خرید و فروش آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس ؟

اگر آنقدر سن و سال داشته باشید که دوران نوجوانی خود را طی کرده و عصر گوشی‌های همراه غیر هوشمند را از سر گذرانده باشید، حتماً زمانی را به خاطر دارید که تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، هر دو به دنبال طراحی محصولی کوچکتر و با قابلیت حمل راحت‌تر بودند. در دوران فرمانروایی گوشی‌های همراه معمولی بر بازار، اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش چندان محلی از اعراب نداشت و اغلب کاربر، تنها در انجام وظایفی مثل ارسال پیام کوتاه با آن درگیر می‌شد، به همین خاطر اگر به کمک اینترنت در میان تصاویر گوشی‌های همراه در هفت، هشت سال گذشته جست و جویی بکنید، شاید از قامت کوتاه و صفحه‌ی نمایش کوچک مدل‌های آن زمان کمی شگفت‌زده بشوید.

از زمان ورود  اپل ببه بازار گوشی‌های هوشمند، رویکرد این شرکت، نسبت به اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش گوشی آیفون، تقریباً رویکردی میانه‌رو بوده است. طراحان اپل، اگر چه در طراحی متفاوت اولین مدل گوشی آیفون خود، کاملاً از سنت‌های موجود آن زمان سرپیچی کردند، اما خیلی هم مایل به طراحی صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از حد نیاز کاربر نبودند، مرزی که در سال‌های بعد به کرات از سوی رقیبان اپل پشت سر گذاشته شد و مدیران اپل را در طراحی و معرفی هر کدام از نمونه‌های تازه گوشی خود، با پرسش «اندازه‌ی مناسب صفحه‌ی» نمایش روبه‌رو کرد. شاید بتوان مدعی شد که بالاخره طراحان اپل، با عرضه‌ی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، خیال خود را از شر این مسأله‌ی سمج قدیمی، راحت کردند و با تیری چندین نشان را هدف گرفتند. با ورود این دو مدل جدید به بازار دیجیتال، نه تنها اپل، به راحتی می‌تواند با رقیبان خوش‌بر و روی خود که به کشیدگی قامتشان می‌نازند، رقابت کند، بلکه امکان انتخاب را نیز همچنان برای کاربرانی که آنچنان شیفته‌ی گوشی‌های هوشمند صورت کشیده نیستند، باز گذاشته است.خدمات کلی دلتوس را میتوان در گارانتی اپل , گارانتی نوت بوك , فروش اپل , تعمیرات نوت بوك , فروش آیپد , تعمیرات اپل , تعمیرات گوش آیفون , تعمیرات تبلت معرفی کرد .

البته همیشه وقتی پای انتخاب به میان کشیده شود، تردیدها و دودلی‌ها هم سر و کله‌شان پیدا خواهد شد: «این چگونه است و آن چنان و کدام گزینه علاج درد را دوا خواهد کرد؟» شاید یک مقایسه‌ی اجمالی بر ویژگی‌ها، شباهت‌ها و تفاوت‌های نمونه‌ی شماره‌ی ۶ و دوست پلاس نشانش، بیش‌تر کمک کند تا گزینه‌ی مناسب خود را انتخاب کنیم:

آیفون ۶ یک ضرورت یا یک انتخاب؟    

شاید قبل از هر چیز باید دید، اصلاً نیازی هست تا گوشی آیفون فعلی خود را به عشق کالای نوی به بازار آمده رها کنید یا خیر؟ اگر به دنبال صفحه نمایشی بزرگتر، پردازشگری نیرومندتر، باتری با طول عمر و کارآیی بیش‌تر و دسترسی به امکانات متنوع‌تر بر روی گوشی آیفون خود هستید، پاسخ این سئوال برای شما بدون شک، مثبت است. اگر در مورد قیمت این مدل‌های جدید نیز کمی دغدغه دارید، بد نیست بدانید، گوشی آیفون ۶ برای کاربرانی که در امریکا زندگی می‌کنند، با قیمت پایه ۱۹۹ دلار (به صورت لاک با خدمات دوساله اپراتور) و گوشی آیفون ۶ پلاس با قیمت پایه ۲۹۹ دلار (به صورت لاک) عرضه خواهد شد و هر دوی این گوشی‌ها با حافظه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، قابل تهیه خواهند بود.

شماره‌ی ۶ یا شماره‌ی ۶ + ؟

  • آیفون ۶ مجهز به صفحه نمایشی ۴٫۷ اینچی، با قدرت نمایش ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل می‌باشد، که از منظر تراکم پیکسل‌ها در کنار یکدیگر در هر اینچ ۳۲۶ پیکسل را تحت پوشش قرار می‌دهد. در حالی که آیفون ۶ پلاس، صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی با قدرت نمایش ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد، که می‌تواند در هر اینچ این صفحه تا ۴۰۱ پیکسل را نیز به تصویر بکشد.
  • هر دوی این مدل‌ها به خوبی از پس نمایش محتوا بر خواهند آمد، اما قابلیت‌های برتر ۶ پلاس کمک می‌کند تا متن‌های موجود را شفاف‌تر و واضح‌تر ببینید و بخوانید و از تماشای ویدیوهای HD نهایت لذت را ببرید.
  • بر طبق همان مثل قدیمی که می‌گوید: «ز نیرو بود مرد را راستی»، آیفون ۶ پلاس بلند قامت‌تر، از طول عمر باتری بیش‌تری نیز بهره‌مند شده است.
  • دوربین جانبی آیفون ۶ پلاس، این قابلیت را دارد تا با جابه‌جایی لنز دوربین در هنگام تصویربرداری،  کیفیت تصاویر ضبط شده با دستان لرزان را حک و اصلاح کند، در حالی که دوربین آیفون ۶ تنها با دستکاری تصویر ذخیره شده، پس از تصویربرداری، کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد.

۱۶، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت؟

با حذف گزینه‌ی ۳۲ گیگابایت از حافظه‌های ارائه شده در گوشی آیفون۶ ، شاید پاسخ به این پرسش حساس‌تر هم باشد. پاسخ این سئوال تقریباً به طور کامل بر عهده‌ی شخص کاربر است، اگر از آن دسته کاربرانی هستید که میانه‌یتان با ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی اینترنت و استفاده از قابلیت‌های همچون Cloud  و Streaming خوب است که احتمالاً نیاز شما با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی نیز بر طرف خواهد شد، اما اگر دست به دوربین آیفونتان خوب است و مدام دوست دارید، عکس بگیرید و فیلم تهیه کنید و یا ذوق بازی‌های مختلف با گرافیک‌های سنگین را در دل دارید، بهتر است گزینه‌های ۶۴  و ۱۲۸ گیگابایتی را مد نظر قرار دهید.

کدام رنگ را انتخاب کنیم؟  

گوشی آیفون ۶ در سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری مات، به بازار ارائه شده است و از آن جا که صورت این گوشی هیچ دخلی به سیرت و کارآیی آن نخواهد داشت، دیگر در انتخاب این گزینه از ارائه‌ی پیشنهادی خاص صرف نظر می‌کنیم و انتخاب را کاملاً بر عهده‌ی شمایی که خریدار کالا هستید، می‌گذاریم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.