آی مک (iMac) یا کامپیوتر همه کاره (All In one) یکی از محصولات با کیفیت شرکت اپل است که توانسته است جای خود را در بازار کامپیوتر باز کند. این کامپیوتر مانند دیگر محصولات اپل دارای قیمت بالایی بوده و نگهداری درست از آن از اهمیت بالایی برخوردار است. آی مک یا کامپیوتر همه‌کاره مانند هر دستگاه دیگر دارای عیب‌های رایجی است که باعث می‌شود مشکلاتی برای این دستگاه به وجود بیاید. اما نکته حائز اهمیت درباره عیب‌یابی و تعمیرات آی مک مراجعه به مراکز مجاز و نمایندگی رسمی شرکت اپل است. این شرکت‌ها با داشتن کارشناسان کاربلد به خوبی عیب دستگاه را شناسایی کرده و برطرف می کنند. دلتوس در این مقاله به بررسی عیب های رایج آی مک می پردازد.

رایج ترین عیب های آی مک

  • خرابی پورت‌های USB و خوانده نشدن مموری‌ها
  • خرابی تصویر و به هم ریختگی رنگ‌های آن
  • هنگ کردن سیستم و بالا نیامدن سیستم عامل
  • داغ کردن بیش از حد آی مک در هنگام کار
  • مشکلات و خرابی پاور آی مک که باعث روشن نشدن دستگاه می‌شود
  • سیاه شدن صفحه نمایش آی مک
  •  عدم نمایش تصویر
  • عدم شناسایی هارد
  • مشکلات هارد و عدم اجرای درست سیستم عامل
  • خرابی کارت گرافیک
  • وجود خطوط عمودی در تصویر آی مک

دلتوس در ادامه این مطلب برخی از عیب های آی مک را شرح می دهد.

کارت گرافیک آی مک و عیب‌های رایج آن

 کارت گرافیک یا پردازشگر تصویر اگر دچار مشکل شود روی نمایش تصویر کامپیوتر اشکالاتی به وجود می‌آورد. وجود خط‌ های راه راه عمودی از بالا به پایین روی صفحه نمایش، خاموش شدن آی مک، شنیدن صدای بوق بعد از روشن شدن سیستم و کند شدن انتقال تصویر از نشانه‌های خرابی کارت گرافیک آی مک است. در این صورت کارت گرافیک الزاماً باید تعمیر شود و در صورتی که تعمیر آن ممکن نباشد باید کارت گرافیک را تعویض کرد.

صفحه نمایش آی مک و عیب‌های رایج آن

تعمیر صفحه نمایش آی مک از حساسیت بالایی برخوردار است و الزاماً باید توسط کارشناسان مجرب انجام شود. بر خلاف کامپیوترهای دیگر که صفحه نمایش از کیس جدا است در آی مک مادربرد در پشت صفحه نمایش قرار گرفته است و کار پردازش اصلی را انجام می‌دهد. این صفحه نمایش از جنس ال‌ای دی یا ال سی دی بوده و عیب‌های رایج آن شامل به هم ریختگی رنگ، ظاهر شدن خط‌های رنگی روی صفحه نمایش، وجود نقاط رنگی و ثابت، شکستگی صفحه نمایش، ایجاد خط و خش و عدم نمایش تصویر است. در این صورت کاربر باید برای تعمیر صفحه نمایش به نمایندگی مجاز تعمیر آی مک مراجعه کند. معمولاً تعمیر صفحه نمایش آی مک هزینه بالایی داشته و در برخی موارد که امکان تعمیر وجود ندارد، اجبارا صفحه نمایش باید تعویض شود.

مادربرد از عیب‌های رایج آی مک

مادر برد آی مک معمولاً دچار اختلالاتی می‌شود که شامل موارد زیر است: سوختگی خازن‌ها و مقاومت‌ها، اختلال در ولتاژ چیپ رگولاتور، خرابی پل شمالی یا جنوبی، خرابی و سوختگی دیودها، سوختن آی سی‌ها و بالا رفتن حرارت چیپ ها. تکنسین تعمیر ابتدا اقدام به شناسایی اختلال به وجود آمده کرده و سپس اقدام به تعمیر و تعویض قطعه می‌نماید. با توجه به گران بودن قطعات مادربرد تکنسین‌های تعمیر شرکت دلتوس تمام تلاش خود را می‌کنند که قطعات تعمیر شده و هزینه زیادی به مشتری تحمیل نشود.

