بارها در مقاله های مختلف هم خوانده ایم و هم برایتان نوشته ایم که، برنامه ی شرکت اپل با هر میزان از عرضه ی محصولاتی شگفت انگیزی که داشته باشد این است که بازار دنیای تکنولوژی را از وجود خود سرشار کرده و انرژی جاری در کاربران و خریداران تکنولوژی را با سرعتی بیش از گذشته به خرید محصولات خود جذب کند. اما حالا مشخص شده است که این شرکت بلند پرواز، چشم به دنیایی فراتر دوخته و می‌ خواهد سلطنتی به نام واقعیت افزوده ی اپل را بنیان نماید.

بر طبق گفته های مدیر ارشد شرکت اپل، جدیدترین شگفتی که این شرکت بزرگ قصد فرمانروایی بر آن را دارد، ورود به دنیای تکنولوژی واقعیت افزوده است.

آینده را نمی دانیم اما از چندی پیش تا همین حال حاضر، اپل تمایل بیش از اندازه خود را برای تصاحب بازار تکنولوژی به خوبی نشان داده است و به همین خاطر نمی توان به سادگی ‌از کنار واقعیت مجازی این شرکت به راحتی گذشت.

امروز در مجله ی دلتوس می خواهیم تا به همراه شما، نگاهی جزئی تر بر روی وقایع حول محور واقعیت افزوده ی شرکت اپل بیندازیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس، با ما همراه باشید.

واقعیت افزوده ی اپل

دیگر درباره ی اپل تنها نباید به دنبال اخبار ارائه ی آخرین محصولاتی همچون سری گوشی های آیفون ۱۲، مک بوک ها، آی مک ها، ایر پاد و یا لوازم جانبی جدید باشیم بلکه باید چشم و گوش هایتان را به عنوان طرفداران تکنولوژی های جدید و سرگرم کننده به خوبی باز کنید و حالا به تکنولوژی واقعیت افزوده اپل نگاهی خریدارانه بیندازید!

بر طبق گفته‌ های مایک راک‌ول، مدیر ارشد این شرکت معروف، تکنولوژی واقعیت افزوده ی اپل، قادر است تا دستگاه‌ های مبتنی بر این تکنولوژی را تبدیل به اعتیاد آور ترین و البته محبوب ترین وسیله ی تکنولوژیکی جهان تبدیل نماید که ترک کردن آن سخت باشد.

واقعیت افزوده ی اپل

اما در توضیح این مطلب باید به شما خوانندگان گرامی بگوییم که ۲ تکنولوژی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ۲ ودیعه ی فناوری هستند که هنوز هم با این که به مقدار کافی وارد امور‌ زندگی انسان امروزی نشده اند اما با این حال، ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه به کاربران مشتاق دنیای فناوری را دارا هستند.

ظرفیتی که متأسفانه یا حتی خوشبختانه! با این که مدت‌ زمان نسبتا زیادی از عرضه‌ ی اولین دستگاه‌ های کاربری آن می‌‌ گذرد، اما شاید بیشتر به خاطر وجود وسایل و محصولاتی که دارای قابلیت‌ هایی ناقص و یا حتی در بعضی مواقع جلوتر از زمان خود و متناسب با پتانسیل مخاطب خود نبوده اند، در نهایت نتوانسته‌ اند تا از فرصت های این تکنولوژی استفاده کنند و در نهایت، تنها به یک سهم کم و اسم کمرنگ در این زمینه رضایت داده‌ اند.

شرکت اپل هم از این قاعده مستثنی نیست چرا؟

چون این شرکت یکی از مهم ترین تولیدکنندگانی است که علی الخصوص در واقعیت افزوده حضوری تقریبا پنهانی دارد و بیش از ده‌ ها اختراع از این نوع محصول را به ‌ثبت رسانده اما در عوض، تا به الان هیچ محصولی را به صورت کاملا متمرکز با این نوع فناوری با نام خود و به صورت موفقیت آمیز وارد چرخه ی عرضه و تقاضا نکرده است.

اما حالا و درست در زمانی که چندیست که اپل اختراع جدیدش در زمینه ی حسگرهای خود ثبت کرده، مصاحبه‌ ای از مدیر واقعیت افزوده ی اپل پخش شده است که در این برهه و با این هم زمانی ها، شایعات عرضه‌‌ ی محصولات جدید مبتنی بر واقعیت افزوده از طرف این برند را بیشتر از هر زمان دیگری افزایش داده است.

