یکی از بهترین هدیه های ابر خالقین دنیای تکنولوژی یعنی شرکت گوگل، رزولوشن 8k و ارائه ی بی حد و مرز آن برای عموم است.

اما حالا این شرکت به تازگی در اقدامی تازه در این رابطه، محدودیت پشتیبانی از این میزان رزولوشن را کاهش داده و خبر خوب سال نو را زودتر از موعد به کاربران خود داد.

اما سوال مهمی که ذهن کارشناسان را به خود مشغول کرده این است که چالش های رزولوشن 8k چه مواردی می تواند باشد؟

چالش های احتمالی گوگل در افزایش محدوده ی پشتیبانی از رزولوشن 8k این روزها سوالات بسیاری را در ذهن افراد مختلف بر انگیخته است.

گویا افراد زیادی در دنیا وجود دارند که نمی توانند وضوح تصویر بیشتر از 4k را تصور کنند.

اما مهم ترین حقیقتی که در این میان وجود دارد این است که روزی حتی تصور نمی شد که وسایلی مثل موبایل و تلویزیون اختراع شوند و انسان ها در راحتی تمام، به این سطح از ارتباطات برسند؟

پس اگر از این به بعد به جای رزولوشن 4 کا با رزولوشن 8 کا، کاربری داشته باشیم نیز امری عجیب و غیر قابل باور نیست.

به همین خاطر امروز در این مقاله از مجله ی دلتوس به بررسی چالش هایی که در راه پشتیبانی از رزولوشن 8 کا و بیم ها و امیدهای آن بپردازیم. پس، در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره چالش های رزولوشن 8k

نویسنده ی یکی از نقدهای رونمایی از رزولوشن 8 کا توسط یکی از مجلات بررسی اخبار تکنولوژی، تعبیر خوبی را در باب آن استفاده کرده است.

او نوشته است که در حال حاضر و هنوز، کیفیت پخش رزولوشن 4K یکی از بهترین ها در زمان پخش است که رضایت کاربران بی شماری را در سراسر جهان جلب کرده اما حالا، گوگل سطح درخواست ها و انتظارات را به شکل باور نکردنی تر بالا برده است!

تمامی این اخبار و حواشی درباره 2 برابر شدن کیفیت پخش از آخرین نسخه ی آن تنها به این خاطر است که به ‌تازگی گزارشاتی در فضای مجازی در زمینه ی اخبار تکنولوژی منتشر شده است که کاملا از پیشرفت بسیار زیاد وضوح فیلم‌ ها خبر می ‌دهد.

البته این جنجال ها بی ربط به این نیست که گوگل به‌ تازگی و به صورت محدودی از رزولوشن 8k برای نرم‌ افزار Android TV، سیستم‌ عامل برخی از تلویزیون‌ های هوشمند، SET UP BOX ها و بسیاری از موارد دیگر را پشتیبانی می ‌کند.

البته این را باید به شما بگوییم که امکان پخش فیلم با کیفیت 8 کا در شبکه ی انحصاری همچون یوتیوب در صورتی که به کامپیوتر شخصی یا کنسول با مشخصات مناسب متصل باشد، وجود داشته است.

اما با این حال، خبر تغییرات فعلی که اخبار آن در سراسر دنیا پخش شده است و احتمال چالش های رزولوشن 8k را به وجود آورده است، جنسی متفاوت تر از قبل دارد.

جالب است بدانید که، برخی از دستگاه ها همچون ایکس باکس سری X و S و پلی استیشن 5 در حال حاضر از جمله دستگاه هایی هستند که از چندی پیش به این امر کمک کرده اند که زمینه ی فکری و آستانه ی پذیرش گسترده ‌تری از سری رزولوشن 8k در ذهن مردم به وجود بیاید.

