مقایسه آیفون 11 و 12 ، کدام یک از این گوشی ها بهتر هستند؟

بالاخره پس از مدت ها انتظار در سالی که نه برای اپل‌ و نه برای هیچ یک ازمردم جهان آن طور که تصورش می شد پیش نرفت، طی چند روز گذشته شرکت اپل گوشی آیفون ۱۲ خود را در ۴ مدل مختلف در کنفراس سلام برسرعت معرفی و عرضه کرد. اما یکی از سوال هایی که برای طرفداران گوشیهای آیفون به وجود آمده این است که در مقایسه گوشی آیفون ۱۱ و ۱۲ به چه تفاوت هایی خواهند رسید؟ آیا گوشی های سری ۱۲ از سری قبلی خود،بهتر هستند یا فرقی با آن ها ندارند؟

ضمن این که پاسخ تمامی این سوالات مثبت است  باید بگوییم که امروز دراین مقاله ی مجله ی دلتوس به مقایسه و بررسی گوشی های آیفون ۱۱ و ۱۲و تغییرات این گوشی نسبت به سری ۱۱ خواهیم پرداخت پس در ادامه با ماهمراه باشید.

مقایسه آیفون 11 و 12

به نظر می رسد سیاستی که شرکت اپل در کنفرانس معرفی گوشی آیفون ۱۲داشت، تنها بیان ویژگی های گوشی جدید نبود بلکه این شرکت معروف قصدداشت تا با مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ به صورت ویژه بر روی برترین ویژگیهای این محصول نسبت به آخرین محصول ارائه شده ی خود تاکید کند! همانطور که اکثر کارشناسان حوزه ی تکنولوژی و موبایل هم تاکید می کنند،گوشی آیفون ۱۲ نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت داشته و تفاوت های چشمگیرتری نسبت به تمامی گوشی های آیفون در تمامی دوره های گذشته دارد.

و اما بیشترین تغییری که نظر کاربران را به خود جلب کرده، استفاده ازنمایشگر OLED در هر ۴ مدل از گوشی های سری ۱۲ آیفون، شارژ بیسیم مگ سیف و همچنین کیفیت دوربین این گوشی ها است. در ادامه با ماهمراه باشید تا در بخش های مجزا، گوشی های آیفون ۱۱ و ۱۲ را با یکدیگر برای شما مقایسه کنیم.

مقایسه دوربین آیفون 11 و 12

مقایسه دوربین آیفون 11 و 12

با این که تنها تفاوت دوربین جلو یا دوربین سلفی آیفون ۱۱ و ۱۲ با هم،اضافه شدن حالت Night Mode و افزایش کیفیت ثبت تصاویر در شب است اما با این حال، اجازه ندهید که شباهت محل و شکل قرارگیری دوربین های دو گوشی آیفون ۱۱ و ۱۲ شما را به اشتباه بیندازند زیرا این دو گوشی مخصوصا در قسمت دوربین موبایل با هم تفاوت هایی ملموس دارند!

درمقایسه گوشی های آیفون ۱۱ و ۱۲ در بخش گوشی ها باید بگوییم که ۲ حسگر اولترا واید ۱۲ مگا پیکسلی که در دوربین‌ اصلی آیفون ۱۱ قرار داده شده بود حالا در گوشی آیفون ۱۲، با پیشرفت لنز واید و استفاده از لنز ۷اِلمانی روبرو شده است. همچنین در گوشی جدید اپل برای اولین بار از دیاگرام F/1.6 استفاده شده که این باعث بالا رفتن کیفیت عکس و همچنین گستره ی دید بیشتر برای آیفون‌ ۱۲ می شود.

مقایسه نمایشگرهای آیفون 11 و 12

یکی از تفاوت های ویژه ای که در مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ توجه اکثریت راجلب می کند، تفاوت نمایشگرهای این دو گوشی است. آیفون ۱۲ مثل آیفون۱۱ از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی بهره می برد با این تفاوت که در هر ۴ مدلسری ۱۲ از پنل OLED استفاده شده و پنل های LCD کاملا از این سری کنار گذاشته شده اند و این در حالی است که در گوشی های سری ۱۱، تنهادر گوشی های آیفون ۱۱ مکس و آیفون ۱۱ پرو مکس از این پنل استفاده شده و در گوشی آیفون ۱۱ از پنل IPS استفاده شده است.

همچنین گوشی های آیفون جدید از لبه های آلومینیومی در اطراف نمایشگرهای خود بهره مند شده اند که قبل تر تنها در آیفون ۴، آیپد ایر وآیپد پرو از آن استفاده شده بوده است. همچنین در این‌ محصول جدید ازمحافظ و سپر صفحه ی نمایشی به نام سرامیک شیلد استفاده شده که قبلادر هیچ کدام از مصولات اپل از آن استفاده نشده بوده است. در مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ در بخش نمایشگر باید بگوییم که این گوشی ها روشنایی صفحه از ۶۲۵ نیت به ۱۲۰۰ نیت افزایش یافته و وضوح بیشتری به کاربرداده می شود.

در ضمن، حاشیه ی اطراف صفحه ی نمایشگر هم کاهش پیدا کرده است. درانتها باید بگوییم که نمایشگر جدید دارای ویژگی های HDR10 و HLGاست و از دالبی ویژن پشتیبانی می کند.

