زمانی که بازار گوشی های میان رده با کارایی بالا اما قیمت ارزان در بین کاربران و خریداران بی شمار گوشی های‌ همراه در سراسر دنیا داغ شد،سامسونگ با ارائه ی گوشی های‌ مختلف در سری گلکسی خود، پیشتاز و پرچمدار این بازار شد. یکی از گوشی های محبوب ارائه شده ی این شرکت،گلکسی a30s سامسونگ است که هنوز هم در سطح جهان خرید و فروش می‌شود و طرفداران پرو پا قرص خودش دارد. طرفدارانی که علی الرغم شایستگی های فراتر از انتظار این گوشی نسبت به قیمت ارزان آن، به خرابی های گوشی سامسونگ A30s نیز تا حدودی علم و آشنایی دارند اما با این حال هنوز هم استفاده از این گوش را انتخاب می نمایند.

امروز ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مشکلات و خرابی هایی که کاربران گوشی های a30s سامسونگ‌ از سری گلکسی با آن روبرو هستند،بپردازیم. به شما پیشنهاد می کنیم تا اگر‌ از این گوشی استفاده می کنید و یا قصد خرید آن را دارید، در ادامه ی این مطلب از مجله ی فنی و تخصصی دلتوس با ما همراه باشید.

با خرابی های گوشی A30s سامسونگ آشنا شوید

همانطور که گفتیم، گوشی سامسونگ a30s از سری دستگاه های موبایل تولید شده در سری galaxy این شرکت است که در دوره ی معرفی به بازار جهانی، به یکی از محبوب ترین پرچمدارهای گوشی های تحت عامل اندروید تبدیل شده بود.

حتی حالا، پس از گذشت زمانی که از ارائه و عرضه ی اینگوشی گذشته و موبایل های اندرویدی مختلفی با مدل های به روز تر وکارایی بالاتر از طرف شرکت های مختلفی مثل سامسونگ، شیائومی، ردمی،زد وان، آنر، هواوی و بسیاری از شرکت های طراحی و تولید موبایل و سایر دستگاه های هوشمند، این دستگاه تلفن همراه به کاربران عرضه می شود وسهم خود را در بازار دارد.

اما همانطور که قابل حدس است، این گوشی نیز همانند دیگر وسایل هوشمند با وجود تمام شایستگی هایش، عاری از مشکلات نیست و دیگر خرابی های گوشی A30s سامسونگ در بین مراکز تعمیرات موبایل و تعمیرکاران دستگاههای موبایل، مشهور شده است. برخی از خرابی های این تلفن همراه با دیگر گوشی های موبایل مشترک و برخی از آن ها، کاملا مختص به این موبایل است.

به طور مثال، مشتریان زیادی به بخش تعمیرات شرکت دلتوس مراجعه میکنند که صاحب گوشی a30s سامسونگ هستند و تلفن همراهشان دچارنارسایی و خرابی شده که بعد از کارشناسی و عیب یابی گوشی توسط تعمیرکاران متخصص دلتوس، با خرابی هایی همچون مشکل در قسمت تاچLCD، عدم ثبات وضعیت گوشی و خرابی موبایل در اثر استفاده ی مداوم وبسیاری از مشکلات دیگر، مواجه هستند. در ادامه برخی از معروف ترین والبته شایع ترین مشکلاتی که برای این مدل از گوشی های تولید شده درسری گلکسی سامسونگ  به وجود می آید را برایتان مورد بحث و بررسی قرارخواهیم داد.

۱_ دوام پایین باتری گوشی A30s

یکی از معایب و خرابی های گوشی A30s سامسونگ، عمر پایین و ضعف باتری این موبایل است. به طوری که بارها پیش آمده است که کاربران اینگوشی برای خرابی باتری موبایل خود به مراکز تعمیرات تلفن همراه مراجعه کرده اند و درصدد تعمیر خرابی باطری موبایلشان بوده اند. حقیقت این است که عمر باتری گوشی a30s سامسونگ کوتاه است اما با این حال، می توان از راه حل هایی استفاده کرد که عمر باتری این تلفن‌ همراه بالاتر برود.

