گوشی های موبایل عجیب و غریب

تا به حال شده تا زمانی که به فکر خرید یک تلفن همراه جدید می افتید، بهبرندی به جز اپل، سامسونگ، شیائومی، زد وان، آنر، کاترپیلار، نوکیا وبسیاری از دیگر شرکت های تکنولوژی محور و معروف دیگری فکر کنید؟ تا بهحال به این فکر کرده اید که آیا شرکت های دیگری که سازنده ی دیگر وسایلشما هستند هم گوشی تلفن همراه تا به حال تولید کرده اند یا نه؟ جوابتان چهمثبت باشد چه منفی، شرکت هایی همچون کوکاکولا یا پپسی و چندین مجموعه دیگر که تولید کنندگان محصولات دیگری هستند، تولید کننده گوشیهای موبایل عجیب و غریب هستند که اتفاقا به بازار جهانی نیز قبلا عرضه کرده اند.

شناخت این تلفن های همراه می تواند برای هر کسی جالب توجه باشد و نظرکاربران بسیاری از جمله شما خوانندگان گرامی مجله ی دلتوس را به خودجلب کند. از این رو تصمیم داریم تا در این مطلب مجله دلتوس به بررسی ومعرفی گوشی های عجیب و غریبی که تا به حال از طرف برندهای مختلفی کهاتفاقا کسب و کارهایی متفاوت از صنعت تکنولوژی آن ها را تولید کرده اند رامورد بحث و  بررسی قرار دهیم.

P1 پپسی، یکی از گوشی های موبایل عجیب و غریب

اولین گوشی که می خواهیم در مطلب گوشی های موبایل عجیب و غریب تولیدشده توسط برندهایی با کسب و کارهای مختلف و متفاوت از طراحی و تولیدلوازم و وسایل تکنولوژی به شما معرفی کنیم، گوشی P1 است که ساختشرکت نوشابه سازی بسیار معروف پپسی طراحی و ساخته شده است.

درست است که شما با شنیدن نام پپسی، طعم نوشابه های مشکی پپسی درخاطرتان مجسم می شود اما این شرکت بلند پرواز، توانسته تا در بازارگوشی های هوشمند؛ محصول منحصر به فرد خود را تولید و عرضه کند. این شرکت در اولین کمپین خود با همکاری و سرمایه گزاری شرکت های چینی،یک کمپین موفق برای عرضه و فروش محصول جدید و متفاوت خود تهیه وعرضه کند. البته باید بگوییم که این عرضه، نتیجه دلخواه شرکت پپسی را نگرفت و تنها هزار دستگاه از تولید اولیه گوشی P1 پپسی به فروش رسید. این در حالی است که این گوشی ها، برای این که بتوانند توجه خریداران جلبکند، قیمت بسیار ارزان و کمی نسبت به دیگر گوشی ها است.

از جمله ویژگی های این گوشی می توانیم به ویژگی Doogee ،LTE ،صفحه نمایش 5.5 اینچی، دوربین 13 مگا پیکسلی، پردازنده 8 هسته ای،بنده آلومینیومی و تم های رایگان پپسی؛ اشاره نماییم.

P1 پپسی

گوشی DP-CMX1 از برند Onkyo Granbeat

کسانی که از دوستداران دنیای تکنولوژی و محصولات آن هستند با برندOnkyo Granbeat و محصولات تکنولوژیکی آن آشنا هستند. این برند یکیاز تولید کنندگان اختصاصی تجهیزات صوتی و سینمایی مخصوصا دراندازه های خانگی است.

اما این شرکت در یک ماجراجویی جالب، اقدام بهتولید لوازم الکترونیکی متفاوت تر از آن چه که قبل تر تولید می کرد، نمود ویکی از گوشی های موبایل عجیب و غریب دنیا را طراحی و به بازار عرضه کرد. این گوشی که با نام Onkyo Granbeat DP-CMX1 شناخته می شود.

به عقیده ی کارشناسان حوزه ی تکنولوژی و تلفن های هوشمند این تلفنهوشمند، بیشتر به جای این که یک تلفن همراه باشد، یک سیستم پخشصوتی قابل حمل و مجهز است و به همین دلیل بسیار آن را یک سیستمصوتی می دانند تا یک دستگاه تلفن همراه هوشمند!

این تلفن همراه که درلیست گوشی های موبایل عجیب و غریب نامش به خوبی جایگاه خودش را بهدست آورده، دارای حافظه داخلی 128 گیگابایتی است و بر اساس برخیشایعه ها، با استفاده از کارت حافظه توان آن را تا 256 گیگابایت هم میتوان افزایش داد؛ شایعه ای که هیچ وقت صحت آن تایید نشد.

صفحه نمایش این گوشی 5 اینچی است و باتری آن، 3 هزار میلی آمپری ودوربین سلفی آن، 4 مگاپیکسلی است.

