همان‌طور که گفتیم، اصلی‌ترین تغییر آیفون 6 به بزرگ‌تر شدن آن برمی‌گردد. بزرگ‌تر شدنی که باعث تغییر هیچیک از المان‌های متمایز کننده گوشی‌های اپل از دیگران نشد، المان‌هایی مانند کلید هوم معروف این گوشی، لبه‌های انحنادار، فضای زیاد بالا و پایین صفحه‌نمایش و البته کیفیت ساخت عالی، همه در این گوشی هم مانند دیگر گوشی‌های ساخت اپل وجود دارند.اما بدنه این گوشی هم مانند دو نسل قبل، کاملا از آلومینیوم ساخته شده که همان حس کیفیت فوق‌العاده را به کاربر منتقل می‌نماید. به محض اینکه گوشی را در دست می‌گیرید، خنکی آلومینیوم باعث القای حس کیفیت به شما می‌گردد که مشابهش را شاید بتوان فقط در HTC One احساس نمود. اما با اولین نگاه به گوشی، یک آیپد مینی کوچک، اولین تصویری بود که در ذهنمان تداعی شد. دیگر خبری از لبه‌های تراشیده شده با الماس در دور قاب نیست و با یک قاب کاملا انحنادار مشابه طراحی آیپد مینی مواجه هستیم. در مورد اینکه آیا این طراحی نسبت به طراحی iPhone 5 و 5s بهتر شده یا بدتر نظری نمی‌دهیم، چرا که اعتقاد داریم در این مورد نظرات بسیار متفاوت است و به سلیقه افراد بستگی دارد. شاید اگر بخواهم نظر شخصی خودم را در این مورد دخیل کنم، هنوز هم طراحی آیفون 5 را برتر از دیگر گوشی‌های ساخت اپل و شاید دیگر کمپانی‌ها بدانم، اما این دلیلی بر زیبا نبودن آیفون 6 نیست. با این حال باید اذعان کنیم این لبه‌های گرد در دست بهتر جای می‌گیرد و بهتر می‌نشیند. با اینکه از لیز بودن قاب پشتی هم نمی‌توان چشم‌پوشی نمود.

 

خوشبختانه اپل این گوشی را نیز در همان سه رنگ قبلی یعنی خاکستری، نقره‌ای و بژ تولید نموده تا کماکان سه حق انتخاب برای خریداران وجود داشته باشد. سه رنگی که همانند آیفون 5s تکرار شده و باز هم خبری از رنگ مشکی در این مدل نیست. اما موردی که انتظارش را نداشتیم، خش‌پذیری کمتر این گوشی نسبت به مدل‌های قبلیست. در کل مدتی که این گوشی را تست می‌کردیم، هیچ خط و خشی در استفاده معمول بر روی آن حک نشد. جالب اینکه در زمان آیفون‌های 5 و 5s در همین حین خط و خش‌هایی بر روی گوشی‌ها نقش بسته بودند.

 

نگاهی به اطراف گوشی که داشته باشیم، در قسمت جلویی صفحه‌نمایشی را می‌بینیم که در بالا و پایین آن به میزان کافی فضای خالی وجود دارد! در ابعادی کمتر از آیفون 6، ال‌جی توانسته در Nexus 5 یک صفحه‌نمایش 5 اینچی را جای دهد که به دلیل همین کم کردن فضای اطراف صفحه‌نمایش بوده. اما در این فضا، در قسمت بالایی می‌توان دوربین مکالمات تصویری، سنسور مجاورت و بلندگو را مشاهده نمود. قسمت پایینی هم که فقط میزبان کلید هوم معروف اپل است.

تعمیرات آیفون – تعمیرات نوت بوک

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.