چه خرابی های رایجی در گوشی های A51 سامسونگ وجود دارند؟

یکی از گوشی های محبوب میان رده ی موجود در بازار جهانی، گوشی A51 سامسونگ است. این گوشی تلفن همراه به عقیده ی کارشناسان دنیای موبایل و تکنولوژی، ارتقا یافته ی گوشی A50 ساخته ی شرکت پیشرو دردنیای تکنولوژی و اندروید، سامسونگ است و به مراتب امکانات ویژه تری دراختیار کاربران خود قرار می دهد. اما این شایستگی ها هیچ کدام ضامن این امر نیستند که خریداران این دستگاه موبایل، مشکلاتی تحت مضمون خرابی های گوشی a51 سامسونگ را نداشته باشند و هیچ وقت برای تعمیرات به مراکز تخصصی مراجعه نکنند!

در واقع، از زمانی که این گوشی ها به بازار عرضه شده اند، مشکلات و نارسایی های آن ها نیز تبدیل به یکی از مواردی شده اند که تعمیرکاران و مراکز تعمیرات موبایل، پذیرای آن ها هستند. از آن جایی که گوشی موبایل A51 samsung یکی از دستگاه های پر فروش در بازار موبایل ایران و جهان است و کاربران زیادی مخصوصا در کشورمان از این گوشی استفاده میکنند، امروز در این مطلب قصد داریم تا اندکی به معرفی این گوشی و سپس مشکلات و خرابی های رایج و مرسوم در آن بپردازیم. اگر گوشی شما هم A۵۱ سامسونگ است، تا به انتهای این مطلب با ما در دلتوس همراه باشید.

خرابی های گوشی A51 سامسونگ

گوشی های A51، از جمله موبایل های مقرون به صرفه و البته پیشرفته ای است که در مدتی کوتاه و همین سال های اخیر در بازار جهانی عرضه شده است. این تلفن همراه همچون دیگر همتایانش، مشکلات و خرابی هایی داردکه کاربران زیادی را مجبور به اقدام برای تعمیرات موبایل سامسونگ خود میکند اما قبل از این که به بررسی پر تکرارترین نارسایی های این موبایل بپردازیم، کمی درباره این موبایل و خصوصیات آن برایتان خواهیم گفت.

گوشی A51 سامسونگ

از جمله گوشی های محبوب از بین پرچمداران میان رده ی اندروید که قیمت بسیار مناسبی هم دارد، گوشی A51 سامسونگ است. این گوشی خرابیهای مختص به خودش را دارد اما در مقابل، ویژگی هایی در این تلفن همراه وجود دارد که آن را نسبت به دیگر موبایل های سری A گلکسی سامسونگ،متمایز می کند‌.

پردازنده ی این گوشی ۸ هسته‌ ای اگزینوس ۹۶۱۱ است که این مزیت را برای کاربر دارد که به راحتی برنامه‌های و بازی‌ های نسبتاً سنگین را در گوشی اجرا کرده و کاربران را درگیر مشکلاتی همچون خاموشی و داغ کردن بیش از اندازه ی بدنه ی موبایل نمی کند.

قدرت شارژ باتری گوشی A51، چهار هزار میلی آمپر بر ساعت است که باتوان ۱۵ وات شارژ می‌ گردد و این خود نوید سرعت در شارژ و همچنین سیستمی قوی در نگهداری از شارژ و باتری را می دهد.

صفحه ی نمایش گوشی گلکسی A51 به پنل Super AMOLED مجهز شده است و کنتراست بالاتری داشته و درخشندگی بیشتر  رنگ‌ ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین با روشنایی انتخابی پیکسل‌ ها در این گوشی می توانید تا به صرفه جویی در مصرف باتری کمک کنید. به عقیده کارشناسان بسیاری، نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل گوشی A ۵۱ سامسونگ، از نظر تراکم پیکسلی و دقت تصویر آن حتی از آیفون ۱۱ هم بالاتر است. دوربین این گوشی چهارگانه است و قدرت ماژول آن نسبت به گوشی های A۵۰ بسیار قوی‌ تر است.

