هنگ کردن موبایل از آن دسته اتفاقات مختص به گوشی های تلفن همراه است که اگر بهترین واژه را برای وصفش به کار ببریم، در یک کلام به معنای واقعی کلمه، اعصاب خورد کن است! البته این نارسایی و خاموش و روشن شدن های به ظاهر بی دلیل، همگی معلول یک یا چند نارسایی در سیستم موبایل شما هستند و به نوعی، یک زنگ خطر برای ادامه ی حیات گوشی شما به حساب می آیند که باید برای رفع هنگ کردن موبایل خود، اقدامات ویژه نمایید.

گاهی اوقات پیش می آید که سیستم عامل گوشی تلفن همراه شما دچار خرابی شده باشد و یا نه، مشکل کاملا سخت افزاری باشد. به هر حال هر دلیلی که باعث این اتفاق است، اولین و بهترین کاری که برای رفع و برطرف کردن آن می توانید انجام دهید، مراجعه ی حضوری به یک مرکز خدمات و تعمیرات تخصصی انواع موبایل های مختلف است تا کارشناسان زبده و حرفه ای، دستگاه شما را دقیقا عیب یابی نموده و نسبت به برطرف ساختن اصلی آن اقدام کنند. اما اگر مشکل هنگ کردن موبایل شما ریشه ی سخت افزاری نداشته باشد، می توان با انجام برخی از کارها، روند نارسایی آن را تا حدود زیادی متوقف کرد.

به همین خاطر امروز می خواهیم تا به همراه شما، برخی از روش های اصولی برای رفع هنگ کردن و نارسایی در سیستم موبایل را معرفی و بررسی کنیم. در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

اولین راه حل برای رفع هنگ کردن موبایل، نگذارید حافظه ی رم پر شود!

رم و یا حافظه ی گوشی یکی از ویژگی های مشترک بین موبایل های مختلف، فارغ از نوع سیستم عامل آن ها است. حافظه ی گوشی اگر پر شود، تاثیر بسیار زیادی در هنگ کردن موبایل و پایین آمدن عملکرد گوشی می گذارد و برعکس، هر چقدر که حافظه خالی و سبک باشد، دستگاه توانایی بیستری در پردازش هم زمان چندین فرمان را با هم دارد.

فرقی ندارد که تلفن همراه شما آیفون باشد یا مثلا سامسونگ، اگر حافظه ی دستگاه شما کم باشد و شما چندین برنامه ی در حال کار در پس زمینه ی گوشی خود دارید، حتی اگر عکس، فیلم، فایل، موسیقی و بسیاری از پوشه های دیگر را خیلی کم در حافظه ی خود ذخیره کرده باشید، اما با این کار گویی نزدیک به ۹۰ درصد حافظه ی خود را اشغال کرده اید و همین باعث هنگ کردن و در نهایت یا خاموش شدن تلفن همراه و یا نیمه کاره ماندن کارهای جاری شما در تلفن همراه می شود.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

یکی از سریع ترین روش ها برای رفع هنگ کردن موبایل ، بازگشت به تنظیمات کارخانه و یا اصطلاحا، Reset Factory است. البته حتما باید این نکته را خاطر نشان نماییم که پس از ریست فکتوری کردن، کلیه ی اطلاعات موجود در دستگاه موبایل اعم از فایل های مختلف، برنامه های نصب شده، پیامک ها و شماره های ورودی و در کل تمامی فایل ها و اطلاعات پاک خواهند شد به همین علت بهترین کار این است که یا همیشه و یا قبل از انتخاب گزینه ی بازگشت به تنظیمات کارخانه، از تمامی اطلاعات خود یک نسخه ی بک آپ تهیه نمایید. برای فکتوری ریست کردن هم کار سختی پیش رو ندارید و تنها کافی است که به منوی تنظیمات گوشی خود، مراجعه نمایید.

به روز رسانی سیستم عامل گوشی

از جمله روش های بسیار مهمی که کاربران می توانند برای رفع هنگ کردن گوشی انجام دهند، آپدیت سیستم عامل است. به روز رسانی هایی که برای os گوشی شما منتشر می‌ شوند شامل تغییراتی هستند که گاها روی سرعت عملکرد و کاربری موبایل شما تاثیر مثبت و قابل توجهی دارند و منجر به رفع مشکلات و باگ های گوشی همچون رفع هنگ کردن موبایل می‌ شود.

به همین خاطر فارق از نوع سیستم عامل گوشی، پیشنهاد می کنیم که همیشه چه به وسیله ی خودتان و چه به وسیله ی مهارت تکنسین های یک مرکز حرفه ای خدمات موبایل همچون دلتوس، سعی کنید همیشه سیستم عامل گوشی خود را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کنید. آپدیت های موبایل حاوی تغییرات مهمی هستند که گوشی شما را به روز نگه می دارند.

غیر فعال کردن ویجت ها و بازی ها

برنامه هایی که برای اجرا شدن نیاز به  گرافیک بالایی دارند، منجر به کند شدن عملکرد دستگاه خواهند شد. به طور مثال، در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، نصب تعداد زیادی ویجت باعث می‌ شود که بخش زیادی از حافظه ی گوشی درگیر پردازش اطلاعات این برنامه ها شود و دائما پر شود. به همین خاطر اگر حافظه ی گوشی شما ظرفیت کمی هم داشته باشد به مشکل بر خواهید خورد و قطعا دستگاهتان هنگ خواهد کرد.

بنابراین برای رفع هنگ کردن موبایل می توانید با کاهش تعداد ویجت ها، انیمیشن ها و جلوه های بصری، از هنگ کردن گوشی خود جلوگیری کنید.

جلوگیری از داغ شدن موبایل

در بسیاری از موارد دیده شده است که داغ شدن گوشی در اثر اجرای بازی ها و اپلیکیشن هایی با گرافیک سنگین برای مدت زمان طولانی منجر به کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن آن می‌ شود. به همین خاطر برای رفع هنگ کردن موبایل خودتان بسیار بهتر است که تا حد امکان از اجرای طولانی مدت بازی های سنگین در گوشی دوری کنید.

ریستارت کردن گوشی

ریستارت کردن گوشی که با اصطلاح لاتین Restart معمولا در منوی on and off گوشی می بینید، یکی از روش های کاملا موقتی اما چاره سازی است که بسیاری از یوزرها آن را به عنوان یکی از موثرترین روش های رفع مشکل هنگ کردن گوشی تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌ دهند. با ری استارت کردن گوشی، اطلاعات تمام منابع آن خالی و از نو راه اندازی می‌ شوند و به نوعی شروعی دوباره خواهند داشت و همین، سرعت عملکرد دستگاه حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم که شده را افزایش می دهد.

در این مطلب، چندین روش برای رفع هنگ کردن موبایل را که خودتان هم می توانید انجام دهید و از شر نارسایی های وقت و بی وقت موبایل خلاص شوید را برایتان معرفی و مورد بررسی قرار دادیم. باید تاکید نماییم‌ که اگر هنگ کردن موبایل شما همچنان ادامه دار شد، قطعا مشکل ویژه ای برای آن پیش آمده که شما برای برطرف کردن آن باید به مراکز تعمیرات معتبری همچون دلتوس مراجعه کرده تا با اتکا بر دانش تعمیرکاران حرفه ای موبایل ما، مشکل دستگاه تلفن همراه شما مرتفع گردد.

در انتها از شما می‌ خواهیم تا اگر تجربه ی مشترکی در زمینه ی هنگ کردن موبایل و یا تعمیرات موبایل دارید، با ما و دیگران خوانندگان مجله ی دلتوس، در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.