است بدانید که این قابلیت تا به کنون در هیچ ساعت هوشمند دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

اپل واچ سری 6

قابلیت تنظیمات خانواده

یکی از قابلیت های مورد علاقه ی خانواده ها که در اپل واچ ۶ وجود دارد، familly setup است که این امکان به والدین اجازه می‌ دهد که بتوانند ازطریق ساعت اپل واچ 6 فرزندان خود، موقعیت مکانی آن ها را کنترل کنند و موقعیت دسترسی به فرزندانشان را در هر لحظه داشته باشند.

البته والدین می‌ توانند تا از طریق iMessage هم برقراری ارتباط کودکان خود با افراد مختلف را نیز رصد کنند. اگر شما هم از جمله والدینی هستید که تصور می کنید وجود این ویژگی ها برای شما و فرزندتان نیاز است لازم است که بدانید، که می توانید تنها با خرید اپل واچ 6 برای فرزند خود و بدون خرید گوشی آیفون برای آن ها  تمام این قابلیت‌ ها را داشته باشید.

قابلیت ردیاب خواب اپل واچ ۶

شرکت اپل این بار به محصول جدید خود، قابلیت ردیاب خواب اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت کاربر متوجه کیفیت خواب خود در طول شبانگاه و دیگر اعمال خود در طی این مدت زمان خواهد بود.

شرکت اپل در اوایل سال گذشته در حال آزمایش این قابلیت بود و بعید به نظر می‌ رسید که قصد اضافه کردن آن به محصول جدید خود را داشته باشد ولی با این حال، اپل یکی از عوامل یکه تازی خود در دنیای فناوری را با قابلیت ردیاب خواب حفظ کرده است.

البته هنوز مشخص نیست آیا این قابلیت فقط برای اپل واچ سری ۶ است یا از طریق به روزرسانی نرم‌ افزاری، به محصولات قدیمی‌ تر هم اضافه میشود.

ارتقا نمایشگر میکرو LED اپل واچ سری 6

 صفحه ی نمایش ساعت هوشمند اپل واچ سری 6 از نوع OLED است و با پنل میکرو LED عرضه شده است. براساس گزارشاتی که از شرکت اپل‌ منتشر شده است، به کارگیری از پنل‌ های میکرو LED را از سال 2020 و همزمان با عرضه سری 6 اپل واچ شروع شده است. این ساعت نازک‌ تراست و مصرف باتری بهینه‌ تری دارد.

تاچ آیدی اپل واچ سری 6

وجود تاچ آیدی در اپل واچ سری 6

با این که در حال حاضر هیچ کدام از ساعت‌ های اپل واچ دارای تکنولوژی حفاظتی بیومتریک نیستند اما اپل‌ با اضافه کردن این قابلیت به ساعت های سری ۶ خود، یک گام دیگر در جهت یکه تازی خود در این صنعت برداشته است.

قابلیت افزایش مقاومت اپل واچ ۶ در برابر آب خوردگی

درست است که اگر حتی اپل واچ سری ۲ را هم به داخل آب ببرید، مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد اما اپل واچ سری ۶، از تمام سری‌ های قبلی خودمقاومت بهتری را نشان می دهد و همین‌ قابلیت بیان کننده این است که در عمق های بیشتری می توان ساعت اپل را در آب فرو برد.

در این مطلب درباره ی ساعت های هوشمند شرکت اپل موسوم به اپل واچ سری ۶ و همچنین شایعاتی که درباره ی آن وجود داشت برایتان گفتیم. اپل واچ های جدید، انقلابی در زمینه ی ساعت های هوشمند جدید هستند که می‌توانند شکل کاربری چنین ساعت هایی را در کل دگرگون سازند.

حال شما بگویید، از ساعت های هوشمند اپل استفاده کرده اید؟ نظر شما درباره ی آن ها چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.