آب خوردگی آیفون – چه چیزی واقعا اتفاق می افتد؟

 

آسیب آب خوردگی آیفون می تواند یک تراژدی واقعی باشد. در دلتوس، ما صدها گوشی آیفون آسیب دیده را تعمیر کرده ایم و هر نوع داستان قابل تصور را می شنویم و با آن آشنا هستیم شما می توانید از یک روز تابستان زیبا لذت ببرید زمانی که دوستان خوب شما تصمیم به خنک کردن شما  می گیرند و یا برای یک شوخی، شما داخل یک استخر پرت می شوید…! در تراژدی متاسفانه، آیفون شما با شما نیز در آب غوطه ور می شود.

حالا که همراه آیفون خود در آب هستید، چه اتفاقی برای گوشی شما میافتد؟

آنچه که دارندگان آیفون زیاد انجام می دهند این است که گوشی را کاملا خشک می کنند، شاید در جلوی یک پنکه یا کولر و یا در کنار بخاری و حتی با سشوار آن را خشک کنند و هنگامی که آیفون آن ها خشک شد آن را روشن می کنند و دوباره از گوشی استفاده می کند.

“این احتمالا بدترین کاری است که می توانید انجام دهید”

 اگر هرگز گوشی خود را برای تمیزکاری مناسب مادربرد و دیگر قطعات داخلی نبرید، منابع خوردگی و مواد معدنی بر روی سی پی یو و یا آی سی های مادربورد به آرامی نشست می کند و در اندک زمانی موجب خورندگی، زنگ زدگی و از بین رفتن قطعات داخلی گوشی آیفون می شوند.

هنگامی که آیفون شما در معرض آب خوردگی قرار می گیرد، قطرات آب در قسمت های مختلف گوشی نفوذ می نماید و در مسیر زمان و با گذشت زمان، قطعات گوشی شما یک به یک خواهد پوسید و در نهایت شما یک تلفن غیر کارآمد خواهید داشت که حتی با تعویض قطعات آن نیز دیگر قابل استفاده نمی باشد. اما شما می توانید با تمیز کردن سریع و در اسرع وقت گوشی خود را به بخش تعمیرات دلتوس آورده و از پکیج تعمیراتی گوشی های آب خورده آیفون استفاده نمایید.

 

اگر آیفون دچار آب خوردگی شود، پس چرا باز هم روشن می شود؟

خوردگی و زنگ زدگی چگونه است؟

آب خوردگی که در نهایت باعث خوردگی و زنگ زدگی می شود می تواند برخی از مدارها را در گوشی آیفون دچار آسیب همیشگی نماید. این به این دلیل است که یا تلفن در هنگام تماس اولیه با آب، یا تلاش برای دیدن اینکه آیا هنوز تلفن همراه شارژ می شود یا نه، ایجاد می گردد. این مشکلات در وهله اول شاید اصلا مهم نباشد. اگر تلفن شما خیس شود، بلافاصله آن را خاموش کنید و اصلا آن را شارژ نکنید. پیش نهاد می شود که گوشی آیفون را در یک کیسه ای که دارای محتوایت دانه های نم گیر یا سیلیکا می باشد قرار دهید و سپس آن را به تعمیرگاه های مجاز ارائه دهید.

پس از خیس شدن آیفون و آب خوردگی آیفون در هر گوشی 3 یا 4 سنسور به طور معمول آسیب می بیند. البته بسته به نوع آب و میزان آب، عمق آب و زمان قرار گرفتن در معرض آب خوردگی و همچنین به نوع سری گوشی آیفون شما بستگی دارد. اکثر این مشکلات در قسمت جک هدفون در پورت شارژ و یا قسمت های مادربرد ایجاد می شود.

در ایران به خاطر اینکه اکثر آب های موجود در خانه ها که در سیستم لوله کشی وجود دارد دارای املاح مختلف علی الخصوص نمک قلیای است، معضل آب خوردگی آیفون بسیار حساس می باشد زیرا با این در صد نمک موجود در آب، هنگامی که آیفون شما دچار آب خوردگی می شود، پس از مدتی رطوبت باقی مانده آب در لایه های مختلف گوشی بخار شده و پس از عمل تبخیر املاح باقی مانده، بخصوص نمک موجود در آب، تشکیل بلورهای کریستالی داده و این بلورها در کنار یکدیگر تبدیل به زنجیره ای از بلورهای به هم پیوسته می شوند. از انجایی که بلور نمک به عنوان یک مواد عالی رسانا در شرایط کریستالی می باشد، می تواند یون های الکترونیکی را به صورت هادی از خود عبور دهد.

همچنین این رشته های بلور نمک، در زمانی که بر روی یکی از چیپ های ماردبورد گوشی آیفون تشکیل می شوند باعث ایجاد عارضه قلع پوکی می گردد. قلع پوکی به حالتی گفته می شود که املاح ناخالص و یا شرایط محیطی نامناسب باعث پوکه شدن و خالی شدن از دورن قلع بین چیپ و سطح اتصالی مادربرد گفته می شود. این عارضه (قلع پوکی) باعث می گردد تا ولتاژ مناسبی که مادربورد و چیپ به آن برای انجام پردازش ها نیاز دارد ایجاد نشود و حرکت یون های الکتریکی به کندی و با ضعف بسیار بالایی صورت پذیرد که این امر باعث ایجاد دمای بالا در سطح مادربورد می شود که در نتیجه عملکرد گوشی بسیار پایین آمده و به اصطلاح هنگ می نماید.

در نهایت بلورهای کریستالی نمک، باعث خوردگی کامل قلع و یا سطح ماردبورد شده و شما پس از مدتی خاموشی یک دفعه ای گوشی آیفون خود را تجربه می کنید و دلیل این خاموشی بی تفاوتی شما به تمیزننمودن فنی گوشی خود، پس از آب خوردگی می باشد.
خوردگی در هر یک از مدارها، کویل ها یا مقاومت ها باید به درستی برداشته شود. اگر آیفون آبخورده شما با استفاده از تجهیزات صحیح تمیز نشود به راحتی این خوردگی گسترده شده و باعث زنگ زدگی و از بین رفتن مدارات آیفون می شود.

ترکیبی از هر یک از این موارد باعث می شود گوشی شما به درستی کار نکند برخلاف آنچه مردم بر این باورند، اکثر مشکلات مربوط به آلودگی آب می تواند تعمیر شود و تلفن می تواند به شرایط خوب و کارایی مناسبی بازگردد. اگر اتفاق افتاد که آیفون خود را در آب انداختید، لطفا با دلتوس تماس بگیرید و در اسرع وقت تیم خدمات تعمیرات شرکت برای رفع مشکل شما مراجعه می کند ما اینجا هستیم تا به شما کمک نمایید تا هر گونه وسیله دیجیتال شما را در بهترین شرایط تعمیر نماییم. تعمیرات آب خوردگی و یا آلودگی با آب یک روند بسیار دشوار است، اما تکنسین های ستاره دار شرکت دلتوس دارای سال ها تجربه هستند و می توانند به سرعت، به راحتی گوشی آیفون شما را به حالت جدیدی برسانند و در اسرع وقت به شما خدماتی خوبی را ارائه می دهند.

 

فرآیند دلتوس برای تعمیر آیفون آب خورده | تعمیرات دلتوس

 

چگونه می توانم بفهمم آیفون من آسیب دیده است؟ | تعمیرات دلتوس

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.