همه چیز درباره ی ios 14

4 ماه پیش بود که شرکت اپل در آخرین کنفرانس WWDC20 خود از آخرین به روز رسانی آزمایش سیستم عامل خود ios رونمایی کرد و با امکانات جدیدی که به واسطه آپدیت جدید برای کاربران خود در نظر گرفته، موجب شگفتی تمامی کاربران اپل شد. آپدیت ios 14 اپل، در کنار برخی تغییرات ظاهری، قابلیت ها و ویژگی هایی تازه را هم برای کاربران آی او اس در نظرگرفته که موجب محبوبیت بیش از پیش این سیستم عامل در نزد طرفدارانش شده است.

به عقیده ی بسیاری از کارشناسان حوزه ی تکنولوژی، ios 14 به مثابه ی اوج نبوغ و پختگی شرکت اپل در بهتر کردن کارایی و سیستم کاربری برای مشترکین گوشی های آیفون و تبلت های آیپد است. از آن جایی هم که طرفداران پر و پا قرص آیفون در ایران کم نیستند، امروز می خواهیم تا دراین مقاله به ویژگی های ios 14 بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های آپدیت ios 14

ios 14 یکی از بهترین آپدیت های اپل است که برای وسایل دیجیتالی ساخت این شرکت که تحت این سیستم عامل کار می کنند، ارائه شده است. به گفته ی کاربران، این نسخه بهترین به روز رسانی اپل تا به از ابتدا تا به کنون است و در راستای بهسازی خصایص قبلی این سیستم عامل، است. درادامه، بهترین ویژگی های ارائه شده در آپدیت ios 14 را برای شما مورد بررسی قرار خواهیم داد.

IOS 14

App Library، بهترین ویژگی آپدیت ios 14

با وجود App Library در به روز رسانی جدید، دیگر می توانید از شر برنامه های نا مرتب و فایل های نیمه تمام دستگاهتان خلاص شوید. این ویِژگی باعث می شود تا برنامه ها و اپلیکیشن هایی که یک کارایی دارند و اصطلاحا حوزه ی مشترک دارند، در یک دسته بندی قرار بگیرند و با توجه به میزان استفاده ی شما از آن ها، کاربری برنامه و چندین فاکتور اثر گذار دیگر که همگی مرتبط با نوع کاربری این برنامه ها هست، آن ها در یک دسته قراربگیرند. به این صورت دسترسی به آن ها بسیار راحت تر از قبل شده است.

افزایش کارایی Today View

یکی از دیگر پیشرفت هایی که در آپدیت ios 14 شاهد آن هستیم، پر بارشدن Today View است. دیگر لازم نیست تا برنامه هایی که فکر می کنیداطلاعاتی دارند که بعدا به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد را در بک گراند گوشی همچنان باز نگه دارید. با استفاده از این ویجت، می توان این دسته از برنامه ها را بر روی هم اسکرین به صورت یک گالری قرار داده و بعدا در صورت نیاز باز هم به سراغ آن ها بروید. گفتنی است که اندرویدی ها، چندین سال است که از این مزیت به واسطه ی سیستم عامل خود؛ بهره می برند.

IOS 14

ارتقا سیستم پیام رسان در به روز رسانی آی او اس 14

از مزیت های به روز رسانی فنی اپل این است که مهندسین این شرکت، حتی سیستم پیام رسان داخلی را در آپدیت ios 14 تغییر داده اند و کاربران خودرا، راضی تر از قبل نگه داشته اند. دیگر این امکان وجود دارد که ، پیام‌ های مهم در گروه های پیامکی pin یا اصطلاحا سنجاق شوند و توجه دیگر اعضارا به خود جلب نمایند. همچنین میموجیهای جدید اپل در این آپدیت نیزاضافه شده اند.

