به نظر شما طرفداران تبلت چه کسانی هستند؟ ما در پاسخ به این سوال در غالب یک جواب منطقی می گوییم که کسانی که از بزرگی لپ تاپ و در مقابل از کوچکی و محدودیت های تلفن همراه به سطوح آمده اند، قطعا وفادارترین کاربرانی هستند که خرید تبلت را به هر چیز دیگری، ترجیح می دهند. به خاطر همین محبوبیت هم شرکت های مختلف و فعال در زمینه ساخت محصولات مرتبط با تکنولوژی، تبلت های مختلفی را در مدل های مختلفی تولید و روانه بازار کرده اند و به همین خاطر هم ما می خواهیم تا به بررسی تفاوت های آیپد پرو و سرفیس بپردازیم‌ زیرا این دو دستگاه ساخت اپل و مایکروسافت، از بهترین دستگاه های تبلت موجود در بازار هستند و رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر دارند. اگر قصد خرید تبلت از برندهای اپل و یا مایکروسافت را دارید و یا حتی می‌خواهید که دستگاه خود را تعویض کرده و برای این کار لازم به اطلاعات بیشتری درباره این دو دستگاه و تفاوت های آن ها با یکدیگر دارید، در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

 تفاوت آیپد پرو و سرفیس در طراحی ظاهری

بررسی تفاوت های بین آیپد پرو و سرفیس را‌ از اولین قسمتی که در ابتدا هر کسی آن را می بینید، آغاز می‌کنیم؛ تفاوت های ظاهری!

ابتدا به سراغ سرفیس (Surface) می رویم. این محصول شرکت مایکروسافت از لحاظ ظاهر و پیکره با تصویری که از دیگر تبلت هایی که تا به حال دیده ایم هم متفاوت است. شکل ظاهری سرفیس بسیار ساده و در عین حال، جذاب است. جنس بدنه سرفیس از منیزیوم است و در ساخت صفحه نمایش آن از شیشه های گوریلا گلاس که بسیار مقاوم است استفاده شده است و همین دو مورد باعث سبکی فوق العاده و در عین‌حال، استحکام و مقاومت آن در برابر بسیاری از ضربه ها را نشان‌ می دهد. کاور و پوشش سرفیس مغناطیسی است و تنها ۳ میلی متر قطر دارد و اصلا در هنگام کار با صفحه لمسی سرفیس مشکلی ایجاد نمی کند. لبه های این تبلت، دارای زاویه ۲۲ درجه است که باعث راحتی کاربر در هنگام دست گرفتن دستگاه شود. همچنین مایکروسافت در پشت تبلت های surface، یک‌ پایه کار گذاشته است تا در هنگام مشاهده ویدئو، دستگاه به صورت ایستاده بماند. مایکروسافت برای جذاب تر کردن این‌ رقابت، برای طراحی ظاهری سرفیس پرو مخصوصا در سری ۳، تقریبا تبلتی را ارائه کرد که دیگر با همتایان‌ خود رقابت نمی کرد بلکه کاملا وارد حوزه توانایی های لپ تاپ ها چه از لحاظ ظاهری و چه کارایی شد. نمایشگرهای ۱۲ اینچی با رزولوشون ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰، ضخامت ۹.۱ میلی متری، حفظ سادگی و در عین حال جذابی های محصول، تنها برخی از ویژگی های ظاهری تبلت های سرفیس پرو هستند. همچنین سرفیس ها معمولا در رنگ های مشکی و نقره ای طراحی می‌ شوند.

و اما در ادامه بررسی تفاوت آیپد پرو و سرفیس از لحاظ ظاهر  به تبلت پر قدرت و محبوب شرکت اپل، یعنی آیپد پرو می رسیم.

آیپد پرو نیز همچون سرفیس، دارای طراحی شیک و زیبا و البته نازک است. در زمینه نازکی آیپد پرو حتی می توان گفت که با توجه به وزن ۶۳۰ گرمی این تبلت، رقابت را در زمینه سبکی‌ و همچنین ضخامت از جدیدترین تبلت مایکروسافت یعنی سرفیس پرو، برده است! همچنین آیپد پرو دارای حاشیه تصویر بسیار کمتری است و با توجه به حاشیه زیاد صفحه نمایشگر سرفیس، این خود از مهم ترین موارد تفاوت بین آیپد پرو و سرفیس در ظاهر است. تبلت های آیپد پرو در ۲ رنگ خاکستری و نقره ای طراحی و تولید می‌ شوند.

