یکی از دغدغه های بزرگ هر کسی که به فکر تعمیر و یا فروش موبایل خود می افتد این است که آیا پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت امکان پذیر است؟ آن هم به صورتی که هیچ کس با هیچ دستگاه و برنامه ای نتواند آن را باز گرداند؟

اگر در این زمینه در اینترنت جستجو کنید، میلیون ها مقاله را خواهید دید که راه های مختلفی را به شما برای این کار معرفی می کنند اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام روش صحیح تر است و اطلاعت موبایل شما را صد در صد و بدون بازگشت پاک می کند؟

 خبر خوب این است که ما در این مقاله می خواهیم تا از بین همه این راه ها هم برای موبایل های اندروید و هم برای گوشی هایی با سیستم عامل ios، مطمئن ترین راه ها برای پاک کردن اطلاعات شخصی از موبایل را به به شما معرفی کنیم پس، با ما همراه باشید.

آیا پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت امکان پذیر است؟

تا به حال شده است که قصد تعویض، فروش و یا حتی تعمیر تلفن همراه خود را داشته باشید و اطرافیانتان شما را با طرح نظریه ی امکان پذیری بازیابی اطلاعات پاک شده در کوتاه ترین زمان ممکن، به تردید و پشیمانی دچار کنند؟ تقریبا می توان گفت خیلی ها چنین تجربه مشترکی را با هم دارند.

واقعیت امر این است که واقعا این امکان وجود دارد که حتی با پاک کردن اطلاعات مختلف همچون تصاویر گالری، شماره مخاطبان و یا دیگر موارد، مجددا آن ها را بازیابی نمود که به زودی در یک مقاله به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای همین هم باید بدانید که تنها با پاک کردن ساده اطلاعات از گوشی، آن ها را به صورت کامل از بین نخواهد برد. اما هم در گوشی های اندرویدی و هم گوشی های آیفون که سیستمم عامل متفاوتی دارند، می توان این اطلاعات را بدون بازگشت، پاک کرد.

چگونه اطلاعات شخصی را در گوشی های اندرویدی پاک کنیم؟

در گوشی هایی با سیستم عامل اندروید، برای استفاده از امکانات موبایل و نصب و استفاده از اپلیکیشن های مختلف، باید یک حساب کاربری گوگل را وارد کنید و به همین خاطر، اطلاعات زیادی توسط این گوشی ها جا به جا و از آن مهم تر، نگهداری می شود. به این صورت داده های زیادی همچون حساب های کاربری مختلف، رمز کارت های بانکی، شماره کارت، … به اصطلاح در قسمت کش گوشی باقی می ماند. اولین راهی که هر کسی به ذهنش برای پاک کردن این اطلاعات در هنگام فروش گوشی به ذهنش می رسد، گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه است که خالی از اشکال هم نیست. زمانی که شما به سراغ گزینه reset factory می روید، در واقع دارید اجازه برقراری اطلاعات بین آدرس های واسط در موبایل و اطلاعات ذخیره شده را از بین می برید که این ارتباط تنها با یک بازیابی، مجددا برخواهند گشت.

اولین راهی که برای پاک کردن و یا بهتر بگوییم، اطلاعات بازمانده در گوشی های اندرویدی به شما معرفی می کنیم، استفاده از گزینه Encrypt phone و یا رمزنگاری اطلاعات دستگاه است. در واقع شما با فعال کردن این قسمت در تلفن همراه خود، با هر بار خاموش و روشن شدن تلفن، هر شخصی باید رمزی را که شما تعیین کرده اید را وارد کند و به این صورت، امکان دسترسی یه اطلاعات داخلی که در دستگاه شما باقی مانده را نخواهد داشت. برای این که به این قسمت دسترسی پیدا کنید کافیست تا به قسمت تنظیمات بروید و در قسمت security، Encrypt phone را روشن کنید. توجه نمایید که ممکن است انجام این پروسه مقداری زمان بر باشد.

اگر اندروید تلفن شما 5 به بالا باشد، می توانید با فعال کردن قابلیت frp در آن، دسترسی افراد دیگر به اطلاعات بازمانده در گوشی خود را به حداقل برسانید.

پاک کردن اطلاعات گوشی های آیفون بدون بازگشت

برای پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت در گوشی های آیفون، قبل از هر کاری، اطلاعات مختلف را در iTunes و یا icloud، ذخیره نمایید. بعد از آن هم از آیکلود کاملا خارج شده و اکانت خود را حذف کنید و یا بعد آن را از روی دستگاه خود پاک نمایید.

بعد از این مرحله، به قسمت تنظیمات خود بروید و در قسمت Delete Account، را انتخاب کرده و سپس منتظر پاک شدن تمامی اطلاعات داخل تلفن همراهتان پاک شده و به حالت کارخانه بازگردد. بعد از این مرحله می تواند مطمئن باشید که وظیفه خطیر پاک کردن اطلاعات گوشی بدون بازگشت خود را به درستی انجام داده اید و در نهایت با خیال آسوده، گوشی خود را تحویل خریدار بدهید.

در زمینه پاک کردن اطلاعات از گوشی های آیفون به این نکات توجه داشته باشید:

● در صورت استفاده از اپل واچ، ابتدا باید ارتباط این دو دستگاه را قبل از هرکاری با یکدیگر کاملا قطع کنید.

● در گوشی هایی که آی او اس آن ها بالاتر از 7 است می توانید برای پاک کردن آیکلوود از گزینه ی Delete from My iPhone استفاده کنید.

● اگر در هنگام پاک کردن اطلاعات، گزینه Find My iPhoneروشن باشد، مجددا باید با وارد کردن اپل آیدی به آن وارد شوید و آن را غیر فعال نمایید.

در این مطلب، سعی کردیم تا بهترین و کارآزموده ترین راه های ممکن را برای دو سیستم عامل بسیار پر استفاده را به شما معرفی نماییم. اگر شما هم روش خاصی را امتحان کرده اید و به نتیجه رسیده اید، با ما به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.