پرچمداران دو کمپانی بزرگ اپل و سامسونگ

اگر جز آن دسته از خریدارانی هستید که علاقمند به خرید اسمارت فونی مجهز به مشخصات سخت افزاری قدرتمند وگران قمیت هستید ، بدون شک، با دو گوشی هوشمند که در نوع خود بی نظیر هستند مواجه اید: آیفون X و گلکسی Note 8.

این دو پرچم دار، حاصل سالها تلاش مهندسان این دو شرکت بزرگ در دنیای تکنولوژی به حساب می آیند که علاوه بر مشخصات فنی سطح بالا، طراحی فوق العاده،  برخی ویژگی های بی نظیر را در خود جای داده اند. اگرچه شباهت هایی را می توان میان آیفون X و گلکسی Note 8 پیدا کرد، اما تفاوتهای این دو رقیب بیشتر به چشم می آیند.

در این مقاله سعی داریم با ارائه شباهت ها،تفاوت ها و ویژگی های برتر این دو گوشی خارق العاده شما را در انتخاب یکی از این دو پرچمدار قدرتمند  یاری کنیم.

آیفون ۱۰ گوشی هوشمندی که برخی آن را پاسخی به گلکسی Note 8 سامسونگ میدانند و درحال حاضر رقابت اپل و سامسونگ وارد مرحله‌ حساستری شده است.

همیشه یکی از دشوارترین کارها مقایسه آیفون با سایر گوشی ها بوده است.

از نظر سخت‌افزاری، آیفون ۱۰روی کاغذ در مقابل گلکسی Note 8 و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حرفی برای گفتن ندارد اما

بهینه‌سازی و هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار چیزی است که آیفون ثابت کرده به اندازه  مشخصات فنی تاثیرگذار است.

 نتایجی که از بنچمارکها بدست آمده نشان میدهد آیفون ۱۰ با وجود داشتن سخت‌افزار به ظاهر ضعیفتر، به راحتی میتواند در عمل گلکسی نوت ۸ را شکست دهد.

برخی از برتریهای این دو پرچمدار آیفون ۱۰ و گلکسی Note 8 

آیفون ۱۰ با صفحه‌ نمایش ۵٫۸ اینچی OLED، طراحی کم‌حاشیه، دوربین ارتقا یافته، پردازنده‌ بسیار قوی، شارژ بی‌سیم و قابلیت تشخیص چهره‌ی بسیار پیشرفته، شاید هیجان‌ انگیزترین به‌روزرسانی این گوشی هوشمند در چند سال اخیر باشد.گلکسی Note 8 بسیاری از ویژگی‌های آیفون ۱۰ را دارد و حتی در برخی موارد مانند صفحه‌ نمایش بزرگتر با رزولوشن بیشتر، قلم لمسی و قیمت کمتر از آیفون ۱۰ پیشی می‌گیرد.

همچنین:

  • آیفون X به سنسور اثر انگشت مجهز نشده و درعوض، از سیستم شناسایی سه بعدی چهره برای آنلاک کردن گوشی بهره می برد.
  • گلکسی Note 8 نیز در قسمت پشتی خود علاوه بر سنسور اثر انگشت، از سیستم شناسایی چهره نیز بهره می برد. البته فناوری به کار رفته در گلکسی نوت 8 با آنچه که در آیفون X مشاهده می شود، متفاوت است.
  • گلکسی Note 8 به قلم هوشمند S Pen مجهز است که می تواند تجربه متفاوتی از کار با یک گوشی هوشمند را برای کاربر به ارمغان آورد؛ این در حالیست که آیفون X به چنین قلمی مجهز نشده است.
  • حفظ جک هدفون، روش‌های بیشتر برای باز کردن قفل گوشی (از جمله حسگر اثر انگشت)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ microSD، استفاده از پورت رایج‌تر USB-C و امکان باز کردن هم‌زمان دو اپلیکیشن را می‌توان برای برتری گلکسی Note 8 مطرح کرد.
  • آیفون ۱۰ هم با ویژگی‌های جذابی مانند FaceID، دوربین سلفی بسیار قوی، قابلیت‌های واقعیت افزوده‌ی حرفه‌ای و ایموجی‌های سه‌بعدی شخصی سازی شده با حرکات صورت و صدای شما، می‌تواند خود را به عنوان یک گوشی آینده‌ نگرانه‌ تر مطرح کند.

مقایسه مشخصات فنی آیفون ایکس با گلکسی Note 8

آیفون ایکسگلکسی Note 8
سیستم عاملآی او اس 11اندروید 7.1
ابعاد143.6 در 70.9 در 7.7 میلی‌متر162.5 در 74.6 در 8.5 میلی‌متر
ضخامت7.7 میلی‌متر8.6 میلی‌متر
وزن174 گرم195 گرم
جنس بدنهشیشه و فلزشیشه و فلز
قابلیت‌هاسیستم تشخیص چهره سه‌بعدی / بدنه ضدآب و گرد و غبار / True Tone Display / شارژ سریع / شارژ بی‌سیم /3D Touchحسگر اثرانگشت / بدنه ضدآب و گرد و غبار / شارژ بی‌سیم / سیستم تشخیص چهره / سنسور تشخیص عنبیه چشم / DeX / بیکسبی / قلم S-Pen
نمایشگر5.8 اینچیOLED با رزولوشن1125 در2436پیکسل6.3 اینچیSuper AMOLEDبا رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل
تراکم پیکسلی458 پیکسل در هر اینچ521 پیکسل در هر اینچ
طراحی بدون لبهدارددارد
مقاوت در برابر آباستاندارد IP68استاندارد IP68
صفحه نمایش5.8 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1125×24366.3 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1440×2960
تراشهاپل A11 بایونیکاسنپدراگون 835 / اگزینوس 8895
حافظه رم3 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی64 گیگابایت / 256 گیگابایت64 گیگابایت (با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی)
دوربین پشتیدو سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و f/2.4، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، فلاش ال ای دی چهارگانهدو سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 و f/2.4، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فیلم‌برداری 4K
دوربین دوم7 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
باترینامشخص3300 میلی‌آمپر ساعت
رنگ‌بندینقره‌ای، خاکستری (Space Gray)مشکی (Midnight Black)، طلایی (Maple Gold)، خاکستری (Orchid Grey)، آبی (Deep Sea Blue)
سنسورها و سایر ویژگیهاسیستم تشخیص چهره Face ID، دوربین دوگانهاسکنر اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، USB-C قلم هوشمند اس پن، دوربین دوگانه
قیمت999 دلار930 دلار
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.