بررسی تفاوت های فنی آیپد پرو و سرفیس

نوبتی هم که باشد دیگر در بررسی تفاوت آیپد پرو و سرفیس نوبت به به بررسی مشخصات فنی این دو دستگاه می رسیم که خود شامل چندین قسمت مختلف و بسیار مهم هم از لحاظ نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری می شود.

اول از همه هم به سراغ سیستم‌ عامل های هر دو دستگاه می رویم. همانطو که می دانید، به رسم شرکت اپل، آیپد پرو همانند دیگر محصولات از سیستم عامل های تحت مکینتاش استفاده می ‌کند که برای این دستگاه، سیستم عامل ios و سیستم عامل خاص ipados است. اما سرفیس ها همگی تحت ویندوز و ویندوز هوم (windows home) هستند.

در بررسی پورت ها و درگاه های ورودی باید بگوییم‌ که تعداد پورت های ورودی سرفیس از آیپد پرو بسیار بیشتر است و اگر این مسئله برای شما مهم باشد، قطعا سرفیس مخصوصا در سری پرو، برای شما انتخابی بسیار بهتر از آیپد پرو خواهد بود. به طور مثال در سرفیس پرو ۶، USB  تایپ A3، جک ۳.۵ میلی میتر هدفون، مینی دیسپلی پورت و ورودی کارت حافطه میکرو SD وجود دارد و این در حالی است که ‌در آیپد پرو مدل ۲۰۱۸، فقط یک پورت USB C و جک هدفون کار گذاشته شده است.

از لحاظ لوازم‌‌ جانبی درباره آیپد پرو و سرفیس باید بیشتر به شباهت هایشان اشاره کنیم تا تفاوت ها زیرا، هر دو برند تنها شارژر دستگاه ها را داخل جعبه می‌گذارند و الباقی را باید کاربران جداگانه هزینه کرده و خریداری نمایند. یعنی خریداران بسته به نوع کاربری خود باید به فکر‌ خرید قلم‌ آیپد پرو و قلم سرفیس، خرید کیبورد برای سرفیس هم مغناطیسی و هم آلکانترا، مداد اختصاصی آیپد و دیگر موارد را یا از طریق تولیدات مرتبط با محصول همین برندها و یا از دیگر برندهای تولید کننده لوازم‌ جانبی همچون  جی سی پال (jc pal)، تهیه نمایند.

طول عمر باتری تبلت های آیپد پرو به صورت میانگین تقریبا، ۵ ساعت بیشتر از سرفیس ها است. در واقع زمانی که کاربر تنها بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت توانایی استفاده از سرفیس را دارد، می تواند بین‌ ۱۵ تا ۱۶ ساعت از لحاظ باتری، با آیپد پرو کار کند.

در این مطلب سعی کردیم‌ با استفاده از پارامترهایی تخصصی اما با زبانی مفهومی، مهم ترین عوامل در تفاوت آیپد پرو و سرفیس را برایتان مورد بررسی قرار دهیم. در انتها به عنوان حسن‌ ختام این مطلب باید بگوییم که با این که این مطلب برای مقایسه این دو محصول پر طرفدار‌ به رشته تحریر در آمده است اما بازگو کردن مهم ترین وجه تشابه این دو دستگاه، یعنی تعمیرات آن ها در این مطلب، خالی از لطف نیست. در واقع بسیار مهم است که هم برای تعمیرات آپید پرو و هم‌ تعمیرات سرفیس به مراکز تعمیرات تخصصی مراجعه کنید که مشکل تبلت شما را به درستی تشخیص داده و آن را با استفاده از دانش روز و دستگاه ها و قطعات مورد نیاز، به خوبی تعمیر نمایند. برای همین هم‌ شما می توانید در صورت نیاز به تعمیرات تبلت، هم آیپد پرو و سرفیس و هم دیگر برندها، به دلتوس مراجعه کرده تا علاوه بر تعمیر دستگاه خود، حس خوب اطمینان پس از تعمیرات را نیز با ما تجربه نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.