اما اگر به شما بگوییم که بعضی از بهترین کارت‌ های گرافیکی جدیدی که در بازار وجود دارد، از رزولوشن 8K نیز پشتیبانی می ‌کنند، شما هم مثل ما به این نتیجه خواهید رسید که گویی متولیان دنیای تکنولوژی، از قبل شروع به راه انداختن موج جدید بوده اند و هدف اصلی آن ها، ترغیب و دعوت به بیشتر شدن استفاده از رزولوشن سطح 8 در بخش ‌های مختلف است.

اما با این حال به نظر می رسد که با وجود این زمینه سازی ها هنوز هم چالش های افزایش رزولوشن 8k بر سر راه کسب و کارهای تکنولوژیک محور وجود دارد.

اما مهم ترین سوالات و ابهاماتی که حول محور انتشار رزولوشن 8k وجود دارد این است که این سرویس قطعا چه به صورت فیزیکی و چه به صورت نرم افزاری، حداقل تا مدتی گران خواهد بود، ممکن است برای استیریم آن، مشکلاتی همچون کم بودن پهنای باند اینترنت وجود داشته باشد و یا هنوز هم خیلی ها استفاده از آن را به عقب بیاندازند.

رزولوشن 8k

کدام لوازم در حال حاضر از رزولوشن 8k پشتیبانی می کنند؟

در بخش قبلی، برخی از دستگاه هایی که در حال حاضر و حتی با وجود چالش های رزولوشن 8k را به شما معرفی کردیم، اما هنوز هم دستگاه های مختلف دیگری وجود دارند که در بازار قرار گرفته اند و در حال حاضر تحت کاربری افراد مختلف هستند.

اول از همه بگوییم که با این که هزینه ی خرید مانیتورهای 8 کا گران تر از دیگر مدل های موجود در بازار است اما این دستگاه ها در بازار عرضه شده اند و حتی همین الان هم مورد استفاده هستند.

کنسول های مختلف بازی، همانطور که گفتیم اندروید تی وی و بسیاری از سرویس های شبکه های اجتماعی هم اینک دیگر با کیفیت 8 کا هم منتشر می شوند.

اما در زمینه ی راضی کردن مخاطبین مختلف و گسترده ای که اکثرا معتقدند همچنان می توان از دستگاه های 4 کا و کیفیت های مشابه آن ها استفاده کرد، خرید شتاب زده ی مانیتورها و یا تلفن های همراه 8k همچنان ضروری نیست و این شاید مهم ترین چالش های رزولوشن 8k باشد.

هزینه های تولید مانیتورهایی با کیفیت رزولوشن 8k، قطعا از دیگر هم محصولات خود گران تر است.

با این حال، حتی الان هم برخی از دوربین ‌های دیجیتالی و یا حتی بعضی از گوشی‌ های هوشمند دارای قابلیت ضبط فیلم ‌هایی با رزولوشن 8k هستند.

البته نا گفته نماند که بسیاری از سینماهای مختلف در دنیا و بیش از ده ها شرکت برای نمایش و ارائه ی آثاری در این حد از کیفیت تصویر؛ آمادگی های لازم را دارند هر چند که لازم به گفتن نیست که هزینه ی دسترسی به آن ها گران تر است.

نکته ی جالبی که وجود دارد این است که به نظر می رسد که دنیای سینما تا به الان توانسته است که ارتباط خوبی با این تکنولوژی بگیرد و چالش های این مقدار از رزولوشن با این بخش کمتر است و به طور مثال، چندین فیلم سینمایی مختلف مانند Bloodshot ،Black Widow ،The New Mutants و Morbuis با رزولوشن 8k ضبط شد‌ه ‌اند.

در این مطلب به بررسی اخبار و حواشی حول محور کیفیت جدید پخش و چالش های رزولوشن 8k پرداختیم و هر اطلاعاتی که درباره ی آن وجود داشت را با شما به اشتراک گذاشتیم.

نظر شما درباره ی این سطح از وضوح تصویر چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.