اگر برایتان این سوال پیش آمده که تاثیر کرونا بر خرید وسایل دیجیتالی و الکترونیکی چیست و یا آیا تاثیر خاصی بر روی ساخت وسیله های گوناگون و از همه مهم تر تقاضای آن به وجود آورده یا نه باید بگوییم که جواب شما کاملا مثبت است و با بررسی حتی سطحی از وضعیت تولید و عرضه حداقل در چند وقت آینده، کاملا مشهود است که این وضعیت فعلا ادامه خواهد داشت.

اما با این حال، از خوبی های دنیای تکنولوژی این است که هر چیزی را به راحتی می توان از طریق این فضا به صورت آنلاین عرضه کرد و وسایل الکترونیکی از این قائده مستثنی نیستند.

امروز می خواهیم در این مطلب تمامی بیم ها و امیدها در فضای دیجیتال و مخصوصا حوزه موبایل و لپ تاپ و تاثیر کرونا بر خرید وسایل الکترونیکی را بررسی کنیم و ببینیم که در آینده ممکن است با چه چالش هایی این صنایع، روبرو شوند. در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

آیا تاثیر کرونا بر خرید وسایل دیجیتالی زیاد است؟

شاید کمتر از 200 روز پیش کسی باور نداشت که ویروسی سرتاسر کره زمین را درگیر کند و کلیه صنایع اقتصادی جهان را درگیر خود کند. اما امروزه همه ما می دانیم که این اتفاق افتاده است و بسیاری از کاربران این سوال برایشان پیش آمده که آیا پر مصرف ترین وسیله هایی همچون گوشی، تبلت، مک بوک، … که بیشتر ساعات شبانه روز با آن ها همراه هستند؛ تحت الشعاع این ویروس قرار می گیرند؟

جواب این سوال کاملا مثبت است. شاید دیگر تا مدت ها خبری از کنفرانس های خبری و جلسات معارفه پر زرق و برق معرفی محصول جدید کمپانی های بزرگی مثل اپل و سامسونگ نباشد و این از تاثیرات تاثیرات کرونا بر خرید وسایل دیجیتالی و عرضه آن هاست.

اصلا یکی از هیجان انگیزترین کارهایی که پس از معرفی محصول برای کاربران در سرتاسر جهان انجام می شد این بود که در اولین سری عرضه گوشی های موبایل جدید و یا حتی لپ تاپ، سرفیس و دیگر محصولات دیجیتال؛ اولین خریداران باشند و جز نخستین کسانی باشند که از محصول جدید استفاده می کنند. اما با وجود کرونا و قوانین اجتماعی که برای کنترل شیوع کرونا در سرتاسر کره زمین وضع شده، معلوم نیست که اینگونه رویدادها مجددا چه زمانی برگزار شوند.

در این میان خیلی از برندهای تولید موبایل هم مثل اپل و یا موتورولا، جلسات معرفی محصول خود را به صورت آنلاین برگزار کردند و بعضا حتی با درز اطلاعات خود قبل از موعد معرفی هم روبرو شدند.

تاثیر کرونا بر خرید وسایل دیجیتالی

البته تاثیر کرونا در بازار وسایل دیجیتالی بر روی وضعیت شغلی و اقتصادی افراد مختلف هم تاثیرگذار بوده و درصد بسیاری را به این فکر انداخته که بیشتر به فکر حفظ و نگهداری وسیله های فعلی خود باشند تا این که بخواهند آن ها را با مدل های جدیدتر جایگزین کنند و این خود باعث کاهش محسوس تقاضا برای انواع وسیله های الکترونیکی از جمله گوشی های موبایل می شود.

به همین خاطر هم برندهای معروفی مثل سامسونگ سفارش قطعات خود را به تازگی به نصف رسانده است. خبرگزاری کره ‌ای ET News با گزارش این خبر همچنین اعلام کرد که کارخانه های تولید گوشی های هوشمند در برزیل و کره جنوبی تولیدات خود را 50 درصد کاهش داده اند و ضرر و زیان بسیاری دیده اند. میزان تولیدات سامسونگ در ماه آوریل 10 میلیون واحد بوده است که این مقدار در ماه گذشته، 25 میلیون واحد بوده است.

البته با توجه به نظر کارشناسان، شرکت هایی همچون اپل و سامسونگ توانسته اند در این شرایط وضعیت خود را با ثبات نگه دارند اما در عین حال، سفارش این شرکت ها از شرکت های سازنده و تامین کننده قطعات به نصف کاهش پیدا کرده که این خود برای این گونه شرکت ها، ضرری بسیار بزرگ محسوب می شود.

در این شرایط باید چکار کرد؟

سوالی که معمولا پیش می آیداین است که با تاثیر کرونا بر خرید وسایل دیجیتالی آیا بهترین گزینه تعمیرات است یا خرید دستگاه های موجود در بازار؟

جواب این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آن های می توانیم به مدل های موجود در بازار، قیمت آن ها، وضعیت بودجه اقتصادی فرد و میزان نیاز به گوشی جدید اشاره نماییم.

بهترین توصیه ای که در شرایط اینچنینی می توان کرد این است که اگر تلفن همراه، تبلت و یا سیستم pc شما دچار خرابی های نرم افزاری و یا حتی سخت افزای است یا این که دچار صدمات جزئی شده است، برای تعمیر آن به یکی از بهترین مراکز تعمیرات موبایل و یا تعمیرات لپ تاپ و یا دیگر وسیله ها مراجعه کنید. در مراکزی همچون دلتوس شما می توانید تنها هزینه تعویض و یا تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ، تعمیرات سرفیس، تعمیرات تبلت و یا هر وسیله دیگر خود را از هر برندی که باشند پرداخت نمایید و مجددا از وسیله خود استفاده نمایید. با این کار شما می توانید از خدمات گارانتی هم استفاده کنید.

یادتان باشد که مراکز تعمیر و فروش معتبر قطعات موبایل معمولا بین 1 تا 3 ماه به شما گارانتی و ضمانت می دهند اما در بهترین این مراکز، شما می توانید تا 6 ماه گارانتی نیز دریافت نمایید. با این کار هم با اطمینان کامل تعمیر وسیله خود را انجام داده اید و هم ضمانتنامه ای معتبر دیافت کرده اید و یک بار اما برای مدتی طولانی، هزینه کرده اید.

اما از همه این ها بالاتر، حس خوب رضایتمندی و اطمینان از خدماتی است که می گیرید و همین تبدیل به خاطره ای خوب برای شما خواهد شد.

اگر هم که وضعیت دستگاه شما کاملا نا امید کننده شده است و به تشخیص یک تعمیرکار و کارشناس حرفه ای دیگر وقت هزینه کردن و خرید یک گوشی جدید رسیده، پیشنهاد می کنیم که باز هم به مراکز خوب و معتبر مراجعه کنید تا هم از مشاوره ای کاربردی برای خرید گوشی متناسب با بودجه تان برخوردار شوید و هم مجددا تجربه ای خوب از خرید وسیله جدیدتان به دست بیاورید.

دراین مقاله به بررسی آثار کرونا بر روی تولید و بازار وسایل الکترونیکی از جمله گوشی های موبایل، لپ تاپ، سرفیس، مک بوک و دیگر وسایل که توسط شرکت های بزرگ و معتبر دنیا ساخته می شوند پرداختیم و متناسب با آن، راه حل هایی نیز پیشنهاد نمودیم.

نظر شما چیست؟ چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟ با ما به اشترک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.