چگونه بفهمم آیفون من آسیب دیده است؟

تمام آیفون های ساخته شده پس از سال 2006 دارای پد تشخیص آب خوردگی با مایعات هستند. این شاخص ها نشان می دهد اگر دستگاه در معرض آب یا مایع قرار داشته باشد این میزان آب خوردگی را تا حدودی مشخص می کند. در برخی از موارد آب خوردگی با مشاهده بعضی از قسمت های آیفون می توانید بگویید که آیا با نگاه کردن به سوکت هدفون، سیم کارت خوان و مدارهای قدرت که در آن رگولاتورهای رطوبت وجود دارد و یا پدهای تشخیص آب خوردگی به صورت قرمز در خواهند آمد اگر آب خوردگی به مدت زمان بالایی برسد. رنگ طبیعی پد تشخیصی آب خوردگی آیفون سفید یا نقره ای است، اما هنگامی که آیفون شما با آب یا مایع تماس می گیرد، صورتی یا قرمز می شود.

اگر آیفون من دچار آب خوردگی شود چه مشکلی ممکن است رخ دهد؟

با این که اپل امروز از لحاظ تکنولوژی پیشرفته پیشرفت کرده است، وقتی دچار آب خوردگی می شود، اجزای مختلفی وجود دارد که می توانند آسیب ببینند. مشکلات ایجاد شده می تواند گسترده باشد:

خطای LCD (صفحه نمایش). این می تواند باعت ایجاد یک علامت و ضایعه خاص روی صفحه نمایش شما منجر شود که می تواند باعث انحراف تصویر و رنگ ها شود. همچنین می توانید تصاویر معیوب مانند رنگ آمیزی و تار شدن صفحه و تصاویر خود را در این مشکلات یافت نمایید.

خرابی تاچ. این می تواند به این معنی باشد که آیفون حتی ممکن است امکان تاچ خود را به طور کامل تشخیص ندهد یا فقط قسمت های خاصی از صفحه کار کند. شما ممکن است متوجه شوید که با فشار دادن یک قسمت از صفحه نمایش، یک عمل فعالیت دیگر شما اصلا آن را تاچ نکرده اید شروع می شود.

مشکل در دکمه صفحه اصلی. دکمه home شما ممکن است به طور کامل کار نکد. زیرا مشکل آب خوردگی باعث می شود اتصالات و چیپ های دکمه home به درستی کار نکند و شما قادر به استفاده از این دکمه برای بستن برنامه های خود یا بازگشت به صفحه اصلی نباشید.
دکمه پاور: آب خوردگی دکمه پاور شما ممکن است باعث شود که شما قادر نباشید آیفون خود را روشن یا خاموش کنید.

دکمه ولوم: گاهی آب خوردگی آیفون باعث می شود که دکمه های حجم صدا ممکن است متوقف شوند یا اینکه ممکن است عملکرد نامناسب داشته باشند و تغییرات حجم بدون لمس کردن شما اتفاق افتد و اینها نشانه اتصلات داخلی به دلیل عدم قطع عملکرد دکمه ها می باشد و این دقیقا جایی است که شما قادر نخواهید بود گوشی خود را به حالت سکوت بگذارید.

اتصال کوتاه: اگر آیفون آب خورده را شارژ نمایید این می تواند منجر به از بین رفتن کامل آیفون شما شود.

خرابی باتری آیفون: آب خوردگی باعث می شود قطعه پردازنده شارژ آیفون که در پایین گوشی است و می تواند به طور دائمی در معرض آب خوردگی قرار بگیرد باعث می شود که باتری نتواند شارژ شود و یا حتی مدیریت داخلی تقیسم شارژ و برق دچار مشکل می گردد. این پردازنده جریان برق IC را از داخل تلفن مدیریت می کند.

آسیب اجزای اصلی سی پی یو که این اجزاء اساسا مغز اصلی آیفون شما هستند. در هنگام آب خوردگی اگر اجزای اصلی سی پی یو دچار خوردگی یا قطعات زنگ زده می شوند و این باعث می شود که آیفون شما بی مصرف باشد.

در خسارت آب خوردگی دوربین آب می تواند به دوربین نفوذ کند و موجب خنثی شدن عملکرد دوربین شود، این خسارت خود را در دوربین به اشکال زیر نشان می دهد به عنوان مثال آب خوردگی باعث ایجاد بخار و رطوبت در شیشه لنز شده و تمام تصاویر تار می شود و یا باعث اخلال صد درصدر در عملکرد اوپتیک و یا سنسور زوم و تشخیص فاصله دوربین آیفون می شود که خسارتی بسیار پر هزینه می باشد.

