همه چیز درباره ی ارتقا رم آی مک

خبر خوب این است که اگر سرعت پردازش دستگاه آی مک شما کم است و دستگاهتان کند شده و یا مدل آن قدیمی است و این امر بر روی سرعت وعملکرد دستگاهتان تاثیر گذاشته است، لازم نیست که به فکر پرداخت هزینهای زیاد برای خرید آی مک جدید باشید بلکه کافی است که گزینه ی ارتقا رم آی مک را امتحان کنید و نتیجه ی دلخواهتان را بگیرید.

البته ارتقا حافظه ی آی مک به این راحتی ها هم نیست و برای انجام آن،حتما باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی آی مک مراجعه کنید تا یک کارشناس و یا تعمیرکار حرفه ای آل این وان های آی مک این کار را برای شما انجام دهد. از آن جایی که طرفداران پر و پا قرص آی مک زیاد هستند واز طرفی دیگر، مراجعه برای بر طرف کردن مشکل حافظه و کندی این دستگاه بیشتر، امروز در این مطلب می‌خواهیم تا درباره ی ارتقا حافظه ی آی مک بیشتر برایتان بگوییم، پس در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

ارتقا رم آی مک

ارتقا رم آی مک

قبل از این که به بررسی موضوع ارتقا رم آی مک، چگونگی انجام آن، هزینه ارتقا رم آی مک و این که اصلا برای انجام این کار باید به کجا مراجعه کنید بپردازیم، بیایید تا به اتفاق هم کمی‌ به اطلاعات عمومی تر درباره ی آی مک بپردازیم و مختصری درباره ی تاریخچه ی این دستگاه برایتان بگوییم.

آی مک چیست؟

آی مک، یکی از محصولات معروف و محبوب شرکت اپل است که در سراسردنیا، طرفداران بی شمار خود را دارد. این کامپیوترهای همه فن‌ حریف هم ازلحاظ طراحی و هم از لحاظ کاربری بسیار مورد تایید کاربران با استفاده های مختلف خورد و کلان است، اولین بار در یک نسخه ی آزمایشی در سال۱۹۹۸ عرضه شد و در سال ۲۰۱۲، با اثبات شایستگی های خود به صورت رسمی به بازار جهانی ارائه شد. گفتنی است که این کامپیوتر همه کاره درمدت زمانی کوتاه توانست اعتماد کاربران را جلب کند و لقب یکی از پر فروشترین AIO ها را در آمریکا به دست آورد که البته، این تنها نقطه ی شروع موفقیت این محصول بود. از لحاظ طراحی داخلی، آی مک ها دارای بدنه ی آلومینومی و بسیار نازکی است که در اندازه های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی تولیدمی شوند.

هر دوی این دستگاه ها دارای ویژگی های مشترکی مثل: پشتیبانی ازپردازنده‌ های Core کمپانی Intel و پردازشگرهای گرافیکی Intel وNVIDIA GeForce هستند و از سیستم عامل MacOS پیروی می کنند.

ارتقا رم آی مک

ارتقا حافظه آی مک

حال به موضوع اصلی یعنی ارتقا حافظه و قابلیت های آی مک می پردازیم. بسیاری از کاربران از ما می پرسند که آیا ارتقا رم آی مک امکان پذیر است یا این که به محض کندی دستگاه قدیمی خود دیگر باید از خیرآن بگذرند و به فکر خرید آل این وان هایی با مدل جدیدتر آی مک و صرف هزینه ای نسبتاهنگفت بیفتند؟

در پاسخ باید بگوییم که ارتقا رم آی مک یکی از اتفاقاتی است که می توانددر حوزه ی تغییرات و تعمیرات این دستگاه اتفاق بیفتد. در واقع می توان بارعایت چند نکته، رم و هارد را به راحتی به روز رسانی کرد و همچنان از آن بدون هیچ مشکلی استفاده نمود‌.

ارتقاء رم آی‌ مک ۲۷ اینچی

ارتقا رم آی‌ مک در مدل های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی، این دستگاه متفاوت است. ارتقا رم آی مک ۲۷ اینچی بسیار ساده تر از مدل ۲۱ اینچی آن است زیرابرای این کار برعکس مدل کوچک تر خود، لازم نیست که صفحه نمایش رابرداشت.

مدل 27 اینچی آی مک، دارای دری  برای دسترسی راحت به حافظه است که در قسمت پایین پشت صفحه نمایش قرار داده شده است.

به همین خاطر تعمیرکار به راحتی می‌ تواند به رم دسترسی داشته باشد.

ارتقا رم آی مک

ارتقا رم آی مک ۲۱.۵ اینچی

ارتقاء رم آی‌ مک ۲۱.۵ اینچی از ۲۷ اینچی آن سخت تر است زیرا در برخی از مدل های این دستگاه یعنی مدل‌ های تولید شده در اواسط سال 2014 ومدل های تولید شده در سال 2015، رم در محل نصب خود یعنی در پشت فضای مادِربُرد دستگاه، لحیم شده است و همین مسئله باعث سخت تر شدن ارتقا حافظه در این دستگاه نسبت به آی مک ۲۷ اینچی شده است.

البته لازم است بدانید که شرکت اپل در روش کار گذاشتن رم های خودمخصوصا در مدل های ۲۱.۵ اینچی خود، تجدید نظر کرده و عمل لحیم کردن رم را دیگر انجام نمی دهد.

هزینه ارتقا رم آی مک

با این که هزینه ی ارتقا رم آی مک در برابر هزینه ی خرید آی مک جدیدبسیار کم است اما به خاطر حساس بودن کار و همچنین چند مرحله ای بودن آن، دارای اجرتی جداگانه نسبت به هزینه ی خرید رم جدید است. همانطورکه گفتیم، مکان قرارگیری رم بسیاری از آی مک ها، در پشت مادربورد است و به دستگاه لحیم شده اند. به همین خاطر یک تکنسین ماهر و حرفه ایتعمیرات آی مک باید برای دسترسی به رم، دستگاه را کاملا باز کند و بعدمجددا ببندد.

همچنین رم هایی که برای افزایش و به روز رسانی حافظه ی دستگاه استفاده می شود، باید کاملا با دستگاه سِت شوند تا همچون قطعه ی اصلی کارکنند. زیرا در غیر این صورت، مشکلات جدیدی برای دستگاه همچون Blue Page پیش می آید.

به همین خاطر، از آن جایی که انتخاب رم مناسب، باز کردن دستگاه وجایگزاری صحیح آن، از جمله کارهایی است که برای ارتقا رم آی مک صورت می پذیرد؛ هزینه ی تعمیر آی مک کاملا توسط یک کارشناس حرفه ای برآوردشده و به شما اعلام می گردد.

در این مطلب همه چیز را درباره ی ارتقا رم آی مک، انواع آن و هزینه یتعمیرات آن برای شما مورد بررسی قرار دادیم. در انتها تاکید می‌ کنیم که اگر برای ارتقا و به روز رسانی حافظه ی آل این وان اپل خود اقدام کنید، به مراکز تعمیرات تخصصی همچون دلتوس مراجعه کنید تا هم از انجام شدن کار خود به صورت تخصصی اطمینان حاصل کنید و هم از حق خود برای استفاده از گارانتی پس از تعمیرات دلتوس، برخوردار شوید.

آیا شما تا به حال رم آی مک خود را ارتقا داده اید؟ تجربه ی خود را با ما ودیگر خوانندگان دلتوس در میان بگذارید.

ثبت درخواست تعمیرات

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.