اما این موارد تنها ویژگی های جدید پیام رسان آی او اس 14 نیست و شماهنوز با Inline Replies آشنا نشده اید. این ویژگی به شما اجازه می دهدکه به هر پیام ارسالی در هر گروهی، پاسخی مجزا را ارسال کنید و پاسخ‌هایی مرتبط را در زیر پیام مرتبط، ارسال نمایید.

تگ های App Clip

طبق گفته های کریگ فدریگی که نقش معاونت ارشد بخش نرم افزاری اپل رابر عهده دارد، دیگر می توانید تنها با استفاده از تگ های App Clip، بهسافاری، NFC ها، اپل میس و برنامه هایی از این قبیل به راحتی دسترسی پیدا کنید. این ویژگی در ابتدا تنها برای گوشی های آیفون و تبلت ها آیپدمورد استفاده قرار گرفته است و قرار گرفت اما کمی بعد نسخه ی بتا آن نیزبرای tvOS و macOS نیز ارائه شد.

برنامه ی مترجم ios 14 با تغییرات بهتر

یکی از برنامه های دیگری که در به روز رسانی ios 14 کاربران را با بهبود عملکرد مواجه کرده است، برنامه ی مترجم یا اصطلاحا Translate است که دیگر این امکان را دارد که به صورت آفلاین، ترجمه نماید. البته این تنها ویژگی جدید برنامه ی ترجمه ی گوگل نیست. خبر خوب این است که این ویجت آی او اس در آپدیت ios 14 دیگر قادر است تا اصطلاحات محاوره و خارج از عرف را هم ترجمه نماید. همچنین می توانید تنها با ضربه زدن برروی آیکون میکروفونی که در چهاردهمین به روز رسانی ios قرار داده شدهاست، امکان ترجمه به 11 زبان زنده و پر طرفدار دنیا را داشته باشید.

IOS 14

بهبود عملکرد نقشه ی اپل مپز

یکی از ویژگی های مشترک بین دارندگان گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و آی او اس این است که بیشتر کاربران اگر نیازی به نقشه داشته باشند، اولین گزینه ی آن ها این است که به سراغ نقشه ی گوگل بروند و تمامی نیازهای خود را از طریق این موتور جستجوگر، بر طرف کنند.

اما این بار در آپدیت ios 14 اپل، این امکان به وجود آمده است که دیگر کاربران آی او اس نیازهای مسیریابی خود را در اپل مپز بر طرف نمایند. جالب است در این رابطه بدانید که دربه روز رسانی جدید، تا امکان مشاهده ی جاده های خلوت و شلوغ، مسیر یابی با دوچرخه، نمایش ایستگاه های شارژماشین های برقی، نمایش پارکینگ، رستوران های بین راهی و تشخیص ارتفاع نیز اضافه شده است.

آپدیت ios 14

در این مطلب، بهترین ویژگی هایی که در نسخه ی آزمایشی منتشر شده ی آپدیت ios 14 نظر کاربران و منتقدین را به خود جلب کرده است را برایتان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم. لازم است اعلام نماییم که نسخه ی رسمیiOS 14 و دیگر ویجت های کمکی آن، پاییز امسال منتشر خواهد شد. قبل ازاین که این مقاله را به پایان ببریم، باید به یک سری از دیگر ویژگی های ios14 اشاره نماییم که قطعا برای شما جالب خواهند بود.

از جمله ی این مواردمی توانیم به سیر تحول طراحی سیری، خوانش اطلاعات بیشتر توسط اسکن کد QR و گسترش قابلیت های CarPlay و NFC برای گسترش کاربری موبایل و تبلت های ساخت اپل در زمینه ارتباط کاربری با خودرو اشاره نماییم. حتی درآینده می توان از طریق NFC در آیپد و گوشی های آیفون،درب خودروهایی همچون بی ام و سری 5 را از راه دور باز و بسته کرد.

نظر شما درباره ی این ویژگی ها چیست؟ آیا کاربری مطابق میل شما داشته اند؟

پاسخ خود را با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.