دوربین گوشی A51 سامسونگ

همچنین دوربین بسیار عریض این گوشی، امکان ثبت فضاهای wild و عریض تر را به کاربر خواهد داد.

بسیاری از خریداران این گوشی و منتقدان دنیای تکنولوژی درباره ی گوشی A51 معتقد هستند که این موبایل از نمایشگری با کیفیت و قوی، دوربین قدرتمند، طراحی مدرن و سیستم سخت افزاری مطلوبی برخوردار است و با توجه به قیمتش، انتخابی خوب و به صرفه برای خریدارانش است.

اما با تمام این‌ تفاسیر به نظر شما، خرابی های گوشی A51 سامسونگ چه مواردی هستند؟

خرابی هارد A51 سامسونگ و خرابی سوکت شارژر گوشی A51 سامسونگ از جمله رایج ترین خرابی های این موبایل هستند که برای تعمیر آن ها بهتر است تا فقط به مراکز تعمیرات مجهز تخصصی همچون دلتوس مراجعه کنیدتا با استفاده از تجهیزات خاص، به بهترین شکل ممکن، مشکل تلفن همراه شما برطرف گردد. اما گوشی A51 سامسونگ هنوز هم خرابی های مختص به خودش را دارد.

مشکلات دوربین A51

دوربین چهارگانه ی این گوشی با این که 4k است اما با این حال لرزش گیر ندارد. به همین خاطر اگر موبایل را در هنگام فیلمبرداری بدون پایه استفاده کنید، کیفیت مناسبی فیلمتان ندارد. جالب است بدانید بسیاری از کاربران تصور می کنند که موبایل آن ها دچار خرابی های گوشی A51 سامسونگ شده است اما، این مشکل کاملا داخلی است.

هنگ کردن گوشی سامسونگ A51

یکی از دیگر خرابی های گوشی A51 سامسونگ، هنگ کردن وقت و بی وقت این گوشی است. علت وقوع این مشکل ممکن است که در اثر عوامل مختلفی مثل نصب شدن برنامه های مخرب و معیوب توسط کاربران بر روی گوشی باشد که به هر حال پس از مدتی از حد خود گذشته و کاربران را مجاب به مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل می کند.

پیشنهاد می‌ کنیم تا در زمان مواجهه با این مشکل، اول از طریق safe mode یا حالت امن گوشی خود را دوباره راه اندازی کنید. اگر این روش جواب نداد،حتما باید برای تعمیر گوشی A51 سامسونگ به مراکز معتبر تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه نمایید.

سیاه شدن صفحه ی نمایش گوشی سامسونگ A51

سیاه شدن ناگهانی صفحه ی نمایش یکی از دیگر خرابی های گوشی A51 سامسونگ است. علت بروز این مشکل معمولا به خاطر این است که حالتAdaptive Brightness روشن است و روشنایی صفحه ی گوشی را به صورت خودکار و مداوم، تنظیم می کند.

اگر چنین مشکلی برایتان پیش آمد، ابتدا بخشی که از آن نام بردیم را غیرفعال کنید در غیر این صورت، اگر مشکل برطرف نشد Cache Partition گوشی خود را پاک کنید تا سرعت پردازش گوشی شما بالاتر برود.

یکی از دیگر علت های سیاه شدن صفحه ی گوشی A51 می تواند به خاطر اختلالات نرم افزاری باشد. البته ممکن است که صفحه ی گوشی به خاطر وارد آمدن ضربه، فشار، آب خوردگی و یا چنین دلایلی، سیاه شود که این نشانه ی سوختن lcd موبایل است و باید برای تعویض آن، اقدام نمایید.

کار نکردن تاچ گوشی A51 سامسونگ

اگر بخش تاچ گوشی شما به صورت کاملا ناگهانی و بدون هیچ علتی دچارخرابی و مشکل شده باشد، ممکن است به دلیل نصب یک اپلیکیشن مخرب و یا یک بدافزار باشد. گاهی اوقات هم ممکن است که مشکلات سخت افزاری و فنی گوشی، باعث بروز این اختلال شوند‌‌.

