1. در اولین استفاده ازلپ تاپ، دستگاه خود را 8 ساعت در حالت خاموش در حالت شارژ قرار دهید و بهتر است که این کار را تا سه بار تکرار نمایید.
  2. قبل از استفاده از باطري جديد، ابتدا بايد آن را دشارژ كامل (اين عمل باعث شارژ باطري تا بالاترين حد ظرفيت آن در هنگام شارژ شدن ميگردد) و سپس شارژ كامل نماييد.
  3. براي افزايش عمر باطري، يك بار در ماه آن را دشارژ و شارژ كامل (كاليبره) نماييد.
  4. IC Charge Control تعبيه شده در باطريها سبب ميشود تا زماني كه باطري، به حالت شارژ كامل رسيد عمليات شارژ را متوقف شود. لازم به ذكر است اين زمان نبايستي از 4 ساعت تجاوز كند.
  5. بيش از 3 ماه باطري را بدون استفاده نگذاريد . اگر براي مدتي نمي‌خواهيد از آن استفاده كنيد ابتدا آن را به ميزان 30% شارژ نماييد و سپس آن را از نوت بوك جدا كنيد.
  6. باطري را در دماي بالاي 60 درجه سانتيگراد و رطوبت زياد نگهداري نكنيد (دماي 10 الي 29 درجه سانتيگراد توصيه مي گردد)
  7. دماي بالا باعث كوتاه شدن زمان عمر باطريها مي شود.
  8. به طور معمول باطري در حال استفاده داراي گرماي نسبي ميباشد. اگر دماي باطري از حالت طبيعي خارج شد باطري را از نوت بوك جدا نماييد و به دور از نوت بوك و مواد اشتغال زا نگهداري كنيد، به مدت 20 دقيقه صبر كنيد اگر دماي آن تغييري نكرد احتمالاً باطري دچار مشكل شده و نياز به تعويض دارد.
  9. در بيشتر اوقاتي كه تأمين انرژي از طريق باطري نوت بوك صورت ميگيرد كاهش توان مصرفي داراي اهميت خاصي است. از طرفي با بالارفتن كارايي سيستم مصرف انرژي نيز بالا خواهد رفت و يكي از راه هاي بالا بردن زمان دشارژ باطري بهينه نمودن توان مصرفي با توجه به نوع كاربرد سيستم ميباشد. كمپاني لپ تاپ معمولاً اين امكان را به وجود آورده است كه بتوان اجزاي سيستم را به گونه اي به كار گرفت كه توان مصرفي را به حداقل رسانده و در نتيجه زمان دشارژ باطري را افزايش داد.
  10. در هنگام كپي كردن CD يا DVD و يا استفاده طولاني مدت از آنها توصيه ميشود كه دستگاه را برق وصل كنيد.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “استفاده بهینه از باطری

  1. فرشته گفت:

    سلام من تبلت مارشالme-709 دارم حدود 1/5 ازش استفاده نکرد حالا امروز زدمش تو شارژ ولی روشن نشد حتی شوکم دادم کمکم کنید
    فقط جواب قانع کننده بدهید
    5

    1. دلتوس گفت:

      سرکار خانم فرشته سلام
      کارشناسان دلتوس در مورد تبلت مارشال اطلاعاتی به صورت ریز ندارند اما تمامی دستگاهها در صورتی که برای مدت طولانی استفاده نشوند ممکن است با مشکل باطری مواجه شوند. شاید تبلت شما نیاز به تعویض باطری داشته باشد.
      همچنین ممکن است این ایراد مربوط به باطری نباشد. توصیه ما این است که تبلت خود را به یک کارشناس فنی مطمئن نشان دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.