آب خوردی و آسیب وای فای. خسارت برای تراشه وای فای به این معنی است که گوشی شما قابلیت جستجوی فای و اتصال به آن را از دست خواهد داد و حتی می تواند به قطع کامله قطعه بلوک آنتن که وظیفه اتصال، دریافت و ارسال کانکشن ها را دارد منجر شود.

در نهایت آسیب آب خوردگی می تواند بیش از چند عدد از اجزای اپل شما را تحت تاثیر قرار دهد که در صورت عدم پاکسازی و تمیز نمودن آن از آب و رطوبت و قرار گرفتن بیش از حد طولانی رطوبت و آب در مدارات آیفون می تواند باعث نابودی کامل گوشی شود.

چه گزینه های تعمیری در دسترس هستند؟

مهمترین چیزی که باید در درک ورود مایعات بدانید این است که آیفون باید توسط “تکنسین تعمیر تخصصی تلفن همراه آسیب آب خوردگی” باز شود تا هر قطعه و منطقه داخلی آیفون کاملا خشک شود و بررسی شود که هیچ بخشی با خوردگی و زنگ زدگی وجود ندارد.

اگر یک جزء کوچک در آیفون وجود داشته باشد که با شواهدی از آسیب آب باقی مانده باشد، این زنگ زدگی در قطعات تلفن به طور بالقوه می تواند گسترش یابد و در طول زمان به پوسیدگی ادامه دهد. بعضی از پروتکل ها (کیت های تنظیف مایعات) نیز وجود دارد که می تواند برای کمک به فرآیند خشک شدن پس از آیفون شما که در معرض مایع قرار گرفته است کمک نماید اما این روش تنها زمانی کار می کند که شما بلافاصله آن را برای استفاده بر روی آیفون خود داشته باشید.روزهای تأخیر برای رفع خوردگی و آسیب ناشی از آب خوردگی می تواند منجر به از بین رفتن دائمی آیفون شود. توصیه ما همیشه این است که گوشی خود را بلافاصله به یک تکنسین تعمیر تخصصی ارائه کنید، اما مهم است که از گزینه های زیر استفاده کنید:

راه حل کیت تعمیر مایع (کیت آب خوردگی)

یک گزینه “خارج از پروتوکل” در دسترس است و برای خرید یک کیت تعمیر مبتنی جلوگیری از صدمات آب خوردگی می توانید این کیت های آب خوردگی را از فروشگاه های اختصاصی موبایل خریداری نمایید. این کیت ها با قرار دادن آیفون در یک بسته ای که ارائه شده و قراردادن گوشی در محلول خاصی و نیز با دنبال نمودن دستورالعمل های این کیت می توانید آیفون خود را از صدمات بیشتر حفظ نمایید. پس از کیت مورد نظر باید گوشی را خاموش سپس تلفن را تا 24 ساعت به حال خود رها کنید و از کار کردن با آن اجتناب نمایید. گاهی کیت های احیا و آب خوردگی ممکن است به گوشی شما کمک نمایند و گوشی مجددا روشن شود اما گاهی نیز این اتفاق نمی افتد و شرکت هایی که این کیت ها را تولید می کنند اعلام می دارند که هیچ گونه تضمینی برای برگشت گوشی نمی باشد و همچنین راه حل تعمیرات فیزیکی را ارائه می دهند که نشان می دهد شرایطی وجود دارد که این راه حل ها شاید انتخاب کاملی برای درست کردن گوشی های آب خورده نباشد.

راه حل دیگر استفاده از محلول های تنظیف است که در این روش با خرید یک محصول مخصوص موبایل، گوشی آب خورده را در داخل محلول غوطه ور نموده و پس از گذشت ساعاتی گوشی را از محلول خارج کرده و بگذاریم که خشک شود. طبق تولید کنندگان این محلول ها، می گویند که این محلول در تمام قسمت های گوشی نفوذ می نماید و بر اساس فرمول شیمایی ای که دارد تمام مواد خارجی و زنگ زدگی و خوردگی و یا مایعات باقی مانده را همراه خود از گوشی خارج می کند. البته این روش نیز مانند روش قبلی با تضمین ارائه نمی شود. زیرا در صورت بروز سولفتات و زنگ زدگی، محلول مورد نظر امکان تشخیص این بخش را ندارد و شاید در نهایت کمی گرد و غبار داخلی گوشی را تمیز نماید که البته فعالیت زیاد مطلوبی برای گوشی نیز و همچنین برخی از کارشناسان می گویند که این محلول ها گاهاً با اجزای داخلی آیفون واکنش شیمیایی نشان می دهد و باعث شل شدن اتصالات و خوردگی برخی از قسمت ها می شود.