گوشی DP-CMX1

کداک الکترا، یکی از گوشی های موبایل عجیب و غریب

نام کداک برای اکثر مردم جهان حتی اگر مقداری هم به عکاسی و مباحث آنعلاقه مند باشند، برندی شناخته شده و اصیل است. کداک (kodak)، شرکتتولید فیلم، دوربین و سایر ملزومات عکاسی است که در یک اقدام غیر قابلپیش بینی در نوع بیزینس خود، اقدام به طراحی و معرفی گوشی هوشمندکداک اکترا (kodak ektra) نمود. البته کداک قبل تر گوشی به نام im5 رامعرفی کرده بود که پروژه ای شکست خورده محسوب می شد اما کداک برایبار دیگر، گوشی هوشمند کداک اکترا را وارد بازار کرد.

از جمله نکات چشمگیر در طراحی این گوشی، کیفیت عجیب و عالی دوربیناین تلفن همراه هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری و همچنین طراحی قابپشتی آن که یادآور یک کیف دستی چرم قدیمی برای حمل دوربین است، میباشند.

درباره ی کیفیت دوربین کوداک اکترا برایتان گفتیم. باید این مورد را درباره یآن اضافه نماییم  که قدرت دوربین این گوشی به حدی زیاد و قابل توجه بود کهخروجی آن با دوربین های super 8 و اضافه کردن کلیه ی حالت های قدیمیبه آن از جمله سیاه و سفید کردن فیلم، حالت نگاتیوی و از این دست مواردبدون خراب شدن کیفیت آن، وجود دارد.

از جمله دیگر مشخصات و ویژگی های تلفن همراه کداک اکترا می توانیم بهصفحه ی نمایش ۵ اینچی، استفاده از چیپست helio x20 در آن، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگا بایت حافظه ی داخلی که قابلیت ارتقا با استفاده از رم sdرا نیز دارد، اشاره نماییم.

قیمت گوشی کوداک اکترا در زمان عرضه تنها ۵۰۰ یورو برای قاره اروپا و درسال ۲۰۱۷، تنها ۴۰۰ دلار در دیگر نقاط، اعلام شد. همچنین جالب استبدانید که کداک با همکاری برند archos، چندین مدل تبلت را نیز عرضه کرد.

کداک الکترا

گوشی Red Hydrgen One

شرکت رد هیدروژن، یکی از سازندگان به نام و معروف ساخت دوربین های فیلمبرداری بسیار با کیفیت و عالی است. کما این که بسیاری از فیلم های معروف و بعضا هالیوودی که طرفدارشان هستیم، محصول این برند هستند. اما این شرکت در یک اقدام ماجراجویانه، اقدام به تولید یک گوشی تلفن همراه اندرویدی به نام Red Hydrgen One نمود و این بار شانس خود را دربازار موبایل دنیا محک زد.

این گوشی موبایل عجیب و غریب البته به لحاظ سازنده اش، در سال ۲۰۱۸معرفی شد و در کمال تعجب، طراحی کاملا منحصر به فرد هم در بدنه و همدر سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری؛ دارد. به گفته ی کارشناسان، شرکت رد هیدروژن، در این گوشی بر روی طراحی سه بعدی متمرکز است. رد هیدروژن وان دارای ۲ دوربین ۱۲.۳ مگا پیکسلی در پشت موبایل و یکنمایشگر خودکار 3D است.

شرکت رد هیدروژن سعی داشته تا در این گوشی به تولید ۴ تصویر به جایدو تصویر بپردازد و به این صورت، یک اثر هولوگرافیک ایجاد کند که البته اینامکان همچون دیگر خصوصیاتی که قرار بود در این گوشی باشد و انقلابی در صنعت طراحی موبایل های هوشمند ایجاد کند، هیچ وقت به درستی محقق نشد. باید دید که شرکت رد هیدروژن در آینده برای تحقق رویای خود چه کارخواهد کرد‌!

گوشی Red Hydrgen One

در این مطلب به معرفی گوشی های موبایل عجیب و غریب پرداختیم. هر چندکه این تلفن های همراه در ظاهر معمولی هستند اما از این لحاظ عجیب وجالب توجه هستند که توسط شرکت هایی معروف و با نوع بیزینس های مختلف همچون شرکت پپسی تولید شده اند! به هر حال سقف خواسته ها وآرزوهای انسان باز است و هر کسی می تواند امکانات لازم را برای برآوردهساختن آن، فراهم کند و چه بسا که ساخت و طراحی تلفن همراه هوشمند، یکی از این خواسته های بلند پروازانه نبوده باشد.

در انتها از شما دوستان و همراهان همیشگی دلتوس می خواهیم تا نظرات خود را درباره ی این مطلب با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید و بگویید که آیا شما، گوشی فعلی خود را با یکی از این موبایل ها؛ تعویض می کنید؟چرا؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.