این روزها شبکه های اجتماعی عضو جدا نشدنی زندگی تقریبا ۹۰ درصد مردم جهان است و تقریبا بیشتر بار ارتباطات، اطلاع رسانی و به اشتراک گزاری اطلاعات چه در سطوح کوچک و دوستانه و چه در سطوح بزرگ تر و بین‌ المللی بر روی دوش این شبکه های بی هزینه اما بزرگ و بسیار درآمدزا برای صاحبین خویش و کسب و کارها و شبکه های مختلف است.

اما گاهی اوقات افراد به خاطر فشار روانی که گاهی این اطلاعات در شبکه های مجازی به آن ها وارد می کند و یا بسیاری از دلایلی دیگر، اقدام به غیر فعال کردن حساب کاربری خود می کنند. حال یکی از این شبکه های محبوب در بین همه، اینستاگرام است و دی اکتیو کردن ایسنتاگرام یکی از پر جستجو ترین مواردی است که در باره ی این شبکه ی جهانی و البته مفید وجود دارد. امروز در مجله ی دلتوس تصمیم بر آن داریم تا کمی درباره ی اپلیکیشن اینستاگرام و راه های دی اکتیو کردن آن را برای شما مورد بررسی قرار داده و آموزش دهیم. پس پیشنهاد می‌ کنیم تا به انتهای این مطلب با ما در دلتوس همراه باشید زیرا قطعا روزی به آن نیاز پیدا خواهید کرد.

قبل از آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام، کمی‌ درباره ی اینستاگرام و تاریخچه ی آن بیشتر بدانید!

کوین سیستروم و مایک کرایگر، دو جوان خوش ذوقی بودند که این روزها با این که مالکیت اینستاگرام به شرکت فیسبوک و مارک زاکربرگ منتقل شده اما بسیاری آن ها را به عنوان خالقین شبکه ی بزرگ‌ و جهانی ایسنتاگرام معرفی می‌ کنند. این ۲ شخص در ابتدا اپلیکیشنی به نام Burbn را طراحی و ساخته بودند که آن هم یک شبکه اجتماعی مبتنی بر موقعیت مکانی بود و اجازه ی دسترسی به مپ کاربر را می خواست. ولی باید بدانید که این برنامه در نهایت توانست فقط و فقط ۱۰۰۰ کاربر را جذب کند و این اولین شکست برای سیستروم و کرایگر بود.

اما این ۲ فرد، دست از کار و طراحی نکشیدند و تصمیم به گسترش ایده‌ هایی خود و بهبود آن ها گرفتند تا این که سرانجام در اکتبر سال ۲۰۱۰، اینستاگرام برای اولین بار در قالب یک برنامه برای IOS و محصولات اپل عرضه کردند.

در اوایل کار برنامه ی اینستاگرام فقط برای IOS توسعه داده شده بود و اولین نسخه ی اندرویدی  آن ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۲ صورت پذیرفت. زمانی که این برنامه معروف شد، تنها در عرض یک نصفه روز رکورد نصب را در‌ پلی استور و گوگل استور را با ۱ میلیون نصب فعال زد. این روزها دیگر کسی نیست که با اینستاگرام آشنایی نداشته باشد و این‌ برنامه ی جذاب را نصب نداشته باشد.

این فوق العاده است که تنها با داشتن یک اکانت یا حساب کاربری می توانید به راحتی از احوال دوستان، آشنایان و حتی هنرمندان و شخصیت های معروف مورد علاقه ی خود با خبر شوید، خرید کنید، خبر بخوانید، به صورت زنده برنامه ها و مسابقات را تماشا کنید، آشپزی یاد بگیرد، تکه هایی از فیلم ها را ببینید، در جریان احوال روز جهان قرار بگیرید، کسب درآمد کنید و همه ی این‌ مزایا و دیگر موارد را فقط و فقط با نصب یک برنامه ی رایگان که تنها لازمه اش داشتن اینترنت باشد، در اختیار داشته باشید.

اما همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، گاهی اوقات به دلایل مختلف به قدری این شبکه های اجتماعی و به طور مثال ایسنتاگرام باعث فشار روحی برای افراد می شوند که خیلی ها قید این همه مزیت را زده و اقدام به غیر فعال نمودن آن می کنند. گاهی اخبار رمق جان آدمی را می‌ گیرد، گاهی اطلاعات اضافه، برای اشخاص منفی و به درد نخور جلوه می کنند. به هر دلیلی گاهی افراد نیاز دارند که از این فضا فاصله گرفته و برای مدتی دی اکتیو کردن اینستاگرام را تجربه نمایند

البته نا گفته نماند که خیلی ها در نهایت، به دیلیت اکانت اینستاگرام و یا حذف حساب کاربری خود به دلایل مختلف و بعضا شخصی برای همیشه فکر می کنند که در صورت انجام آن، دیگر حساب کاربری آن ها باز نخواهد گشت و کاربر در صورت تمایل به حضور در اینستاگرام باید با ایمیل جدید، حساب کاربری جدیدی باز کند. به همین خاطر هم اکثرا در شرایط ابهام و تمایل برای نبودن در این فضا، گزینه ی دی اکتیو کردن اینستاگرام را انتخاب می کنند.

