شاید برای شما هم این اتفاق زیاد افتاده باشد که بخواهید ویدیویی را در آيفون و یا آیپدتان مشاهده کنید ؛ اما زیرنویس آن دچار مشکل باشد . این مشکل میتواند عدم ظاهر شدن زیرنویس بر روی فیلم باشد و یا اینکه حروف و کلمه را به شکل عجیبی نمایش دهد . 

از طرفی با توجه به افزایش کیفیت اینترنت در سال های اخیر، حجم ترافیک مصرفی در بین مردم نیز افزایش چشمگیری داشته و دانلود فایل های ویدیویی از جمله مستند، فیلم، سریال و … بخش قابل توجهی را به خود اختصاص داده است؛ در همین راستا چون بسیاری از شما عزیزان اغلب اوقات از دستگاه اپلی خود برای تماشای فیلم استفاده می کنید و نمی دانید که چگونه به آن زیرنویس فارسی اضافه کنید، امروز به ب آموزش فعالسازی زیرنویس فیلم در اپلیکیشن VLC می پردازیم.

ابتدا به مسیر Settings >> General >> Accessibility >> Subtitle & Captioning بروید و در قسمت Style یکی از چهار گزینه Default (پیش فرض)، Large Text (نوشته با حروف بزرگ)، Classic و Creat New Style (ساخت حالت جدید) را انتخاب نمایید؛ هم چنین می‌ توانید پیش‌نمایشی از هر کدام را در تصویر بالای استایل‌ ها مشاهده کنید.

اپلیکیشن VLC را دانلود کنید.

 پس از نصب اپلیکیشن فایل فیلم و زیرنویس را به پوشه فیلم مورد نظر اضافه کنید.

نکته: مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که نام فایل فیلم با نام فایل زیرنویس یکی باشد زیرا در غیر این صورت نمی توانید زیرنویس را فعال کنید؛ به عنوان مثال نام فایل فیلم film.mkv و نام فایل زیرنویس film.srt.

سپس VLC را اجر و برروی آیکون بالا سمت چپ، تپ کنید وارد Settings شوید.

کنون به بخش SUBTITLES رفته، وارد Text Encoding شوید و بخش مربوط به Default encoding را به (Arabic (Windows-1256 تغییر داده و Save را بزنید.

 از قسمت Font نیز گزینه Arial را انتخاب کنید.

برنامه را ببندید و دوباره باز کنید، با اجرای فیم زیرنویس برای شما نمایش داده می شود.

 در صورتی که زیرنویس را مشاهده نکردید در صفحه Text Encoding گزینه های دیگری که با Arabic شروع می شوند را امتحان کنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)

یک فکر در مورد “فعالسازی زیرنویس برای فیلم در ios

  1. نازنین گفت:

    مرسیییییی واقعا عالی بودد ❤️❤️

  2. مهرداد گفت:

    ممنون بابت پست ارزنده و کارامد شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.