امروزه زندگی بدون گوشی های موبایل نمی شود که نمی شود! به لطف تکنولوژی هم اگر اتفاقی برای تلفن همراهتان پیش بیاید، در بیشتر اوقات اولین کاری که خواهید کرد این است که در موتورهای اینترنتی مثلا عبارت تعمیرات گوشی های آیفون را جستجو خواهید کرد.

رقابت هم بین شرکت های مختلف در سراسر دنیا برای ساخت و تولید به روزترین گوشی های دنیا چنان سنگین و مهیج است که هر روز شاهد مدل های جدیدتر وبه روزتر هستیم.

یکی از این بهترین هایی که گفتیم، گوشی های ساخت شرکت اپل هستند. اصولا گوشی های تلفن همراه ساخت این شرکت یکی از اولین ها برای عرضه جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا را دارا هستند و از این رو طرفداران پر و پا قرص خود را دارند. اما به هر حال این گوشی ها هم مشکلات مربوط به خودشان را دارند و که گاهی نیاز به تعمیرات و ایراد یابی پیدا می کنند.

از این رو امروز در دلتوس می خواهیم به این بپردازیم که مشکلات رایج گوشی های آیفون چه هستند و بهترین راه حل برای تعمیرات آن ها چیست؟ با ما همراه باشید.

تعمیرات گوشی های آیفون

مشکلات رایج گوشی های آیفون

تلفن های همراهی که شرکت اپل طراحی و تولید می کند، اصولا همگی از تکنولوژی روز دنیا بهره مند هستند و تقریبا اولین انتخاب کسانی اند که به دنبال خرید گوشی های موبایل هستند. اما این به این معنا نیست که شما در آینده به عنوان یکی از مشترکین این گوشی ها به مشکل بر نخورید!

اتفاقا برخی از مشکلات گوشی های اپل با یکدیگر مشترک هستند و کاربران آن ها هم به خوبی از این مشکلات با خبرند. اگر از گوشی های اپل استفاده می کنید باید بدانید که برای حل مشکلاتی که ممکن است برای گوشی شما پیش بیاید، راه حل هایی وجود دارد که با آگاهی از آن ها می توانید به راحتی تعمیرات اپل خود را به راحتی انجام دهید و یا حداقل مشکل دستگاه خود را تشخیص دهید و هر چه زودتر به بهترین جای که می تواند گوشی شما را تعمیر کرده و قطعات اصل آن را تامین کند، مراجعه نمایید.

مشکلات گوشی های اپل مختلف اند. از قطع ناگهانی بلوتوث گرفته تا مشکلات آپدیت Ios و یا حتی نمایش هاله قرمز روی صفحه نمایش از جمله مواردی هستند که اکثر کاربران این گوشی گزارش کرده اند. در ادامه برخی از مهم ترین مشکلاتی که حتی شما هم ممکن است آن ها را تجربه کرده باشید را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

ضعیف شدن باتری موبایل

به طور مثال شاید برای شما بارها پیش آمده که ناگهان شارژ باتری گوشی تان خالی شده باشد. البته این امر کاملا غیر قابل اجتناب است زیرا پس از مدتی استفاده، کیفیت باتری گوشی شما پایین می آید و به اینگونه گوشی همراهتان به شما یادآوری می کند که دیگر وقت این است که باتری گوشی خود را عوض کنید.

البته ترفندهایی برای بالا بردن عمر باتری گوشی وجود دارد. مثلا می توانید تا تنظیمات گوشی خود را در حالتی قرار دهید که مصرف شارژ گوشی شما را به صورت خودکار کاهش دهد.

 از کار افتادن مکان یاب گوشی های آیفون

یکی از دیگر مشکلات رایجی که باعث می شود شما به فکر تعمیر گوشی موبایل خود بیفتید این است که GPS شما از کار بیفتد. از آن جایی که ممکن است خیلی کم با مکان یاب گوشی خود کار داشته باشید، ممکن است خیلی دیر متوجه این مشکل شوید اما به هر حال برای جلوگیری از پیش آمدن چنین مسئله ای می توانید از برخی از تکنیک ها بهره ببرید.

اول از همه اگر می خواهید از درستی عملکرد GPS خود مطمئن شوید، موبایل خود را از قاب در بیاورید و سپس مکان یاب خود را بررسی کنید.

پیشنهاد بعدی ما این است که شما می توانید به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کرده و سپس در قسمت خصوصی، Location Services خود را روشن کنید. البته حتما مطمئن شوید که این قسمت فعال است و به مکان یاب شما متصل شده است.

اگر از کار نکردن GPS خود اطمینان پیدا کردید، یک بار هم به قسمت تنظیمات عمومی گوش خود رفته و سپس گزینهReset Network Settings را انتخاب کنید. باز هم اگر با تمامی این کارها همچنان مکان یاب شما کار نکرد، دیگر زمان آن است که واژه ی تعمیرات اپل را جستجو نموده و به یکی از بهترین و معتبرترین تعمیرکاران این برند مراجعه نمایید.