آموزش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام

در این قسمت می خواهیم به این بپردازیم که بعد از حذف موقت حساب کاربری اینستاگرام و یا به اصطلاح خودمان، دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام چه اتفاقی می‌ افتد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

● یادتان باشد که امکان دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام، فقط و فقط هفته‌ ای ۱ بار وجود دارد. اگر امروز اینستاگرامتان را دی اکتیو کنید و فردا بخواهید دوباره آن را فعال کنید، این امکان برایتان وجود ندارد و باید تا ۱ هفته ی دیگر برای فعال کردن مجدد آن صبر کنید.

● اگر می خواهید تا حساب کاربری اینستاگرام خود را به صورت موقتی حذف کنید، باید بدانید و مطمئن باشید که هیچ‌ کدام از اطلاعات شما مثل؛ پست‌ ها، لایک‌ ها‌، کامنت‌ ها و دایرکت های شما حذف نخواهد شد.

● بدانید و آگاه باشید که تنها  اطلاعات برای شما غیر قابل نمایش نمی‌ شوند بلکه هیچ کس دیگری از دنبال کنندگان شما هم دسترسی به آن ها ندارد.

● بعد از غیر فعال کردن، نام کاربری شما تا چند ساعت‌ به عنوان instagrammer نمایش داده خواهد شد. اما بعد از چند ساعت، پیج و نام کاربریتان کاملا حذف خواهد شد.

● این قانون را فراموش نکنید و به آن توجه نمایید که اگر در زمینه ی غیر فعال کردن حساب کاربری خود پشیمان شده اید بلافاصله بعد از دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود نمی‌توانید آن را برگردانید. برای این کار، باید حداقل ۲۴ ساعت صبر کنید و بعد به ایسنتاگرام درخواست بازگردانی اکانت خود را بدهید زیرا در غیر این صورت، درخواست شما تا زمان مقرر شده بررسی نخواهد شد پس، حتما قبل از اقدام برای غیر فعال کردن حساب کاربری خود، تصمیم قاطعانه ای اتخاذ کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را دی اکتیو کنم؟

برای دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام باید از سایت رسمی و اصلی اینستاگرام ابتدا اقدام کنید.

بعد از این که وارد لینک دی اکتیو اینستاگرام شدید، نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید.

اگر رمز ورود خود را فراموش کرده‌ اید، می توانید با کلیک بر روی گزینه ی Forget password و دسترسی به ایمیلتان، لینکی را که به ایمیلتان ارسال می‌ شود را دریافت کرده و از آن‌‌ جا، اقدام به تغییر پسورد خود نمایید.

بعد از ورود به حساب کاربری خود، به قسمت پروفایل، بخش ویرایش پروفایل (Edit Profile) رفته و وقتی بر روی گزینه ی ویرایش پروفایل خود کلیک کردید، پایین صفحه سمت راست، بر روی گزینه ی حذف موقت اکانت یا Temporarily disable my account کلیک کنید. حالا باید در مرحله ی چهارم دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام خود، دلیل دی اکتیو کردن را انتخاب کنید که شما می توانید گزینه ی Something else را انتخاب کنید. در مرحله ی پنجم، مجددا پسورد خود را وارد کرده و در آخرین مرحله، بر روی دکمه ی  Temporarily Disable account کلیک کنید تا مراحل دی اکتیو کردن اینستاگرام تمام شود.

برای فعال کردن مجدد اینستاگرام هم تنها کافیست که، وارد نرم افزار اینستاگرام شوید و نام کاربری و رمز عبورتان را وارد کنید. این را به خاطر داشته باشید که فعال شدن حساب کاربری شما، احتمالا چند ساعتی زمان خواهد برد پس صبور باشید.

این را هم بدانید که بعد از فعال کردن حساب کاربری شما، برای هیچ کدام از فالوورهایتان پیام و یا به اصطلاح نوتیفیکیشن نخواهد رفت. البته ممکن است برای بعضی از فالوورهایتان که آن ها را در پستی تگ کرده اید، گزینه ی تگ مجددا روشن شود.

در این مطلب مختصری درباره ی‌ تاریخچه ی instagram، روش دی اکتیو کردن اکانت اینستاگرام و حتی فعال سازی مجدد آن و برخی قوانین آن و دردسرهایش برایتان گفتیم. این را باید بدانید که اینستاگرام از این‌ که کاربرانش، اکانتشان را زیاد دی اکتیو کنند، اصلا خوشش نمی‌ آید و در اثر زیاد انجام دادن این کار، مشکلاتی از سمت اینستاگرام برایتان قطعا پیش خواهد آمد که البته بعدا حذف و برطرف خواهند شد. در انتها اگر سوالی دارید از تیم کارشناسان حرفه ای دلتوس در زیر همین مقاله بپرسید تا پاسخ آن را با شما و دیگر مخاطبین دلتوس، در میان‌ بگذاریم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.