محصولات اپل همیشه طرفداران خاص خود را داشته است. هر چند طی سال‌های گذشته دسترسی کاربران ایرانی به برخی از سرویس‌های خدمات‌رسانی شرکت اپل به دلیل تحریم‌های موجود محدود شده است، اما باز هم خرید محصولات اپل برای کاربران ایرانی جذاب است. در حال حاضر محصولات شرکت اپل با خصوصیات مهم زیادی از جمله کیفیت ساخت عالی محصولات، پشتیبانی خوب، طراحی خلاقانه، بهینه‌سازی بی‌نظیر نرم‌افزارها، و البته قیمت‌های نجومی شناخته می‌شوند. همه آن چیزی که باید از مک بوک بدانید را در سایت دلتوس بیابید. ما در این مقاله سعی داریم تا برخی از خصوصیات مک بوک‌ها را به طور کلی بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید.

آیا مک بوک برای بازی مناسب است؟

لپ تاپ‌های مک بوک به طور قطع برای بازی کردن طراحی نشده اند. اگر شما مدل‌های ارزان قیمت این محصولات اپل را خریداری کنید، متوجه می‌شوید که سخت‌افزار آن‌ها به هیچ عنوان برای بازی کردن مناسب نیستند. در این مدل‌ها از آیریس پلاس (Iris Plus) اینتل برای GPU استفاده می‌شود. خرید مدل‌های گرانقیمت‌تر لپ تاپ‌های اپل نیز به طور قطع تصمیم اقتصادی به شمار نمی‌رود. البته باید بگوییم که عملکرد این مدل در بازی کردن بد نیست، اما عملکرد ارائه شده در مقابل هزینه انجام شده، منطقی نیست.

بعلاوه بازی‌های ارائه شده مبتنی بر سیستم عامل مک بوک بسیار کمتر از بازی‌های ارائه شده مبتنی بر سیستم عامل ویندوز هستند. به همین دلیل برای گیمرهای حرفه ایی بررسی ویژگی‌های مدل‌های مختلف لپ تاپ‌های ویندوزی و خرید آن‌ها توصیه می‌شود.

به طور کلی لپ تاپ‌های مک بوک حرف های زیادی برای گفتن در صنعت گیم ندارند. البته لازم به ذکر است که لپ تاپ‌های مک بوک عملکرد مناسبی در پردازش انواع نرم‌افزارها دارند.

از کجا بفهمیم مک بوک چند بار شارژ شده

باید بدانید که تعیین دفعات تخلیه شارژ باتری در لپ تاپ‌های مک بوک از اهمیت بالایی برخوردار است. تعیین سیکل شارژ باتری به شما نشان می‌دهد که چقدر از عمر باتری لپ تاپ شما گذشته است.

توجه داشته باشید که در زمان خرید لپ تاپ‌های دست دوم باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. شما برای فهمیدن اطلاعات و میزان سیکل شارژ باتری باید مراحل ذیل را دنبال کنید:

  1. نشانگر موس را به بالای صفحه مک خود برده تا نوار منو ظاهر شود.
  2. بر روی لوگوی اپل کلیک کرده و سپس “About This Mac” را برگزینید.
  3. بر روی “System Report” کلیک کنید.
  4. در زیر “Hardware”، گزینه “Power” را پیدا کنید.
  5. در ادامه باید در زیر “Health Information”، گزینه “Cycle Count” را پیدا کنید.

چنانچه در اطلاعات ارائه شده شرایط باتری یا Condition لپ تاپ مک بوک شما نشان دهنده حالت Normal بود، می‌توانید بدون هیچ نگرانی به استفاده از نهایت قدرت باتری مک بوک خود ادامه دهید. اما اگر دربخش شرایط باتری شما، عبارت Replace Soon درج شده بود، باید برای خداحافظی با باتری مک بوک خود آماده شوید و با مراجعه به یک تعمیرگاه مناسب، برای جایگزین کردن باتری لپ تاپ خود اقدامات لازم را انجام دهید.

چرا مک بوک بخریم؟

لپ تاپ های مک بوک دارای طراحی شکیل و منحصر به فردی هستند. کار کردن با کیبورد آن‌ها بسیار ساده است و دارای صفحه نمایش و صدا و البته TrackPad عالی هستند که باعث می‌شود تا کاربران از کار کردن با این محصولات لذت ببرند. همچنین قدرت بالای باتری محصولات اپل می‌تواند شما را شگفت زده کند.

چگونه مک بوک را ریست فکتوری کنیم؟

به دلایل مختلفی نظیر فروش مک بوک خود ممکن است شما بخواهید اطلاعات خود را به طور کامل بر روی لپ تاپ خود حذف کنید. برای انجام این کار باید از مراحل ذیل پیروی کنید:

  1. آداپتور خود را به صورت همزمان به لپ‌تاپ و پریز متصل کرده، سپس ریست کنید.
  2. در زمان بالا آمدن سیستم عامل لپ تاپ، به طور همزمان دو دکمه ترکیبی «Command» و «R» را فشار دهید تا لوگوی اپل دیده شود.
  3. در پنجره ایی که باز می‌شود، گزینه WiFi دیده می‌شود. روی این گزینه کلیک کنید.
  4. نوع شبکه (محل کار، منزل و…) قابل اتصال به وای فای را انتخاب کنید.
  5. اطلاعات لازم برای اتصال به اینترنت نظیر پسورد را در سیستم ثبت کنید.
  6. گزینه Recovery را انتخاب کنید.
  7. در منو ایجاد شده گزینه Reinstall OS X را انتخاب کنید.
  8. نرم‌افزار بازگردانی Restore Software را دانلود کنید.
  9. هارد دیسک مک بوک شما به طور کامل فرمت (Format) شده است، سیستم را یک بار خاموش و روشن کنید.

خدمات دلتوس

می‌توانید برای تعمیر سخت‌افزار و نرم‌افزار لپ تاپ خود به خدمات تعمیرات دلتوس اعتماد کنید. کارشناس‌های دلتوس با ساختارهای گوناگون و ویژگی‌های منحصربه‌فرد انواع برند‌های مختلف لپ تاپ‌های موجود در بازار، کاملا آشنا هستند. کارشناسان دلتوس با استفاده از قطعات و دستگاه‌های خود در محیطی کاملا حرفه‌ای لپ تاپ شما را به بهترین شکل تعمیر می‌کنند. اطمینان از کیفیت خدمات دلتوس باعث شده است تا خدمات ارائه شده کاملا گارانتی باشند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.