در این مطلب برخی از بیشترین دلایل خرابی گوشی های A51 سامسونگ رابرای شما بررسی کردیم. مختصری هم از مشخصات این گوشی را هم برای شما مورد بحث و بررسی قرار دادیم. مهم ترین نکته درباره ی خرابی این گوشی ها این است که حتما در هنگام بروز نارسایی ها، برای تعمیر آن ها به یک مرکز تعمیرات مجاز و تخصصی تعمیرات سامسونگ همچون دلتوس مراجعه نمایید تا هم دستگاه تلفن همراه شما به خوبی تعمیر شود و هم حس خوب اطمینان پس از تعمیرات را تجربه نمایید‌.

در آخر از شما می خواهیم تا در صورت داشتن تجربه ای مشابه و یا اطلاعاتی در این زمینه، آن را با ما و دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

یک فکر در مورد “گوشی A۵۱ سامسونگ

  1. hasan گفت:

    باسلام بنده دوربین گوشیA51فوکوس نمیکرد،دادم تعمیرش کردن اماالان ازبین چندتاعکس که ازسوژه خیلی نزدیک درحد۵سانتی مترمیگیری دوسه تاش تصویررووارونه نشون میده بعدگرفتن عکس؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام میتونه مشکل نرم افزاری هم باشه.

  2. حسن گفت:

    من گوشی a51 دارم حدود یکسال است.اخیراً خاموش شد و فقط آرم سامسونگ رو صفحه می آمد.تشخصی تعمیرکار مجاز و خبره ، سوختن cpu بود.cpu تعویض شد وهمه کارهای لازمه ( چون مطلع و اشراف کامل دارید ، ذکر نکردم) هم صورت پذیرفت ولی متاسفانه دوربین سلفی کار نمی کنه.نمی دونیم چکار کنیم.

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام باید حضوری گوشیتون را بررسی کنیم

  3. abbas گفت:

    سلام.گوشیa51من خودبخود روشن خاموش میشه.ایاهارد سوخته.ارزش تعمیر داره.هزیتش چقدره.ممنون ازشما

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا مشکل از سی پی یو هستش و امکان درست شدنش 50درصده

  4. حسین گفت:

    سلام من حدود ۱ ساله گوشی A51 دارم.
    تازگیا وقتی صدا رو کم و زیاد میکنم بعد از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه کم و زیاد میشه و وقتی به کسی زنگ میزنم بعد از ۱۰ تا ۱۵ ثانیه زنگ میزنه.لطفا بگید باید چیکار کنم؟؟؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      به احتمال زیاد باید os بزنیم .اطلاعات گوشیتون را بردارید و در صورت تمایل برای زدن os گوشیتون را به شرکت بیاورید.

  5. مرتضی گفت:

    سلام
    من یک گوشی a51 گرفتم حداقل ۲ سال پیش و اخیرا برای اولین بار هنگ کرد و خودش ری استارت شد و از اون به بعد هر وقت با گوشی زیاد کار میکنم حداقل ( ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ) گوشی یک دفعه خاموش و ری استارت میشه و برنامه هم مقدار کمی کند شده به نظرتون مشکل از کجا هست ؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام لطفا گوشی رو بیارید تا بررسی کنیم

  6. سینا گفت:

    من دوربین گوشیم سفید شده چرا یکم آب روش ریخت بعد گارانتی تحویل میگیره

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام خیر مایعات خوردگی از گارانتی گوشی رو خارج میکنه

  7. حمید گفت:

    سلام گوشی ای 51 من دوربینش باز نمیشه چه مشکلی داره؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام مشکل میتونه هم نم افزاری باشه و هم سخت افزاری .یکبار فلش کنید تا مطمین بشید نرم افزاری نیست

  8. علیرضا کرمزاده گفت:

    سلام من گوشی a51 دارم نسخه ویتنام و دوستممa51 داره نسخه هند
    کیفیت دوربین گوشی من خیلی آشغاله حتی از a30 هم پایینتره در شب و روز هم فیلم برداری هم عکاسی
    دلیلش چی میتونه باشه؟من چیکار کنم؟؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      نسخه ویتنام از هند خیلی بهتره . احنمالا دوربین گوشی مشکل داره . باید به شرکت گارانتی کننده مراجعه کنید.