 کیت خشک کردن بر پایه سیلیکا

یکی دیگر از گزینه های ضد آب برای آیفون شما کیت خشک کردن بر پایه سیلیکا است. کیت سیلیکا هیچ تضمینی برای موفقیت ندارد. این کیت ها با حذف رطوبت از اطراف تلفن کار می کنند. آنها از مصرف کننده می خواهند که دستگاه را باز کرده و باتری و سیم کارت را بیرون بیاورد. این ممکن است برای مدل های قدیمی تلفن ها امکان پذیر باشد اما برای مصرف کنندگان با یک مدل جدیدتر از گوشی مانند آیفون ایکس گزینه ای محسوب نمی شود.

پس از آن این شرکت ها به کابران می گویند که آیفون خود را در کیسه ای که تعبیه شده است قرار دهند. گرانول های سیلیکای موجود در این بسته ها باعث می شود که رطوبت اطراف گوشی گرفته شود و از ایجاد رطوبت و بخارات مایعات نیز جلوگیری کند. این روش نیز بیشتر برای ایجاد زمان برای ارسال گوشی به تعمیرگاه ها استفاده می شوند. این کیت ها ادعا می کنند تا رطوبت دستگاه را از بین ببرند همانطور که رطوبت در کیسه افزایش می یابد، شاخص رطوبت باعث تغییر رنگ گرانول ها می شود. هنگامی که گرانول ها به رنگ آبی روشن تبدیل می شود بایستی باتری خود را جایگزین کنید. این شرکت سلب مسئولیت دیگری را مطرح می کند که اگر آسیب برطرف شده باشد، نمی توان به راحتی از طریق این روش این موضوع را ثابت کرد.

دلتوس نیز این کلمه هشدار موافق است این کیت ها تنها به صورت بالقوه موثر هستند اگر شما آنها را در اطراف خودتان آماده داشته باشید اگر از آن استفاده کنید می تواند از آسیب های احتمالی بعدی و یا توسعه آن جلوگیری نماید. در اصل همانطور که در بالا ذکر شد در زمانی که شما در حال ارسال برای تعمیر آیفون آسیب دیده خود برای یک تکنسین تعمیر تلفن همراه هستید، می توانید تلفن خود را با بسته های سیلیکا بسته کنید و این ممکن است کمک کند اما به طور کلی این به اندازه کافی برای تعمیر گوشی شما موثر نیست و این گرانول ها نمی تواند تمام رطوبت را از داخل تلفن حذف و یا باعث از بین رفتن خوردگی و زنگ زدگی شود و تنها راه واقعی موثر برای تعمیر آیفون آسیب دیده شما یک تکنسین تعمیر حرفه ای است که دستگاه را از هم جدا کند و آن را خشک کند و آن را تمیز کند تا به گوشی آیفون شما به مرحله خوردگی و زنگ زدگی نرسد.

با تکنسین های تعمیر حرفه ای تلفن همراه دلتوس تماس بگیرید

هنگامی که آیفون شما به وسیله آب خوردگی آسیب دیده است، زنگ زدگی و خوردگی در داخل گوشی می تواند گسترش یابد و اجزای گوشی می توانند به یکدیگر اتصال الکتریکی پیدا نمایند. تنها راه واقعا موفق برای اطمینان از اینکه تمام آب برداشته شده و تمام خوردگی تمیز شده است،این است که باز کردن گوشی و آزمایش همه اجزاء توسط یک تکنسین حرفه ای صورت پذیرد.

بهترین گزینه برای شما و گزینه قابل اطمینان این است که گوشی خود را به یک تکنسین تعمیر حرفه ای تلفن همراه برای تمیز کردن، تجزیه و تحلیل و اریابی آسیب منتقل کنید. در دلتوس، آیفون شما باز خواهد شد، به صورت حرفه ای با تجهیزات صحیح خشک می شود و تمام مواد معدنی، خوردگی  زنگ زدگی و اجسام خارجی مضر با بهترین مواد شیمیایی برداشته می شود و تمام لایه های گوشی و طبقات مختلف سخت افزاری با بیشترین وسواس و حساسیت تمیز و پاک سازی می شود.