پاور آی مک و عیب‌های رایج آن

پاور آی مک یکی از مهم‌ترین تجهیزات الکترونیکی است و نقش حیاتی در این دستگاه دارد. قطعات داخلی آی مک برای کارکرد مناسب نیاز به ولتاژ مناسب و مشخصی داشته و در صورتی که پاور دچار مشکل شود دستگاه آی مک به هیچ عنوان قابل استفاده نخواهد بود. اغلب اوقات در صورت خرابی پاور آی مک، سیستم اصلا روشن نمی شود، اما خبر خوب این است که قابل تعمیر است مگر اینکه اشکال به وجود آمده حاد باشد.

هارد آی مک و عیب‌های رایج آن

هارد یکی از قطعات مهم آی مک است که کلیه اطلاعات و فایل‌ها روی آن ذخیره می‌شود. هر گونه اختلال و خرابی روی هارد ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات مهم و ضروری شود.یکی از نشانه‌های خرابی پاور این است که با وجود روشن شدن سیستم عامل بالا نیامده و دستگاه ری استارت نمی‌شود. خراب شدن هارد آی مک می‌تواند باعث هنگ کردن، کند شدن و بالا نیامدن سیستم و روشن نشدن دستگاه شود.

خرابی فریمور هارد، سوختگی برد، خرابی موتور هارد، دیتکت نشدن هارد و بدسکتور شدن هارد از اشکالاتی که در هارد آی مک به وجود می‌آید. در این صورت مراجعه به نمایندگی‌های مجاز اپل برای تعمیر هارد ضروری است. در مرکز تعمیرات دلتوس کارشناسان تعمیر آی مک با دستگاه‌ها و نرم افزارهای پیشرفته نوع ایراد به وجود آمده را شناسایی کرده و اقدام به تعمیر آن می‌کنند.در صورتی که آسیب وارده زیاد باشد، هارد تعمیر میشود.

فن آی مک و عیب‌های رایج آن

قطعات داخلی آی مک به صورت فشرده در کنار هم قرار گرفته‌اند و فضای کمی برای عبور جریان هوا وجود دارد. در صورتی که فن خراب شود گرمای داخلی دستگاه افزایش پیدا کرده و ممکن است به قطعات داخلی آی مک آسیب زیادی برسد. اگر فن سر و صدای زیادی داشت یا کار نمی‌کرد هر چه سریعتر برای تعمیر یا تعویض به نمایندگی‌های مجاز تعمیر آی مک مراجعه کنید. در صورتی که فن کارآیی خود را از دست داده باشد تعویض می‌شود.

عیب یابی، تعمیر و سرویس دوره‌ای آی مک در شرکت دلتوس

به طور کلی می‌توان گفت آی مک یا کامپیوتر همه‌کاره اپل مانند هر کامپیوتر دیگری ممکن است دچار خرابی و اختلال شود. عیب های رایج آی مک معمولا نشانه های قابل تشخیصی دارند و نکته‌ای که در این میان اهمیت دارد سرویس دوره‌ای 6 ماهه یا یک ساله آی مک در نمایندگی‌های مجاز آی مک است. شرکت دلتوس با سابقه درخشان و تعمیرکاران حرفه‌ای و کاربلد و استفاده از دانش روز و تجهیزات حرفه‌ای آماده ارائه سرویس دوره‌ای آی مک، تعمیر و یا تعویض کلیه قطعات داخلی آی مک است. کلیه قطعات ارائه شده توسط شرکت دلتوس، اصل بوده و برای اطمینان هر چه بیشتر مشتریان، گارانتی پس از تعمیرات ارائه می‌شود.

پیشنهاد می‌کنم مطلب عیب‌های رایج مک بوک را مطالعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.