  9. مهدی گفت:

    سلام من تازه a51 خریدم دست دوم همه چیش خوبه فقط اون تیکه بالا جای نوار اعلان تاچش کار نمیکنه مشکل سخت افزایه یا با ی رام حل میشه ممنون میشم جواب بدین.

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      مشکل سخت افزاریه و باید تعمیر بشه

  10. Raha گفت:

    سلام
    من گوشی a51 رو به تازگی خریدم، دوربین پشت عکس های چهره رو آبرنگی میندازه، شبیه نفاشی، گارانتی هم فرستادم کاری نکردن، کلا دوربینش اینطوریه؟ تنظیمات رو هم بررسی کردم، دوربین رو ریست کردم ، درست نمیشه، راهی وجود داره؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      احتمالا مشکل از لنز دوربین هست که باید به متخصص فنی مراجعه کنید.در دلتوس این گونه تعمیرات انجام میشود.

  11. King گفت:

    سلام من یک عدد گوشی a51 دارم بعضی وقت ها هنگ میکه یعنی خودش داخل یک برنامه میره بعد خودش صفحه گوشی را تکون میده ال سی دی گوشی هم سلام هست مشکل از کجای گوشی است لطفا راهنمای کنی

    1. reza parvizi گفت:

      سلام
      تاچ مشکل دارد

    2. بهنام گفت:

      دقیقا این مشکلو گوشی منم داره.
      بعضی موقع ک تو واتسابم خودش زنگ میزنه ..اون قسمت بالای گوشی بخودی خود کار میکنه ..خودش اسکرین شات میگیره.
      ریست هم کردم درست نشد.

  12. مهدی تتری گفت:

    سلام خسته نباشید.
    گوشیه a51 من تقریبا بعد از ده روز فعالیتش وقتی دارم باهاش کار میکنم خودبخود حلقه‌ی دور دوربین جلوش برای یک لحظه روشن میشه.خیلی دیدنش اذیتم میکنه.اگه دلیلش رو میدونید لطفا بگین و واسه درست کردنش لطفا راهنماییم کنید
    سپاسگزارم ، پیروز باشید

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      معمولا دوربین های a51به این مشکل برخورد میکنه و باید به شرکت گارانتی کننده مراجعه فرمایید

    2. سلمان شعبانی گفت:

      اون مشکلی نیست دوست عزیز.قابلیت روشن ماندن صفحه تا وقتی به صفحه نگاه میکنید فعال هست توی گوشی و وقتی چهره شما جلوی دوربین نیست یا شناسایی نمیشه اون حلقه بعنوان هشدار دورددوربین جلو میاد تا متوجه بشین چهره شهره شما شناسایی نمیشه توسط گوشی و از خاموش شدن صفحه جلوگیری کنید.

  13. گل گفت:

    سلام گوشی a51 رو تازه خریدم برای شارژ اولیه خاموشش کردم و۶ ساعت زدمش شارژ و بعد ۶ ساعت دیدم که بشددت داغ شده و فقط ۵۰ درصد شارژ شده و الان بار دوم هست که زدمش به شارژ ۱۰۰ درصد شده ولی بازم بشدت داغ کرده
    علت داغ کردنش چیه ؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      میتونه ایراد از شارژر دستگاه باشه .با شارژر دیگه ای امتحانش کنید اگر دیدید باز هم داغ میکنه از گارانتی دستگاه استفاده کنید احتمال ایراد سخت افزاری زیاده

  14. محبوبه گفت:

    سلام گوشی سامسونگa51 من یکدفعه صفحه لمسش قاطی کرد کلا یا لمسش کتر نمیکنه یا کنده بعضی حروفش هم نمیگیره خواستم رسیت فکتوری کنم ولی بعد خاموش کردن و روشن کردن گوشی با همون روش های خواسته شده وبعد لگوی سامسونگ صفحه رسیت فکتوری نمیاد ومستقیم وارد گوشی میشه خواستم بدونم چرااااا؟؟؟؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      مشکل میتونه هم سخت افزاری باشه و هم نرم افزاری .دستگاه باید باکس بخورهتا ایرادش مشخص بشه