درحالت کلی، نصب بازی هایی با گرافیک بالا،استفاده ی طولانی مدت ازموبایل، ویروسی شدن گوشی تلفن همراه، نور زیاد صفحه ی نمایش وعواملی از این دست می توانند باعث خرابی باتری شوند. البته نباید این نکته را هم‌ نادیده گرفت که هر وسیله از جمله باتری موبایل که ساز و کاری شیمیایی هم دارد، عمر مفیدی دارد و بعد از مدت زمان مشخصی؛ دچارمشکلات مختلفی می شود.

بهتر است تا برای این که سلامت باتری موبایل a30s خود را بالاتر ببرید، درطول روز تنها یک بار آن را شارژ کنید و از استفاده ی طولانی مدت از برنامه های سنگین‌ بپرهیزید. همچنین همیشه در پایان کاربری از هر برنامه، آن راکاملا ببندید و از استفاده ی هم زمان از چندین برنامه با هم نیز بپرهیزید.

۲_ مشکلات شبکه یا سیم کارت در موبایل a30s سامسونگ

نا‌رسایی در شبکه و سیم کارت یکی از خرابی های گوشی A30s سامسونگ است. کاربران این گوشی، گزارش هایی مبتنی بر از دست دادن یک باره ی آنتن و اینترنت آن را گزارش کرده اند. اگر شما نیز با چنین مشکلی روبرو هستید می توانید تا قبل از مراجعه به تعمیرکار موبایل سامسونگ، ابتدا‌ در گزینه تنظیمات موبایلتان به تنظیمات شبکه مراجعه کرده و سپس با گزینه یnetwork selection را به automatic تغییر دهید. البته فعال و غیر فعال کردن گزینه ی حالت پرواز نیز می تواند شک خوبی به موبایل وارد نماید. همچنین می توانید سیم کارت خود را درآورده و دوباره جا بزنید. با وجود اینکارها اگر باز هم تلفن همراه شما با مشکل روبرو بود، بهترین کار مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیرات موبایل است‌.

۳_ داغ شدن بیش از حد گوشی موبایل A30s

یکی از مشکلات و خرابی های مشترک در گوشی های a30s سامسونگ بادیگر گوشی های تلفن همراه، داغ شدن بیش از حد دستگاه است که آن رامی‌‌ توان به یکی از دیگر معایب این گوشی اندرویدی و میان رده به حساب آورد. البته گاهی اوقات ممکن است که علت بروز چنین مسئله ای، خرابی باتری گوشی باشد، به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا ابتدا حتما سلامت باتری تلفن همراه خود را مورد بررسی قرار دهید.

بنابراین در ابتدا همین مسئله را مورد بررسی قرار دهید. البته، یکی از مهمترین دلایل گرم شدن بیش از حد موبایل، نصب و استفاده از تعداد زیادی بازی و برنامه های بسیار سنگین در دستگاه موبایل یا داشتن برنامه های مخرب بر روی آن است. همچنین در خاطر داشته باشید که گاهی استفاده یبیش از حد از پاور بانک یا شارژر بی کیفیت نیز در داغ کردن گوشی تاثیرگذار هستند.

۴_ عدم‌ نمایش تصویر مناسب در صفحه‌ ی نمایش

بیشتر کاربران گوشی های آ ۳۰ اس گلکسی شرکت سامسونگ در زمان مراجعه به مراکز تعمیراتی همچون دلتوس، از عدم نمایش تصویر مناسب درصفحه ی نمایش تلفن خود، شکایت کرده اند و برای رفع این مشکل اقدام کرده اند. عدم وضوح و تمیزی  صفحه نمایش و نداشتن مقاومت در برابر ورود ذرات ریزی همچون روغن، گرد و غبار، عرق و بسیاری از موارد دیگر؛ ازجمله خرابی های گوشی A30s سامسونگ است.