مقایسه باتری های آیفون 11 و 12

باتری موبایل با این که بخشی کاملا پیوسته به سیستم موبایل های آیفون است اما نه تنها در این موبایل بلکه برای تمامی موبایل های تولید شده توسط برندهای دیگر، تبدیل به یک اصل مهم و ضروری شده است. در مقایسه آیفون۱۱ و ۱۲ در بخش باتری ها باید بگوییم که هنوز در این زمینه اطلاعات زیادی داده نشده اما با این حال با توجه به روال کاری اپل، پیش بینی می شود که از باتری های ۳۱۱۰ میلی آمپری در گوشی های آیفون ۱۲ استفاده شده است تا هم این بخش متفاوت تر از آیفون ۱۱ باشد و هم کاربران فرصت وظرفیت بیشتری نسبت به گوشی های قبلی تجربه کنند.

همچنین در آیفون ۱۲ به خاطر بهره گیری از چیپست های پیشرفته تر که درادامه ی این مطلب بیشتر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت، گوشی دیرترباتری تمام خواهد کرد.

و اما در این بخش به یکی از سوپرایزهای اپل یعنی شارژهای بی سیمmagsafe می پردازیم.

که تنها مختص به آیفون ۱۲ است. با این که شرکت اپل در کنفرانس hi speed اعلام کرد که شارژر را از جعبه ی گوشی به عنوان یکی از دغدغه های زیست محیطی، حذف کرده ولی از سوی دیگر کاربران می توانند تاشارژرهای دیگری را خریداری و استفاده ی بیشتری ببرند. در واقع کاربران گوشی جدید می‌ توانند تنها با داشتن شارژرهای بی سیم ۲۲.۵ واتی Qi،برای شارژ دستگاه های خود استفاده نمایند که این خود ۱۵ وات افزایش شارژ است.

مقایسه چیپست های آیفون 11 و 12

استفاده از پردازنده ی بسیار قدرتمند A14 Bionic در گوشی های آیفون۱۲، تبدیل به یکی از مهم ترین تفاوت های این گوشی نسبت به مدل گوشیهای سری ۱۱ تولید شده توسط اپل شده است. جالب است بدانید که حتی انتخاب نام hi speed برای کنفرانس معرفی گوشی های جدید آیفون دقیقا براساس همین ویژگی که پردازنده های جدید برای گوشی آیفون‌ ۱۲ به وجودمی آورند، انتخاب شده است زیرا بر اساس ادعاهای اپل، چیپست های جدیدی سرعت تلفن همراه های جدید ساخت این شرکت را ۵۰ در صدنسبت به محصولات قبلی و گوشی های اندرویدی افزایش داده اند!

البته این پایان ادعاهای اپل درباره ی چیپست های به کار رفته از آیفون ۱۲ نیست بلکه طبق گفته ی کمپانی، بهترین پردازنده های گرافیکی دنیا در این محصول جدید به کار رفته است. چیپست A14 از لیتوگرافی ۷ نانومتر پلاس بهره می برد و نسبت به مدل ۱۳ خود، عملکردی بسیار سریع تر و بهتر دارد.

قابلیت 5G آیفون ۱۲

قابلیت 5G آیفون ۱۲

و اما می رسیم به قابلیت 5G بودن گوشی آیفون ۱۲ که تا به حال در هیچ گوشی آیفونی

از آن استفاده نشده است با این که اینترنت 5G هنوز هم مورد استفاده ی گسترده قرار نگرفته است اما با سرعت پیشرفت تکنولوژی، به زودی باید به فکر خرید گوشی های 5G باشیم. کاربران در زمینه ی 5G بودن گوشی های آیفون ۱۲ تردیدها و ابهاماتی ممکن بود داشته باشند که شرکت اپل از قبل همه ی آن ها را پیش بینی کرده است!

به طور مثال ممکن بود کاربران درباره ی میزان شارژی که استفاده از حالت5G در گوشی استفاده می شود، دچار ابهاماتی باشند که باید بگوییم که اپل برای این حالت، حالتی به نام smart data mode را در نظر گرفته تا هنگامیکه کاربران نیازی به استفاده از شبکه ی 5G ندارند، تلفن همراه به حالت خودکار بر روی LTE برگردد. ابهام دیگر در این زمینه است که آیا کیفیت آنتن دهی و عملکرد شبکه ی 5G قابل اطمینان است که کمپانی برای پاسخ به آن،کیفیت عملکرد این شبکه را در ۳۰ کشور مختلف با ۱۰۰ اپراتور مختلف موبایل مورد بررسی قرار داده و شرکت از عملکرد آن مطمئن است‌.

در این مطلب به مقایسه آیفون ۱۱ و ۱۲ و مزیت های سری جدید گوشی های معرفی شده ی شرکت اپل پرداختیم. با این که هنوز زمان برای نقد و بررسی آن مخصوصا با تعیین قیمت ۸۲۹ دلار که با توجه به حذف شارژر، افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری داشته، زیاد است اما به نظر می رسد اپل با ارائه ی گوشیهای جدید خود، انقلابی تازه در صنعت موبایل های هوشمند به راه انداخته است و باید منتظر خبرهای جدیدتر هم‌ باشیم‌. نظر شما درباره ی گوشی جدید اپل چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.