      1. King گفت:

        سلام من یک عدد گوشی a51 دارم بعضی وقت ها هنگ میکه یعنی خودش داخل یک برنامه میره بعد خودش صفحه گوشی را تکون میده ال سی دی گوشی هم سلام هست مشکل از کجای گوشی است لطفا راهنمای کنی

        1. reza parvizi گفت:

          سلام تاچ مشکل دارد

    2. لیدا گفت:

      سلام وقت بخیر
      من گوشی a51 رو ۱۱ ماه پیش خریدم
      هفته ی پیش خاموش شد، دیگه روشن نشد، رو صفحه ش نوشته android ومدل گوشی
      چند جا هم بردم برا تعمیر گفتن این گوشی ها یکبار مصرفن
      هارد و CPU ش سوخته و تو بازار نیشت بشه تعویضش کرد .

      1. کارشناس فنی 2 گفت:

        سلام، بله باید برد تعویض بشه

  15. Sadeghi گفت:

    سلام سیستم عامل گوشیa51سانسونگ را اپدیت کردم بعد از ان فقل شد و با رمز قبلی که برای گوشی گداشته بددن باز نمی شه فقط این پیام را می دهuse password after restart رمز قبلی کار نمی کنه اصلا دیگه باز نمی شه؟ چی کار کنم

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا دستگاه شما باید afp بشه که حدود 300 هزار تومن هزینه داره

  16. am گفت:

    گوشی من نه ضربه خورده بود نه آب ولی خود به خود یه مدت هنگ میکرد و ریست میشد تا اینکه کاملا بردش سوخت بسیار گوشی مزخرفی هست کلی هزینه رو دستم اورد

  17. محمد گفت:

    با سلام خدمت دوستان من این گوشیو 1 سال استفاده کردم بعد فورا فروختم تا 1 سال خوب بود. برد این گوشی بسیار ضعیفه یه ضربه کوچیک بخوره به فنا میره اصلاا خوب نیست برید a31 بگیرید خیلی بهتره ارزون ترم هست. از تعمیر کار ها هم بپرسید بیشترین خرابی ها تو سری a برای a51 هست

  18. amir3 گفت:

    با سلام
    من چهار ماه پیش این گوشی رو خریداری کردم و با خوندن متن بالا نگران شدم چون چند جای دیگه خوندم این مدل مشکل شایع در سوختن هارد و برد داره

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      خیر تا دستگاه ضربه نخوره و اسیب نبینه مشکلی برای هارد و برد پیش نمیاد

  19. علی گفت:

    سلام a51 دارم تنظیمات دوربینم رو میزنم روش نمیمونه میاد بیرون سریع

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام ایراد دستگاه هم میتونه نرم افزاری باشه هم سخت افزاری . بایدبرریس کنیم

  20. یاسین گفت:

    برا A51 خواهشا یکی به من بگه چرا سرعت تایپ این گوشی انقد ضعیفه؟؟ مشگل از چیه ؟ خیلی سرعت تایپ کردن افتضاحه. گوشی قبلیم j5 بود اصلا اینجور نبود. راهنمایی کنید لطفا

    پاسخ

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      لطفا گوشیتون رو reset کنید

  21. yasin گفت:

    سلام خسته نباشید.این گوشیو مدتی میشه گرفتم تقریبا ۹ ماهه مشکلی نداره راضی ام ولی بعضی مواقع خود به خود انیمیشن گوشی کند میشه و یا باید ریست شه تا درست شه یا خودش خود به خود درست میشه چندین روشم امتحان کردم از عوض کردن رام گرفته تا ریست فکتوری و …. فایده نداشت.میدونید مشکل ا کجاست؟فقط مال من اینطوره یا مشکل کلیه؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      مشکل از os یا سیستم عامل دستگاه است.به کمک باکس یکبار سیستم عامل رو تعویض کنید

  22. Narges گفت:

    گوشی a51 لمسش هنگ میکنه

    1. کارشناس فنی گفت:

      تاچ ال سی دی مشکل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.