حق ثبت دو محصول جدید شرکت اپل مستقیما به حسگرهای پیشرفته ی هدست‌ هایی بر اساس واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی به صورت واضحی اشاره دارند.

مایک راکول، در طی مصاحبه‌ ای با وب ‌سایت CNET که یکی از معروف ترین سایت های تکنولوژیک جهان است، در زمینه ی پتانسیل بالای فناوری واقعیت افزوده و محصولات احتمالی آینده ی این شرکت صحبت کرده است.

راکول در طی این مصاحبه به این نکته به صورت کاملا شفاف و مستقیم اشاره می ‌کند که تکنولوژی واقعیت افزوده‌ ی اپل، ظرفیت بسیار بالایی برای کمک به کاربران و حتی شرکت هایی دارد که از دستگاه‌ های کنونی و دستگاه‌ هایی که در آینده عرضه خواهد شد، استفاده می‌ کنند.

مدیران ارشد شرکت اپل اطمینان دارند که این فناوری از طرف شرکت ما موفقیت ‌آمیز خواهد بود. البته وی در ادامه افزود که بهترین روش برای دسترسی بیشتر به این فناوری بسیار مهم، توسعه ‌ی اکوسیستم تکنولوژی اپل به صورت شبکه ای فعال و زنده است که در نهایت بتواند تا امکان دسترسی به صورت امن، سالم و سودمند را برای سرمایه ‌گذاران فراهم می ‌کند.

شرکت اپل در سال های گذشته به صورت گسترده ‌ای در مورد تولید هدست های AR و VR تلاش کرده است اما با این حال و بر اساس شایعات قبلی منتشر شده، انتظار نمی ‌رود هیچ ‌کدام از محصولات اولیه تا سال ۲۰۲۲ میلادی به بازار عرضه شوند.

اپل همچنین توسعه ‌ی بازی‌ های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به ‌صورتی پنهانی ادامه می ‌دهد. یکی از قراین موجود در این زمینه هم این است که تیم کوک مدیرعامل اپل، در طی سال ‌های گذشته بارها از واقعیت افزوده به ‌عنوان فناوری بزرگ و بسیار عمیق یاد کرده‌ است.

حال با این‌ اوصاف این احتمال نیز وجود دارد که شرکت اپل به‌ زودی از هدست های‌ واقعیت افزوده‌ ای به نام APPLE GLASS نیز رونمایی کند.

آقای راک‌ ول در طی این مصاحبه تأکید کرده است که یکی از مواردی که به موفقیت حتمی واقعیت افزوده ‌ی اپل کمک می‌ کند، اعتماد به دستگاه‌ هایی است که در اکوسیستم کنونی این شرکت وجود دارد و تجربه ‌ای که اپل در فناوری واقعیت افزوده در این دستگاه ‌ها به ‌دست آورده، در محصولات آینده استفاده خواهد کرد و به ‌نوعی دستگاه‌ های کنونی وظیفه‌ ی آزمون ‌و خطا را برای اپل ایفا می ‌کنند.

راک ‌ول در ادامه می ‌گوید:

یکی از مواردی که به تضمین موفقیت AR اپل کمک می‌ کند تا اعتماد به دستگاه‌ های موجود در اکوسیستم شرکت است. در واقع موفقیت امروز در گرو واقعیت افزوده به دستگاه‌ هایی که در آینده عرضه خواهند شد، منتقل می‌ شود.

حتی اگر درصد کمی از کاربران آیفون و آیپد از مزایای واقعیت افزوده بهره‌ مند شوند، در نهایت رقم بزرگی برای اپل به حساب می ‌آید. بخش دیگر اهداف شرکت اپل این است که یک پلتفرم برای توسعه‌ دهندگان فراهم کند که کارآفرینی هم برای روشن دلان و کم بینایان باشد.

به همین خاطر راک ول تاکید می کند که چند سال دیگر فناوری واقعیت افزوده ی اپل طوری با زندگی کاربران ادغام خواهد شد که کنار گذاشتن آن به امری سخت و نشدنی تبدیل خواهد شد. دقیقا همان شکلی که اینترنت و شبکه‌ های اجتماعی با زندگی افراد مختلف ادغام شدند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.