تقریباً چندین سال متمادی است که همیشه پاییز، فصلی پر تکاپو و جنجالی برای شرکت اپل و دوستدارانش محسوب می شود. درست است که این شرکت بسیار بزرگ و معروف، برای معرفی محصولات جدیدش تقویم مخصوص به خودش را دارد اما معرفی گوشی های آیفون و‌ به روز رسانی سیستم عامل مخصوص محصولات اپل، همیشه جایگاه ویژه خودشان را در بین طرفداران و کاربران این شرکت دارد. حالا اپل، جدیدترین آپدیت سیستم عامل آی او اس یعنی آپدیت ios 14.2 را برای کاربران خود عرضه کرده است.
به رسم‌‌ همیشه به روز رسانی های سیستم عامل آی او اس، آپدیت ios 14.2 اپل نیز عملکرد دستگاه را بهبود داده و علاوه بر اضافه کردن یک سری امکانات جدید به تلفن های همراه اپل؛ امکانات ios 14 را نیز ارتقا داده است. امروز در این مطلب می‌‌ خواهیم تا به بررسی و معرفی خصوصیات ios14 برای شما خوانندگان عزیز مجله ی دلتوس بپردازیم. اگر شما از کاربران اپل و سیستم عامل آی او اس هستید و یا از طرفداران اخبار دنیای تکنولوژی هستید، تا به انتهای این مطلب با ما همراه‌ باشید.

بررسی جزئیات آپدیت ios 14.2

به گزارش مجله ی the verge، اپل در به روز رسانی جدید خود یعنی آپدیتios 14.2 ، علاوه بر بهبود عملکرد دستگاه، بیشترین تغییرات را در ارتقایshazam‌ و ایر پلی داشته و علاوه بر آن ها، ۸ تصویر پیش زمینه ی مخصوص را در اختیار دارندگان محصولات اپل و استفاده کنندگان آی او اس قرار داده است.
البته یکی از دیگر قابلیت های جدید در آپدیت ios 14.2، هماهنگی دستگاه هایی که با آی او اس ۱۴.۲ سازگاز هستند با هوم پاد (home pod) است. این محصول جدید اپل در حال حاضر در اندازه کوچک تر آن به نام هوم پاد مینی به تازگی از طرف این شرکت برای پیش فروش مورد عرضه قرار گرفته است.
از جمله ی دیگر امکانات جدیدی که به واسطه ی آپدیت ios 14.2 در اختیار کاربران قرار می گیرد عبارتند از:
تقریباً همانند اکثر به‌ روزرسانی‌ های نرم‌ افزاری اپل و دیگر شرکت های تکنولوژیک، آپدیت 14.2 iOS تعدادی از ایرادها و باگ‌ های iOS 14 را از بین برده است.
در مقدمه از به روز رسانی و گسترده شدن امکانات shazam، مختصری اشاره کردیم. درباره ی این سرویس باید بگوییم که، شَزَم حدودا ۲ سال پیش توسط اپل کامرا خریداری شد. حالا این شرکت، هر تغییراتی را در جهت بهبود کارایی این امکان برای کاربرانش را به صلاح دید خود اعمال می نماید. تغییر جدید apple در شزم این است که دیگر این قابلیت تبدیل به یکی کنترل سنترهای مشترکین ios 14.2 می شود. در واقع این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌ دهد تا حتی موسیقی‌‌ هایی که قبلا در محیط فیزیکی و یا حتی آهنگ هایی که در برنامه‌ های دیگری‌ همچون اپلیکیشن های اینستاگرام و یا تیک تاک می‌ شنوید را به صورت هوشمند، شناسایی کند. این ویژگیshazam حتی زمانی که از هدفون استفاده می‌ کنید و ورودی صدا در آن محدود است نیز عمل خواهد کرد.
البته لازم‌ به ذکر است که قابلیت شناسایی موسیقی‌ های در حال پخش مخصوصا از قسمت هدفون از سال 2019 برای کاربران گوشی های تحت سیستم عامل اندروید وجود داشته و در دسترس بوده و دسترسی به این ویژگی جالب برای کاربران سیستم عامل iOS، بیشتر از ۱ سال طول کشیده است.
درباره ی هوم پادها بالاتر توضیح مختصری دادیم. ویژگی‌های جدیدی که به واسطه ی آپدیت ios 14.2 به گوشی های‌ کاربران اضافه می شود، قابلیت اینترکام را نیز شامل می‌ شوند. به این‌ صورت به طور مثال اگر در یک محل مشترک‌ همه از محصولات هوم پاد استفاده کنند، به راحتی و بدون جا‌ به جایی می‌ توانند با دیگر اعضا به راحتی ارتباط بر قرار کنند.
همچنین با توجه به انتخاب کاربران، پیام‌ هایی که به دیگر اعضای خانواده ارسال می‌‌ شود را می توان بر روی اپل واچ و گوشی‌ های آیفون آن‌ ها نیز دید.
به‌ روز‌ رسانی جدید اپل همچنین قابلیت اتصال هوم پاد به اپل تی‌ وی را برای صدای استریو و Dolby Atmos نیز فراهم کرده است.

برخی نکات مهم درباره آپدیت ios 14.2

به روز رسانی سیستم آی او اس به بتا 14.2، همچون دیگر آپدیت های این سیستم عامل، شامل بندها و تبصره های مختلفی است که برخی از آن ها از دیگری اهمیت بیشتری دارند. البته این قوانین و روتین ها، گاهی باعث سر درگمی کاربران مخصوصا کسانی که به تازگی به جرگه ی استفاده کنندگان ازر محصولات اپل پیوسته اند، می شود.
به همین خاطر در انتهای این مطلب، چندین نکته درباره جدیدترین به روز رسانی سیستم عامل آی او اس یعنی آپدیت ios 14.2 برای شما خوانندگان گرامی، مهم است را ذکر می نماییم:

نسخه ی به روز رسانی شده ی ios 14، نسخه ی توسعه دهنده ی بتا آن است.

نسخه این به روز رسانی به روش OTA در منوی تنظیمات اضافه می شود.

ممکن است تا چندین وقت نسخه ی به روز رسانی شده ی آپدیت ios 14.2 در منوی تنظیمات شما قرار نگیرد. نگران این مسئله نباشید زیرا به زودی در منوی تنظیمات شما، اضافه خواهد شد.

در این مطلب به بررسی به روز رسانی جدید اپل برای آپدیت ios 14.2 و قابلیت های جدید این سیستم عامل به روز رسانی شده برای کاربران پرداختیم. لازم به ذکر است که تقریباً همه ی کاربران محصولات شرکت اپل این نکته را به خوبی می دانند که ماجراجویی و بلند پروازی های این شرکت دانش بنیان، پایانی ندارد و حتما در به روز رسانی های بعدی خود امکانات بیشتری را به واسطه ی سیستم عامل خاص خود اضافه خواهد کرد. به هر حال باید منتطر ماند و دید که در نسخه های بعدی آی او اس 14، به واسطه ی این تغییرات چگونه کارایی این دستگاه ها بهبود پیدا می کند.

حال شما بگویید که آیا سیستم عامل خود را به روز رسانی کرده اید؟ نطرتان درباره ی آپدیت جدید چیست؟ تجربه و نظر خود را با ما و دیگر خوانندگانمجله ی دلتوس به اشتراک بگذارید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.