عدم نگهداری صحیح از گوشی، وارد آمدن ضربات به آن، همجواری بامایعات و آب خوردگی گوشی موبایل، عدم استفاده از محافظ صفحه ی نمایش و دلایلی از این قبیل؛ باعث خرابی صفحه ی نمایش و تاری تصویر صفحه ی نمایش می گردد. با این حال گاهی به خاطر عدم‌‌ به روز رسانید ستگاه تلفن همراه برای مدتی طولانی و یا استفاده ی مداوم از امکانsaving energy mode گوشی باعث می شوند تا به مرور زمان چنین مشکلاتی برای گوشی موبایل به وجود بیایند.

البته با این حال نمی توان از نقش وجود نقص در هر یک از اجزای سخت افزاری در گوشی آ ۳۰ اس سامسونگ و یا خرابی درایوهای پیش فرض گوشی به سادگی گذشت. پیشنهاد می کنیم تا در صورت بروز هر گونه خرابی در صفحه ی نمایش تلفن همراه خود حتما به یک‌ مرکز حرفه ای تعمیرات موبایل مراجعه نمایید تا از تعمیر تلفن همراه خود اطمینان یابید.

5_ عملکرد نامناسب اپلیکیشن های نصب شده در گوشی a30s سامسونگ

یکی از مشکلات و معایب گوشی های سامسونگ a 30s سامسونگ که باعث مراجعه ی صاحبان آن به مراکز تعمیرات تلفن همراه می شود، نارسایی دستگاه در اجرای اپلیکیشن های نصب شده در این موبایل است.

برای رفع این مشکل می توانید تا قبل از مراجعه به تعمیرکار موبایل، ابتدا گوشی تلفن همراه خود را مجدداً راه‌ اندازی کنید، یا مطمئن شوید که مشکل به وجود آمده مربوط به RAM دستگاهتان نیست، همچنین دستگاهتان برنامه را مسدودنکرده است و تمامی برنامه ها یا حداقل اپلیکیشن های دچار مشکل، به روزرسانی شده اند. در غیر این صورت، دستگاه شما دچار مشکلات نرم افزاری شده است و باید برای تعمیر خرابی های گوشی A30s سامسونگ اقدام نمایید.

در این مطلب، ۵ خرابی رایج در بین گوشی های A30s سامسونگ را موردبررسی قرار دادیم. این گوشی تلفن همراه میان رده، انتخاب بسیار خوبی برای کسانی است که تصمیم دارند تا با هزینه ای نسبتا کم، از وجود یک گوشی خوب با قابلیت بالا بهره ببرند. با این حال، همانطور که مطالعه نمودید،این گوشی مشکلات مرتبط و مخصوص به خودش را دارد که با مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل همچون دلتوس، مرتفع می گردند.

در انتها از شما می پرسیم که آیا از گوشی a30s سامسونگ استفاده میکنید؟ نظر شما درباره ی این گوشی چیست؟ تجربیات خود را ما و دیگرخوانندگان مجله ی دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

یک فکر در مورد “خرابی های گوشی سامسونگ A۳۰s

  1. علی گفت:

    باسلام من ۶ماهه ک گوشی سامسونگ آسی اس رو دارم راضی بودم تااینکه با نصب برنامه های زیاد حافظه گوشی خودمو از صدرصد ۸۰درصدشو پر کرده بودم بعد چن مدت تو بازیا هنگ کردن برنامه ها خودبخود خروج می‌زدند البته اینم بگم ازوقتیکه من آندروید ۱۱رو نصب کردم چنین بلایی سرم اومده گوشیم کند شده ک باید فاکتوری ریست کنم

    1. کارشناس فنی 2 گفت:

      سلام، بله بک آپ بگیرید و ریستور کامل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.