در انته گوشی آیفون شما نیز آزمایش خواهد شد تا ببینید که چگونه اجزای مختلف آیفون شما مجددا کارایی خود را داشته و عملکرد آن مانند قبل صحیح و سالم می باشد و ببینید چگونه فرایند تمیز کردن قطعات آیفون با فرایندهای شیمیایی موفق بوده است. این تست به تکنسین های ما اجازه می دهد تا ببینیم که آیا تمامی قطعات آیفون شما سالم است و در صورت عدم کارکرد مناسب آن قطعه را تعمیر و یا جایگزین نماییم.

دلتوس می تواند آیفون های آسیب دیده به وسیله آب خوردگی را تعمیر کند. این شرکت دارای تکنسین های کاملا آموزش دیده و دارای گواهینامه است که به طور دقیق می توانند آیفون شما را کاملا خشک و تمیزنمایند و تنها با استفاده از قطعات با کیفیت بالا هنگام تعمیر و یا تعویض، آیفون شما را برای استفاده مجدد آماده می نمایند. اگر صفحه نمایش آیفون شکسته باشد احتمال آسیب آب خوردگی در آن بیشتر می شود و اینکه چند درصد احتمال آن وجود دارد که آیفون آب خورده مجددا احیا شود به موارد زیر بستگی دارد:
الف) نوع مایعی که آیفون در آن فرو رفته و یا بر روی آیفون ریخته باشد

ب) مدت زمانی که آیفون در مایع غوطه ور باشد

معولا افراد پس از افتادن آیفون شان در آب انتظار دارند که این موضوع به سادگی رفع گردد و به سرعت مجددا صاحب گوشی خود شوند و از گوشی استفاده نمایند. در واقع گوشی یک محصول زیر دریایی نیست و یا برای استفاده در شرایط محیطی آبی ساخته نشده است.

تا زمانی که ارزیابی توسط تکنسین های دلتوس انجام نشده است، امید به زندگی و احیاء آیفون شما را نمی توان ارائه داد. آسیب آب می تواند حتی پس از خشک شدن کامل و تعمیر نیز باعث ایجاد خوردگی شود. بدون تعمیر خسارت آب خوردگی تضمین برگشت پذیری آیفون شما کار بسیار سختی می باشد.

متاسفانه 20٪ از آیفون هایی که دچار آب خوردگی می شوند و یا با مایعات تماس می گیرند دیگر قابل استفاده نیستند، اما این بدان معنی نیست که همه چیز از دست رفته است…! امید هموار برای آیفون های دوست داشتی لازم است.

 

خرید آیفون معیوب شما

یک پشتیبانی غیر قابل باور

اگر دلتوس پس از کارشناسی دقیق تعیین کند که آیفون شما قابل بازیابی نیست، گزینه ای برای خرید آیفون شما در سیستم مدیریت دلتوس وجود دارد. البته این بخش در قسمت پشتیبانی مشتریان دیده شده است واحد امور مشتریان شرکت دلتوس در صورت درخواست و رضایت مشتری می تواند به عنوان امور پشتیبانی مشتریان موضوع خرید آیفون معیوب مشتری را نیز برای صاحب کالا فراهم نماید. یکی از این امکانات که واحد امور مشتریان دلتوس فراهم آورده است خرید اپل های غیرفعال از مشتریانی که برای تعمیرات مراجعه نمودند می باشد.

دلتوس یکی از بزرگترین شرکت های تعمیراتی ایران می باشد که تخصص تعمیرات آیفون را دارا می باشد و تمامی قطعات مورد نیاز گوشی های آیفون را دارد و نیز بر اساس سابقه موفق در تعمیرات می تواند کارشناسی بسیار قوی و دقیقی در بابت ارزش گذاری آیفون های غیرفعال و غیر قابل تعمیر برای مشتریان خود انجام دهد و تضمین می کند که کاربر همیشه بهترین قیمت را برای تلفن همراه قدیمی خود دریافت می کند. این یک تضمین واقعی است.

اگر شما یک آیفون آسیب دارید و آن را برای تعمیرات به واحد فنی دلتوس آورده اید و پس تلاش های بسیار و تخصصی به شما گفته شده است که گوشی آیفون شما تعمیر نمی شود، “تنها در اینجاست که نباید ناراحت شوید” زیرا واحد امور مشتریان دلتوس می تواند در بخش پشتیبانی با یک کارشناسی دقیق و تضمینی آیفون غیر قابل تعمیر شما را خریداری کند و حتی می تواند به شما یک آیفون جدید با گارانتی دلتوس ارائه نماید.

