با نسل جدید صفحه های نمایش Mini-LED آشنا شوید

هر چه دنیا بیشتر پیشرفت می کند، دنیای تکنولوژی جالب انگیزهای بیشتری را برای طرفداران مختلفش رو می کند. به طور مثال، در آینده ای نه چندان دور مثلا شاید سال آینده، ممکن است صفحه ی نمایش تلویزیون، تبلت یاموبایلتان با صفحه نمایش های جدید جایگزین دستگاه های فعلیتان شوند. در واقع قرار است تا با فناوری صفحه نمایش مینی LED ، دیگر خورشید یکه تازی تکنولوژی  OLED و حتی LED به غروب روزهای پایانی خود نزدیک و نزدیک تر شود.

صفحه نمایش های ساخته شده بر اساس فناوری MINI LED، از LEDهای بسیار کوچکی تشکیل شده که نه تنها باعث افزایش نور صفحه به شکل طبیعی می شود بلکه، کیفیت تصویر بسیار بالایی نیز ارائه می دهد. اینگونه که خبرهای دنیای فناوری می گویند، دیر یا زود باید دستگاه های فعلی خود را جایگزین وسیله هایی کنیم که از این تکنولوژی در صفحه ی نمایش خودبهره می برند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که تا به آخر این مطلب ازمجله ی دلتوس با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم به بررسی هر چیزی حول محور صفحه نمایش های جدید بپردازیم. پس، با ما همراه باشید.

صفحه نمایش مینی LED چیست؟

این روزها دیگر دنیا، دنیای شگفتی ها است و در این میان جهان تکنولوژی،بیشترین سهم از ساخت این اعجاز را در زندگی مردم دارد. فناوری صفحه نمایش Mini-LED هم یکی از همین محصولات تکنولوژیکی است که همانطور که گفتیم، دیر یا زود، مهمان خانه هایمان خواهد شد و از همین رو،گویی داریم درباره ی یکی از سکانداران آینده ی صنعت وسایل ارتباطات جمعی و رسانه ای سخن می گوییم. سکانداری که قرار است آینده‌ ی صفحه‌های نمایش دستگاه‌ هایی همانند تلویزیون، گوشی های تلفن همراه، لپ‌ تاپ و تبلت را تغییر دهد.

از زمانی که تکنولوژی صفحه ی نمایش از LCD و LED به OLED تکامل پیدا کرد، کارشناسان دنیای تکنولوژی منتظر تکنولوژی جایگزین‌ بعدی آن ها یعنی صفحه نمایش مینی LED بوده اند و گویی نتیجه ی مثبتی هم‌ از آن گرفته اند و نظر شرکت های بزرگی همچون اپل نیز به آن جلب شده است. گواه این مدعا این است که شرکت اپل اعلام‌ کرده است که تا سال ۲۰۲۱ از این فناوری در محصولات خود همچون آیپد و آی مک استفاده خواهد کرد.

از جمله ی تامین و تولید کنندگان صفحه نمایش مینی LED ، ۲ شرکتEpistar و Sanan Optoelectronics که به عنوان تامین کنندگان اپل هم ازآن ها یاد می شود، در ابتدا تکنولوژی گران بها اما جذاب و مورد نظر بازار را برای بسیاری از شرکت های تکنولوژی محور و سازنده ی جهان بسازند.

حال می خواهیم به این بپردازیم که این فناوری جدید صفحه نمایش مینیLED دقیقا چیست و در مقایسه‌ با دیگر مدل‌ های موجود در بازار چه برتریهایی دارد؟

ویژگی های صفحه نمایش مینی LED  

صفحه‌ نمایش مینی LED در واقع از LED های بسیار کوچکی تشکیل شدهاست که نور آن را تامین می نمایند. در صفحه نمایش Mini-LED همانطورکه از نام پیدا است، هنوز هم از LED ها استفاده می شود اما با این تفاوت که به‌ جای استفاده از یک زمینه ی بزرگ یا کوچک، از هزاران قطعه یLED برای ارائه‌ ی بهترین نور و کیفیت تصویر، استفاده می‌ شود که برای مطابقت با طبقه‌‌ بندی اندازه های استاندارد صفحه ی نمایش، اندازه‌ ی دایودهای نوری پس‌ زمینه، کمتر از ۰٫۲ میلی‌ متر استفاده می شود.

در نمایشگرهای LCD و OLED برای نشان‌ دادن بخش سیاه هر تصویر،پیکسل‌ های بخش مورد نظر مدنظر تک به تک خاموش شده و یا سیاه می‌شوند اما در پنل‌ های صفحه ی نمایش مینی LED ، با فرآیندی جدیدتر امابا پیچیدگی کمتر، تصویر را سیاه یا رنگی کرد.

در واقع به این صورت در پنل تصاویر به‌ جای استفاده از این تکنیک های یادشده، از هزاران نور در بخش پس‌ زمینه با استفاده از تکنیک های جدیداستفاده می شود. استفاده از تکنولوژی mini_led در نهایت باعث افزایش کیفیت تصویر و باور پذیری بیشتر از طرف مخاطب خواهد شد.

چالش های استفاده از صفحه نمایش مینی LED

از خوبی های صفحه نمایش مینی ال ای دی هم برای شرکت های سازنده ی لوازم فناوری و هم برای کاربران که بگذریم، به نظر می رسد چالش هایی هم در راه استفاده از این تکنولوژی وجود دارد. به طور مثال، صفحه نمایش دستگاه های کوچک تر از تلویزیون مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل در این اندازه، تراکم پیکسل بسیار بالایی دارند و کوچک تر از حدی هستندکه بتوان به این سادگی با صفحه ی نمایش MINI-LED عوض شوند.

با این حال، این فناوری برای چندین محصول تجاری از جمله تلویزیون ها مورد استفاده قرار گرفته است. باید منتظر ماند و دید که این فناوری چه ارزش افزوده ای برای کاربرانش خواهد داشت.

در این مطلب جدیدترین تکنولوژی دنیای لوازم هوشمند یعنی صفحه نمایش مینی ال ای دی را مورد بررسی قرار دادیم. هر چند خالی از لطف نیست که نسخه ی قوی تر آن یعنی میکرو LED نیز در دست ساخت و پردازش است. با این حال باید منتظر ماند و نتیجه کار را در سال ۲۰۲۱ از طرف اپل و دیگر شرکت های پیشرو دید.

نظر شما درباره ی این تکنولوژی چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.