هر زمان که به اسم پپسی فکر می کنیم، بی درنگ تصویر یک بطری نوشابه مشکی با آرم آبی در ذهن اکثریت ما نقش می بندد و در مقابل، حس شیرینی سرد و خنکی از یادآوری مزه ی این نوشابه ی بسیار خوشمزه در خاطرمان یادآور می شود.حالا تصور کنید که پپسی دیگر نام یک نوشابه ی سرد و خوشمزه نیست بلکه، نام گوشی تلفن همراهی است که شما تبلیغ آن را می بینید و قرار است که آن را جایگزین موبایل فعلی خودتان کنید! موبایل پپسی، شاید پایان نوستالژی های غذایی خیلی ها باشد.

البته طراحی و ساخت تلفن همراه توسط شرکت پپسی به معنای این نیست که دیگر نمی توانید تا از محصولات نوشیدنی های این شرکت و علی الخصوص نوشابه های آن بنوشید بلکه قرار است به تماشا بنشینید که چگونه این شرکت بزرگ، به ماجراجویی های خود جامه ی عمل بپوشاند. به همین خاطر امروز قرار است تا در این مطلب از مجله ی دلتوس به اتفاق یکدیگر به بررسی موبایل پپسی و هر آن چه که درباره ی طراحی و تولید آن وجود دارد، بپردازیم. با ما همراه باشید.

موبایل پپسی، از ایده تا واقعیت!

وقتی اسم وسیله ای به نام گوشی موبایل می آید، اولین چیزی که در ذهن هر کسی نقش می بندد، محصولات ابر هوشمند شرکت هایی همچون اپل، سامسونگ، هوآوی، شیائومی، سونی، زد وان و دیگر شرکت های طراح و تولیده کننده ی گوشی موبایل است اما این روزها دیگر باید به دنبال نام دیگر گوشی های موبایل هم باشید! در مطلب تلفن های همراه ساخت برندهای عجیب و غریب خواندید، شرکت های بسیاری وجود دارند که ما آن ها را با نام و خدمات دیگری می شناسیم ولی آن ها، آمده اند و با طراحی و تولید گوشی های تلفن همراه مختلفی، شانس خود را در صنعت تکنولوژی و گوشی های موبایل هم امتحان کرده اند.

پپسی هم یکی از این دسته شرکت هایی بود که با تولید موبایل انحصاری خود، با این تیتر برای مدتی تبدیل به خبر شماره ی 1 دنیای تکنولوژِی شد: اولین گوشی پپسی معرفی شد، با  Pepsi Phone P1!

تقریبا 5 سال پیش بود که شایعه ای در زمینه ی تولید گوشی تلفن همراه پپسی به نام P1 نقل محفل صنعت و تکنولوژی و البته بازار ارتباطات هوشمند شد. البته کسی زیاد این خبر را باور نکرد زیرا همانطور که گفتیم، کسی زیاد انتظار این را نداشت که پپسی که عمده معروفیت آن به خاطر تولید نوشابه های گازدار است، بیاید و یک تلفن همراه هوشمند را طراحی و تولید کند! در واقع کسی نمی توانست این مسئله را بپذیرد که شرکتی که تا به الان بهترین نوشابه های مشکی دنیا را تولید می کرده و کمتر کسی در دنیا وجود دارد که اسم آن را نشنیده باشد، حالا دست به مارجراجویی متفاوت زده و گوشی تلفن همراهی به عنوان موبایل پپسی تولید می کند. ولی به هر حال هیچ کدام از این تردیدها، در تصمیم شرکت پپسی تاثیری نگذاشت و این شرکت، اولین موبایل خود را با نام تجاری پپسی فون پی ۱ یا Pepsi Phone P1 را وارد بازار کرد.

در واقع این شرکت اولین موبایل پپسی را در نخستین همکاری خود با کمپین همکاری و سرمایه گزاری شرکت های چینی، عرضه کرد که در واقع به عنوان یک فضای تبلیغاتی و مارکتینگی مشترک موفق برای عرضه و فروش محصول جدید و متفاوت پپسی، تهیه و تدارک دیده شده بود.

البته باید این نکته را اضافه کنیم که در نهایت این عرضه ی محصول جدید، نتیجه دلخواه شرکت پپسی و سرمایه گزارانش را به دست نیاورد و در تنها تیراژ تولید این گوشی، فقط هزار دستگاه از تولید اولیه ی گوشی P۱ پپسی در نهایت فروش رسید. جالب است بدانید که این شکست برای موبایل پپسی در حالتی اتفاق افتاده است که این گوشی ها، برای این که بتوانند توجه طیف خریداران مختلف را جلب کند، قیمتی بسیار ارزان تر از دیگر گوشی های موجود در بازار را برای آن در نظر گرفته بود.

 

گوشی پپسی

 

همه چیز درباره ی مشخصات فنی گوشی موبایل پپسی فون پی ۱

این موبایل در واقع یک گوشی هوشمند میان رده ی تقریبا معمولی است که به عقیده ی بسیاری از منتقدین و کارشناسان بهترین راه برای نشان دادن نام و نشان پپسی است. در واقع گوشی معمولی است که به عنوان اولین تولید یک شرکت فناوری محور، محصول خوبی است. طرح موبایل پپسی برای این شرکت و مجری اجرایی آن، گفتنی است شرکت Shenzhen Scooby بوده است که سابقه ی خوبی در تولید و تامین لوازم و ابزار آلات ارتباطی و مخابراتی دارد.

مشخصات فنی گوشی Pepsi Phone P1

 

صفحه ی نمایش۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰P  و شیشه ۲.۵D
پردازندهچیپست مدیاتک MT6592 با پردازنده ی ۸ هسته ای با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز و پردازنده ی گرافیکی Mali 450-MP4
حافظه رم2 گیگا بایت
حافظه داخلی۱۶ گیگابایت با قابلیت ارتقاء از طریق درگاه میکرو اس دی
دوربین اصلی13 مگا پیکسل
شبکه۴G LTE, WiFi 802.1 b/g/n, Bluetooth 4.0, GPS
ابعاد۱۵۲.۲ در ۷۶.۲ در ۷.۷ میلی متر
وزن۱۵۸ گرم
 

این گوشی دارای بدنه ای آلومینیومی است که یک گوشی با صفحه ی تمام اسکرین ۵.۵ اینچی که دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰p و شیشه ی ۲.۵D است را به خوبی تحت پوشش خود قرار می دهد. از لحاظ سخت افزاری این گوشی دارای پردازنده ی هشت هسته ای MT6592 و ۲ گیگایایت حافظه ی رم داخلی است. از دیگر جذابیت های این گوشی هوشمند این است که از یک دوربین پشتی ۱۳ مگا پیکسلی و یک دوربین جلویی ۵ مگا پیکسلی در بدنه ی خود، بهره می برد. گوشی موبایل پپسی زمانی که تولید شد، زمانی بود که سنسور اثر انگشت در تلفن های همراه به تازگی به آپشن های گوشی ها اضافه شده بود و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده بود و بنابراین، این شرکت هم از فرصت استفاده کرد و سنسور اثر انگشت را هم به موبایل خود اضافه کرد. از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به استفاده از یک باتری 3 هزار میلی آمپری در ساعت، نیز اشاره کرد. این گوشی 2 سیم کارته است و نوع ارتباطات آن از نوع LTE و فور جی است. البته باید به قابلیتMicroSD  این گوشی نیز اشاره کرد. موبایل پپسی دارای رابط کاربری اختصاصی خود با نام dido است که بر پاسه ی اندروید ۵.۱ لالی پاپ طراحی شده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.