خاموش شدن ناگهانی گوشی

یکی از مشکلات مشترکی که کاربران گوشی های اپل بر سر آن توافق دارند این است که گوشی های آیفون به صورت خودکار در بازه های مختلف خاموش و یا اصطلاحا ریستارت می شوند. مهم ترین دلیل این اتفاق، ضعف باتری است اما ممکن است که ساختار نرم افزاری و یا سخت افزاری آن دچار مشکل شده باشد. به هر حال شما برای این که دیرتر تلفنتان دچار چنین مشکلی شود می توانید اقداماتی را انجام دهید:

گوشی اپل خود را ریست فکتوری کنید و یا اگر برنامه ای مشکوک نصب کرده اید، آن را پاک کنید.

کند شدن تلفن همراه

گاهی اوقات ممکن است برایتان پیش آمده باشد که برای باز کردن برنامه ای در تلفن همراهتان چند ثانیه منتظر بوده باشید و از تاخیر آزار دهنده گوشی خود کلافه شده باشید.

برای این که این حالت را کنترل کنید، پیشنهاد می کنیم که برنامه های بی استفاده و البته پر حجم گوشی آیفون خود را حذف کرده و در نهایت گنجایش حافظه خود را بیشتر کنید. اگر این کار هم جواب نداد، باید به سراغ گزینه ریست فکتوری بروید.

کار نکردن تاچ آیدی

یکی از دیگر حالاتای که قطعا شما را مجاب خواهد کرد که به فکر جستجوی تعمیرات آیفون در موتورهای جستجوی مختلف بیفتید، یکی از بدترین مشکلات گوشی های ساخت اپل کار نکردن تاچ آیدی این گوشی هاست. دلیل احتمالی بروز این مشکل، یک مشکل سخت افزاری است اما با این حال قبل از این که نتیجه نهایی را بگیرید یک بار با یک دستمال مناس فحه گوشی خود را تمیز کنید و یا آن را فورس ریستارت کنید. یا این که می توانید به قسمت Touch ID & Passcode در قسمت تنظیمات مراجعه کنید و Turn Passcode Off خود را از حالت فعال خارج کنید. گوشی خود را مجددا ریستارت کرده و بعد دوباره با مراجعه به همین قسمت، اثر انگشت خود را مجددا ثبت نمایید. اگر با این کارها هم درست نشد، باید به یکی از مراکز حرفه ای تعمیر و تامین قطعات موبایل مراجعه کنید تا آن ها پس از عیب یابی، تاچ آیدی و یا اسکنر انگشت شما را تعویض نمایند.

راستی پیشنها می کنیم تا مطلب مقایسه دوربین شیائومی CC۹ و آیفون ۱۱ پرومکس / شکست آیفون را در دلتوس مطالعه کنید، حتما برای شما کاربردی خواهد بود.

مشکل در ویبره

اگر گوشی شما دچار مشکل ویبره شده است ابتدا از روشن بودن ویبره خود مطمئن شوید. اگر در این قسمت مشکلی نبود، تنها کافیست که یک بار از گزینه Force Restartاستفاده نموده و مشکل تلفن خود را حل کنید. توجه کنید که اگر با این کار گوشی شما درست نشد، به این معناست که موتور ویبره آیفون شما سوخته است و باید برای دست کردن آن به سراغ گزینه تعمیر بروید.

روشن نشدن گوشی

کاربران بسیاری گزارش کرده اند که گوشیشان خاموش شده و دیگر روشن نشده است! مهم ترین دلیل این اتفاق، نفوذ آب به داخل آن و یا سوختن برد گوشی است.

به هر حال در این شرایط هوم و پاور را به مدت 30ثانیه با هم فشار داده و پس از نمایش لوگو، گوشی را به کامپیوتر وصل نموده و سپس برنامه آیتیونز را اجرا کنید. اگر گوشی شما درست نشد، باید به گزینه تعمیرات اپل فکر کنید.

از کار افتادن دوربین

از کار افتادن دوربین آیفون، عموما به خاطر به وجود آمدن مشکلات سخت افزاری در آن است اما گاهی می توان با فورس ری استارت کردن گوشی و یا دانگرید آن، این مشکل را برطرف نمایید. اگر با انجام این کارها همچنان دچار مشکل بودید، کارشناسان ما در دلتوس به راحتی تلفن همراه شما را درست خواهند کرد.

در این مقاله برخی از مشکلاتی که معمولا برای گوشی اپل اتفاق می افتند و از طرف کاربران گزارش شده اند را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. اگر شما هم تجربه ای مشابه دارید و یا راه حل دیگری را امتحان کرده و از آن نتیجه گرفته اید، با ما به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.