این روزها یکی از بهترین راه ها برای خرید موبایل، سفارش آن از طریق فروشگاه های آنلاین و یا حتی اپلیکیشن های فروشگاهی است. کاملا ساده و راحت، در هر حالی که هستید؛ تنها کافیست که واژه خرید موبایل را در موتورهای جستجو وارد کرده و سپس لیستی از فروشگاه های مختلف را پیش روی خود ببینید و به راحتی خریدتان را انجام دهید.

با این که این روزه خرید موبایل و یا هر وسیله دیگری با وجود خرید اینترنتی بسیار ساده و معمول شده اما با این حال، یکی از مهم ترین سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که برای این که خرید خوب و حرفه ای داشته باشند، باید به چه نکاتی توجه کنند؟

با این که نکات بیشماری در این زمینه وجود دارد اما ما امروز در این مقاله می خواهیم تا از بین آن ها، مهم ترین اصولی را که در هنگام خرید اینترنتی گوشی همراه، لوازم جانبی و یا هر وسیله دیگری باید داشته باشید، رعایت کنید را برایتان مورد بررسی قرار دهیم پس، با ما همراه باشید.

قدم اول برای خرید آنلاین موبایل، به شیوه صحیح جستجو کنید!

وقتی که می خواهید خرید اینترنتی نمایید، قطعا اولین کاری که می کنید این است که وارد یکی از موتورهای جستجو شده و کلید واژه هایی مثل خرید موبایل و یا خرید آنلاین موبایل و یا حتی اگر مدل خاصی از گوشی همراه را مد نظر دارید را وارد کرده و سپس نتایج مختلف صفحه اول را مورد بررسی قرار دهید. این روش، مرسوم ترین راهی است که معمولا همه از آن استفاده می کنند. با این حال اگر می خواهید تا با صرف وقتی کمتر، نتایج بهتر و قابل اعتمادتری به شما نمایش داده شود، مثلا می توانید از علامت کوتیشن ” در ابتدا و انتهای جمله استفاده کنید. مثل: “خرید آنلاین موبایل”.

 به این صورت به موتور جستجوی خود این امکان را بدهید تا پر کلیک ترین و معتبرترین گزینه ها را از بین نتایج میلیونی به شما در صفحه اول را نمایش دهد.

فروشگاه آنلاین معتبر را از نامعتبر در هنگام خرید آنلاین موبایل تشخیص دهید!

این روزها دیگر هر کسی، به نوبه ی خود، خریدار هوشمند به حساب می آید و با یک نگاه می تواند سایت های معتبر و قابل اعتماد را تشخیص دهد اما با این حال از آن جایی که افتادن هر اتفاقی بعید نیست، ممکن است، با توجه به برخی جزئیات کوچکی که اتفاقا خیلی کم به چشم می آیند، می توانید در هنگام خرید آنلاین موبایل تجربه ای خوب داشته باشید. مثلا به لینکی که بالای صفحه گوشی و یا سیستم شما باز می شود دقت کنید و ببینید در ابتدای آدرس آن، می نویسد http یا https. اگر نوشته باشد https، شما فروشگاه امنی را برای خرید موبایل انتخاب کرده اید زیرا، این نشان دهنده این امر است که این سایت از امنیت مناسبی برخوردار است و اطلاعات مهم شما همچون شماره کارت، اطلاعات پرداخت، اطلاعات شخصی و یا بسیاری از موارد دیگر که در صورت دسترسی افراد سودجو به آن ها می تواند برای شما دردسرساز شود، کاملا حفاظت شده در این سایت می ماند.

یکی از مهم ترین نکات دیگری که شما باید هم در هنگام خرید آنلاین موبایل و هم دیگر خریدهایتان به آن دقت کنید، وجود نماد الکترونیکی در یک سایت است. در تعریف نماد الکترونیکی باید بگوییم که نشانه ایست که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که به وزارت صنعت و معدن و تجارت ایران وابسته است، به عنوات تاییدیه ای به فروشگاه های معتبر اینتنرنتی اعطا می گردد. به این صورت شما با دیدن این نماد، می توانید به راحتی متوجه شوید که وب سایتی که برای خرید تلفن همراه خود انتخاب کردید، معتبر و قانونی است.

بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما موبایل مد نظرتان را پیدا کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کرده اید. در سایت های معتبر این امکان برای شما از قبل در نظر گرفته شده که هم می توانید پرداخت آنی از طریق اتصال به درگاه های معتبر بانکی داشته باشید و یا این که انتخاب کنید که پرداخت هزینه را در محلی که خودتان مشخص کرده اید، داشته باشید. به این صورت اگر هنوز هم شک و شبهه ای داشته باشید، می توانید به راحتی فروشگاه مورد نظرتان را راستی آزمایی کنید و پس از دریافت خریدتان، همان زمان هزینه آن را پرداخت کنید.

در ضمن یادتان نرود که در صورتی هم که پرداخت خود را به صورت اینترنتی انجام دادید، یا بین 2 الی 3 روز کاری آینده و یا طبق یک تقویم زمانی مشخص که در فاکتور خرید از قبل به شما نشان داده می شود، بسته شما تحویل داده خواهد شد.

نقد محصول و مشخصات فنی محصول مورد نظرتان را در هنگام خرید آنلاین موبایل به خوبی مطالعه کنید

زمانی که می خواهید خرید آنلاین موبایل خود را انجام دهید، خیلی مهم است که به عنوان یک خریدار، از قبل نقدهای مختلف را درباره محصول مورد نظرتان مطالعه کنید. برای این کار هم می توانید به یوتیوب، آپارات، اینستاگرام و سایت های مختلف مراجعه کنید. همچنین می توانید در صفحه مخصوص محصول مورد نظرتان، وارد شده و در قسمت مخصوص توضیحات، هر آن چه که لازم است تا درباره موبایل و یا لوازم جانبی مورد نظرتان مخصوصا از لحاظ فنی بدانید را مطالعه نمایید.

یادتان باشد که در هنگام خرید آنلاین موبایل به اطلاعاتی همچون رنگ، سیستم عامل، شبکه های ارتباطی، گنجایش گوشی، دوربین، رزولوشن، فناوری، اندازه، گارانتی، موجودی و اطلاعاتی از این دست حتما دقت نمایید. یکی از امکانات خوبی که خرید اینترنتی تلفن همراه به شما می دهد این است که می توانید محصول مورد نظرتان را در عکس هایی واضح و با کیفیت و از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید.

همچنین می توانید قیمت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و خلاصه با خیالی کاملا راحت خرید کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “در هنگام خرید آنلاین موبایل، به این نکات دقت کنید

  1. رضا سامانی گفت:

    سلام من گوشیم آنتن ضعیف شده خیلی دوربین جلو گوشیم هم کار نمیکنه همه کارم کردم حتی بازیابی کارخانه

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام باید بررسی حضوری بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.