گاهی اوقات در هنگام کار کردن با لپ تاپ ها، متوجه می شویم که لپ تاپ هنگ می کند! البته برای اصطلاح هنگ کردن، واژه ای رسمی نداریم اما همینقدر که لپ تاپ پاسخ گوی ورودی های کاربر نباشد، و خروجی اش چیزهای عجیب و غریب باشد و حتی خاموش شود، می گویند که سیستم هنگ کرده است! علاوه به خروجی های غیر متعارف، می توان گفت عمل نکردن برخی موارد هم می تواند نشان از هنگ شدن سیستم باشد. مثلا شما با موس کار می کنید اما نشانگر موس را نمی بینید. یا اینکه با تاچ پد کار می کنید اما هیچ گونه تغییری مشاهده نمی کنید.

در بسیاری از این مواقع می توانید مشکلات را به چهار دسته و به سه منبع عودت دهید.

  • اول اینکه، درگیری بیش از حد سی پی یو می تواند موجب بروز اینچنین رویدادی شود. بنابراین در چنین مواقعی اگر ، به کرات این رخداد روی می دهد، میزان برنامه های هم زمانی که در حال اجرا هستند را کم کنید و روند اجرای سیستم و هنگ شدن آن را بررسی کنید.
  • دوم اینکه ممکن است که ویروس موجب این اتفاق شود و وقفه های داخلی ایجاد کنند و سیستم را از ادامه روند پردازش دور نگه دارند، بنابراین استفاده از یک ویروس یاب می تواند مشکلات را تا حد زیادی، حل کند. حالا اینکه از کجا بفهمیم مشکل بخاطر درگیری سی پی یو است، یا بخاطر ویروس است می توانید، از چک کننده های فعالیت سی پی یو استفاده کنید.
  • سوم اینکه اگر سیستم شما دائم به نت وصل است، احتمال ویروسی شدن زیاد است. بنا براین، اگر در ویروس یابی هم موفق بودید و باز هم سیستم هنگ کرد می توانید مشکل را به سخت افزارها ارجاع دهید. در مقاله ای با عنوان وقتی ویندوزتان سیاه می شود این مشکلات را تا حدودی بررسی کرده ایم. در صورتی که مشکل هنوز به قوت خود باقی است با ما تماس بگیرید.
  • چهام آنکه بسیاری از لپ تاپ ها در محیط درستی نگاه داری نمی‌شوند و از طریق منافذ ورودی گرد و خاک بسیاری به فن و تجهیزات دستگاه نفوذ میکند که نیاز به باز شدن و تمیز کاری دستگاه خواهد داشت.
‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.