آسیب آب خوردگی می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. هر مایعی می تواند بر روی آیفون شما ریخته شود و باعث خرابی گوشی شما شود و به طور بالقوه می تواند گوشی را برای تعمیرات آماده کند. اگر گوشی شما در آب فرو رفته و یا دچار آب خوردگی شد گوشی شما ممکن است خاموش شود و یا حتی ممکن است به کار خود ادامه دهد اما، این روشن بودن گوشی هیچ چیزی را تضمین نمی کند. اگر گارانتی گوشی شما آسیب آب خوردگی را پوشش ندهد و شما نمی خواهید یک گوشی جدید با برند دیگری خریداری کنید، خوشبختانه شما توانسته اید دلتوس را پیدا کنید. اما دلتوس می تواند تحت هر شرایطی آیفون شما را مورد پوشش قرار دهیم. ما می توانیم به شما بگوئیم که همه چیز درباره آب خوردگی چگونه می باشد و چرا باید به آیفون خود پس از آب خوردگی اهمیت بیشتری دهید.

تیم تعمیرات دلتوس در بخش آب خوردگی گوشی بسیار مهارت داشته و می تواند بر اساس مولفه های خاصی زنگ زدگی و رسوب های موجود را تمیز نموده و مجددا گوشی های شما را احیا و برای استفاده دوباره در اختیار شما قرار دهد.

این راهنمای کوتاه به شما در مورد همه چیزهایی که لازم است در مورد آب خوردگی و عواقب تمیز ننمودن فنی گوشی خود از رسوبات پس از اب خوردگی به شما خواهیم گفت. با این راهنما دیگر از روش هایی مانند قرار دادن گوشی در کیسه برنج کمتر

آسیب آب خوردگی دقیقا چیست؟

خسارت آب خوردگی چگونه تعمیر می شود؟

اگر آیفون من آسیب دیده باشد چه باید بکنم؟

هنگام آب خوردگی چه سنسورهایی آسیب می بینند

تمام گوشی های هوشمند دارای سنسورهای بسیار حساس در داخل خود هستند. هدف از این سنسور تعیین اینکه آیا آب یا هر مایع در تماس با سخت افزار ظریف گوشی قرار گرفته است یا نه.

به عنوان مثال، اجازه دهید به حسگرهای آسیب آب در آیفون x نگاهی کنیم. با این حال، حسگرهای آسیب دیده گی آب در اکثر دستگاه ها مشابه دیگر گوشی های آیفون نیز به همین شیوه عمل می کنند.

سنسورهای آب خوردگی آیفون، در آیفون پد های چسبنده کوچکی هستند که دارای رنگ سفید هستند، اما وقتی که در معرض سطوح خطرناک رطوبت قرار می گیرند، قرمز یا صورتی غیر قابل برگشت می شوند. سنسورها به تکنسین ها و ارائه دهندگان خدمات تعمیرات کمک می کنند تا آیفون قبل و بعد از آب خوردگی شرایطش مشخص گردد. معمولا گارانتی ها آسیب آب خوردگی را پوشش نمی دهند بنابراین حضور پد رطوبت و یا یک سنسور مجهز، به توانایی شما برای نگهداری آیفون، کمک شایانی می نماید. پدها تشخیص آب خوردگی آیفو معمولا در قسمت هایی مانند، قسمت سیم کارت یا در نزدیکی آنتن فرستند و البته در مدل های مختلف آیفون قسمت قرارگیری این پد متفاوت است.

سنسورهای آسیب داخلی بر روی صفحه مادربورد آیفون واقع شده است. اگر هر یک از این سنسورها متوقف شده باشند، به این معنی است که دستگاه شما به طور کامل یا به طور جزئی برای مدت زمان بسیار طولانی دچار آب خوردگی شده است و ممکن است به راحتی احیا نشود. اگر چه اپل و سایر تولیدکنندگان ممکن است از خدمات گارانتی خودداری کنند اما دلتوس در حالی که اگر سنسورهای آسیب آب خوردگی گوشی از بین رفته باشد بدون توجه به میزان خسارت باز هم تمام تلاش خود را برای احیای آیفون شما را انجام می دهد.

آسیب آیفون یا تلفن همراه توسط آب خوردگی

هنگامی که یک دستگاه با آب تماس می گیرد، دو مسئله عمده رخ می دهد. اولین اتصال کوتاه الکتریکی است. این اتفاق زمانی می افتد که جریان الکتریکی مجاز به حرکت در مسیر ناخواسته ای در مدارهای مادربرد یا چیپ ها باشد. با اضافه نمودن یک قطره آب در جریان مسیر الکتریکی مقاومت بیشتر از ترمینال مثبت می شود منبع تغذیه بار منفی پیدا می کند. آب می تواند بسیار هدایت کننده باشد و جریان الکتریکی همیشه مسیر مقاومت کمتری را انتخاب می کند. در این وضعیت، جریان هرگز به لامپ نمی رسد و مدار کوتاه می شود.