شما می توانید در صورت عدم تعمیر گوشی آیفون خود، تلفن قدیمی خود را فروخته و با پول آن و اضافه نمودن مبلغ باقیمانده آن، صاحب یک گوشی آیفون جدید از دلتوس شوید و دلتوس می تواند گوشی جدید شما را تا 24 ماه گارانتی نماید تا خیال شما از بابت خرید گوشی جدید راحت و آسوده باشد.

دیگر چه چیزی می خواهید

هم از شر گوشی غیر قابل تعمیر خود خلاص شده اید و هم مبلغی پول از بابت فروش آیفون خراب خود به دست آورده اید و هم در ادامه صاحب یک گوشی جدید شده اید که برایش پول کامل پرداخت ننموده اید زیرا مبلغی از کل پول آیفون جدید را با پول فروش آیفون خراب خود می توانید پرداخت نمایید.

مهم آنکه علاوه بر تمام این ها توانسته اید که گوشی معیوب خود را به قیمت کارشناسی و تضمینی به فروش برسانید و نیز توانسته اید یک گوشی جدیدتر با یک گارانتی معتبر و در دست رس خریداری نمایید.

این یک پشتیبانی همه جانبه از مشتریان دلتوس است که به پاس انتخاب شما، به بهترین شکل ارائه می شود.

آیفون های آسیب دیده باید سریع و حرفه ای با آنها برخورد شود. و باید هر چه زودتر یک تکنسین تعمیر تلفن همراه را شناسایی کنید که دارای تخصص در آسیب های آب خوردگی، قهوه و سایر مایعات در آیفون باشد.

دلتوس یکی از بزرگترین خدمات تعمیر و نگهداری تلفن همراه آیفون در سراسر کشور است و سرویس پست و دریافت و تحویل در محل (مخصوص تهران) را به شما ارائه می دهد که در آن شما می توانید تلفن خود را ایمن بفرستید و تکنسین های متخصص ما آیفون شما را بررسی کرده و آن را خشک و تمیز کرده و برای بازگرداندن آیفون خودتان دیگر بی طاقت نباشید زیرا ما می توانیم طیف گسترده ای از مدل های آیفون را برای خسارت آب خوردگی تعمیر نماییم. تمامی مدل های زیر در بخش تعمیرات آب خوردگی دلتوس قابل تعمیر می باشد:

آیفون x  /  آیفون 8 & 8 plus  /  آیفون 7 & 7 plus  /    آیفون 6 & 6+  /   آیفون S5  7& 5C  /  آیفون 5  /  آیفون 4S   /  آیفون 4

دلتوس به شما دارندگان آیفون پیشنهاد می کند که اگر در طی چند روز اخیر و حتی اگر همین امروز، آیفون شما دچار آب خوردگی و رطوب شده است و یا با مایعاتی تماس پیدا نموده است، هر چه سریع تر آیفون خود را به واحد تعمیرات آیفون دلتوس منتقل کنید زیرا هر ساعتی که از آب خوردگی آیفون شما می گذرد، قطعات گوشی شما به پوسیدگی بیشتر نزدیگ می شود و مانند تمام لوازم آهنی و فلزی، زنگ زدگی گسترده می شود و توسعه پیدا می کند و این مرگ خاموش و آهسته آیفون شماست.

در موضوع آب خوردگی آیفون هیچ نیازی به بزرگ نمایی و سیاه نمایی نیست. زیرا دشمنی آب، رطوبت و مایعات با فلزات شناخته شده در دنیا نیازی به هیچ بزرگ نمایی ای ندارد. پس بدانید تأخیر در انتقال گوشی به تعمیرگاه برای آب خوردگی هیچ جای توجیهی ندارد.

اگر حوصله انتقال گوشی آیفون خود را به تعمیرگاه ندارید و یا زمان کافی برای انتظار در بخش تعمیرات و پذیرش را ندارید کافی است تلفن همراه خود را برداشته و شماره 02188782347 را شماره گیری کنید تا تکنسین های دلتوس به آدرس شما که در هرجای تهران هستید مراجعه نماید و آیفون شما را دریافت کنند و پس از تعمیر آن را برای شما مجدداً بیاورند.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.