• معمولا وقتی یک ویندوز کند میشود که نرم افزارهای نصب شده روی آن زیاد باشند. سعی کنید فقط نرم افزارهای مورد نیاز خود را روی ویندوز نصب کنید و درایو ویندوز را از فایلهای بیهوده پر نکنید.
  • معمولاً برنامه هایی که نصب میکنید یا برنامه هایی که از قبل هستند هنگام بالا آمدن ویندوز به طور اتوماتیک اجرا میشوند. برای اینکه نرم افزارهایی را که نمیخواهید لود شدن آنها سرعت ویندوز شما را بگیرند را از حالت اجرای اتوماتیک در بیاورید، از منوی استارت گزینه Run را انتخاب کنید و سپس در آن تایپ کنید msconfig. حال روی تب Startup کلیک کنید و برنامه هایی که به آنها نیازی ندارید را از حالت اجرای اتوماتیک خارج کنید. مثلاً msmsgs برنامه ویندوز مسنجر را باز میکند که احتمالاً شما از آن استفاده نمیکنید.
  • یک ویروس کش مناسب بر روي سیستم خود نصب کنید و در صورت امکان هر روز آن را بروز رسانی کنید.
  • Service Packهای ویندوز را دانلود کنید و همیشه ویندوز خود را به روز نگه دارید. البته اگر اینترنت با سرعت مناسب در دسترس ندارید، میتوانید از لوح فشرده آخرین نسخه اصلی ویندوز استفاده کنید.
  • برنامه هاي كاربردي وجود دارند كه از جنبه هاي مختلفي از جمله، مرتب سازي هارد، پاك كردن اطلاعات زائد سيستم كه مورد استفاده نيستند، مرتب كردن فايلهاي ريجستري ويندوز و غيره ميتوانند به بالا بردن كارايي سيستم شما كمك كنند. جهت بهينه سازي سيستم خود ميتوانيد از اين برنامه ها استفاده كنيد. برنامه Tune Up Utilities و WinXP Manager از جمله برنامه هاي معروف در اين زمينه ميباشند.
‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.