مادربردهای آیفون صدها مدار پیچیده دارند و حتی یک قطره آب می تواند عملکرد عظیم گوشی شما را تحت تأثیر قرار دهد. با هزاران مدار کوتاه ممکن، آسیب ناشی از آب خوردگی در یک آیفون می تواند کاملا غیر قابل پیش بینی باشد. اغلب غیرممکن است دقیقا همان چیزی است که آسیب دیده است بر روی تلفن بدون تشخیص داده شود. معمولا خوردگی و زنگ زدگی توسط آب پس از مدتی اتفاق و مجموعه ای از مدارات تلفن همراه را دچار مشکل می نماید. لذا می بایست در سریع ترین زمان ممکن گوشی را به تعمیرات دلتوس معرفی نمایید.

بیایید به برخی از عواقب دیگر یک اتصال کوتاه توسط یک قطره ناچیز آب نگاه کنیم. همانطور که در بالا گفته شد، اگر قطره آب به مدت طولانی در مدار قرار داشته باشد، باتری تخلیه می شود و در نهایت چیپ ها و مدارها همه با هم می میرند.

آیا واقعا این موضوع را باور نمی کنید؟ اگر باور ندارید سعی کنید اتصال پایانه های مثبت و منفی یک باتری را با هم متصل کنید. می بینید که باتری شروع به داغ شدن می کند، زیرا به سرعت تخلیه ولتاژ آن تخلیه می شود و در نهایت به حالتی می رسد که نمی توان آن را شارژ کرد. این مسئله بسیار رایج در گوشی های آسیب دیده با آب است و اگر باقی بماند، باتری یون لیتیوم موجود در دستگاه می تواند آسیب پذیر باشد. قطعات دیگر که معمولا کوچکتر هستند مانند پورت های شارژ، کابل های فلزی و دکمه های مکانیکی هم ممکن است بر اثر سولفاته کردن دچار تخریب اساسی شوند.

مسئله دومی که در آیفون هایی که با آب خوردگی مواجه شده اند را تحت تأثیر قرار می دهد چیزی است که شما نمی توانید از آن استفاده کنید. همانطور که آب در دستگاه شروع به تبخیر می کند و گوشی خشک می شود، ذرات کوچک که در آب قرار دارند، پس از تبخیر در لایه های مداری گوشی باقی می مانند. این رسوبات به آهستگی روی سخت افزار قرار می گیرد و به سرعت باعث خوردگی می شود. این رسوبات باقی مانده خوردگی ایجاد می کند و باعث ایجاد اتصالات ناخواسته بین مدارهای مهم آیفون می شود و مسیرهای جدید فعلی ناخواسته را ایجاد می کند. حتی موضوع بدتری نیز وجود دارد، خوردگی می تواند گسترش یابد و بر سایر توابع گوشی تأثیر بگذارد. در مورد تمیز کردن آب خوردگی دلتوس از یک فرایند اختصاصی برای جلوگیری از ایجاد خوردگی و حذف باقی مانده های رسوبات استفاده می کند.

اگر تلفن همراه شما آسیب دیده باشد، چه کاری انجام دهید؟

آب خوردگی آیفون می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد، اما دانستن اینکه زمان چه کاری باید انجام شود باعث می شود که شما از هر گونه آسیب شدیدتر جلوگیری نمایید. اگر تلفن شما در معرض آب خوردگی باشد، سعی کنید مراحل زیر را به یاد داشته باشید:

لطفا تلاش نکنید آیفون خود را روشن کنید. به این روش می گویند “مقاومت در برابر همه آرزوها…!” شاید با تمام وجود دوست داشته باشید که پس از آن لحظه بحرانی که آیفون شما در آب غوطه ور شد به سرعت گوشی خود را روشن کنید. اما توصیه می شود این کار را انجام ندهید. این یک حرکت می تواند باعث ایجاد یک اتصال کوتاه زمانی در مدار می شود که جریان مادربورد آیفون را از طریق چیپ ها تحت فشار قرار می گیرد در حالی که هنوز هم مرطوب است. برای جلوگیری از جریان اتصالی احتمالی، ایده آل این است که حذف باتری از بدنه گوشی در اسرع انجام گیرد، اما از آنجا که اکثر باتری ها در داخل بسیاری از مدل های گوشی های هوشمند قرار می گیرد، اکثر کاربران نمی توانند این کار را انجام دهند لذا در کمترین زمان ممکن گوشی را به بخش تعمیرات موبایل ارائه دهید و یا با دلتوس تماس بگیرید تا به پیش شما بیاید و آیفون شما را تعمیر نماید.

در سریع ترین زمان ممکن بدنه گوشی را با پارچه ای تمیز و خشک نمایید و هرچه زودتر گوشی را به واحد تعمیرات دلتوس ارائه دهید و به هیچ عنوان گوشی را شارژ ننمایید. بهتر است شروع فرایند تمیز کردن بسیار سریع انجام شود، قبل از شروع تبخیر و به جا ماندن رسوبات در مداری های آیفون، تا خوردگی قبل از شروع آن متوقف شود.

 

 

فرآیند دلتوس برای تعمیر آیفون آب خورده | تعمیرات دلتوس

 

چگونه بفهمم آیفون من آسیب دیده است؟ | تعمیرات دلتوس

 

آب خوردگی آیفون | تعمیرات آیفون دلتوس

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.