همه چیز درباره ی ویژگی های iOS 15 و هر آنچه که درباره ی آن باید بدانید!

بالاخره تاریخ انتشار آخرین و به روزترین سیستم عامل اپل یعنی iOS 15 اعلام شد؛ 20 سپتامبر 2021 که برابر با 29 شهریور 1400 است. به همین مناسبت و همچنین معرفی جدیدترین محصولات شرکت اپل، در این مطلب از مجله ی دلتوس قصد داریم تا هر آنچه درباره ی ویژگی های iOS 15 را بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

به همین خاطر، اگر از کاربران محصولات شرکت اپل هستید و یا قصد خرید محصولات این شرکت را دارید، مطالعه ی این مطلب را به شما توصیه می کنیم. زمان تقریبی مطالعه ی این مطلب، 5 دقیقه است.

سیستم ‌عامل iOS چیست و چه تغییراتی در iOS 15 ایجاد شده است؟

iOS، سیستم عامل مخصوص و انحصاری شرکت اپل است که تنها کاربران دستگاه ها و محصولات دیجیتالی این شرکت می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.

این سیستم عامل به قدری عملکرد موفقیت آمیزی تا به حال داشته که حالا وجود آن را یکی از مهم‌ ترین عوامل محبوبیت کمپانی اپل در فروش محصولات مختلفش مخصوصا گوشی های آیفون‌ به شمار می آورند.

از نظر کارشناسان و منتقدان دنیای تکنولوژی، iOS توانسته تا هم از لحاظ سرعت و هم کیفیت و امکانات، خود را به عنوان یک سیستم کامل معرفی کند. هر چند که این تکامل تا زمان ios 13، همچنان دارای ایراداتی بوده اما حالا و با رقابت تنگاتنگی که با سیستم عامل اندروید دارد، توانسته تا در برخی از زمین ها، پیروز این میدان باشد.

حالا سیستم عامل iOS به نسل پانزدهم خود رسیده و کاربری محصولات این شرکت را وارد فاز جدیدی کرده است.

امکانات و تغییرات iOS 15

قرار است iOS 15 تغییرات بسیاری را برای کاربران نمایش دهد. نخستین باری که اپل iOS 15 را قبل از استریمینگ کالیفرنیا در WWDC 2021 معرفی کرد؛ اعلام کرد که این سیستم عامل این بار تغییراتی اساسی در FaceTime و Maps ایجاد خواهد کرد. هر چند که iMessages، آب و هوا و Photos نیز تغییراتی اساسی خواهند داشت.

بهبود فیس تایم در iOS 15

از جمله نخستین تغییراتی که شرکت اپل در iOS 15 به وجود آورده، بهبود عملکرد و تجربه ی کاربری Face Time است.

با توجه به اطلاعات رسیده، به نظر می رسد که پانزدهمین نسخه ی iOS، فیس تایم دچار تغییرات اساسی شده است و حالا گزینه ‌ای مناسب برای برگزاری جلسات آنلاین است.

اپل همچنین بهبود بسیاری در بخش Sparion Audio در آی او اس 15 داده است.

با مجهز شدن اپل به این بخش و در سری جدید سیستم عامل خود، دیگر صدای اشخاص مختلف حاضر در جلسات آنلاین به‌صورت سه ‌بعدی از نقاط مختلف و با وضوح بالا پخش می ‌شود. با این کار، کاربر حس قرارگرفتن در یک جلسه واقعی را تجربه خواهد کرد.

این قابلیت فقط با دستگاه های ایرپاد پرو و هدفون‌های اپل و BEATS که به تراشه ی H1 یا W1 مجهز باشند، قابلیت استفاده دارد.

همچنین کیفیت پخش صدا و سیستم حذف صداهای مزاحم نیز در فیس تایم بسیار بهبود داده شده است.

اشتراک محتوا در تماس ‌های ویدیویی، به ‌اشتراک ‌گذاری صفحه ی تماس، موسیقی و ویدیو نیز در فیس تایم فراهم شده است.

همچنین قابلیت به اشتراک گذاری تماس از یک دستگاه به دستگاه دیگر که قبل تر تنها در انحصار گوگل میت و زوم بود را می توان هم اکنون از آیفون به آیپد و یا یا هر وسیله ی دیگری که قابلیت برقراری تماس را دارد، منتقل کرد.

همچنین، امکان به ‌اشتراک ‌گذاشتن محتوای برخی از برنامه های اپل مثل محتوای Apple TV PLUS و اپل موزیک در جلسات به فیس تایم نیز اضافه شده است.

در ضمن، امکان استفاده از فیس تایم برای کاربران اندروید، ویندوز و کاربران در بستر وب نیز در دسترس است.

اضافه شدن قابلیت Portrait Mode

از دیگر امکاناتی که امکان استفاده از آن در iOS 15 را خواهید داشت؛ استفاده از Portrait Mode است. با استفاده از این قابلیت می ‌توان تصویر پس ‌زمینه را هنگام برقراری تماس ‌های تصویری مات کرد.

تغییرات iMessages

مهم‌ ترین تغییر ایجاد شده در iMessages در iOS 15 به ‌اشتراک ‌گذاشتن بهینه‌ ی محتوای سرویس ‌های اپل در این سرویس است. مثلا، در صورتی ‌که کاربری لینکی را از بخش خبری اپل نیوز بخواهد که از طریق iMessages با کاربر دیگری به ‌اشتراک بگذارد، این خبر اشتراک گذاری به شیوه ی جدیدی به شما نمایش داده می شود.

امکان Shared With You

ویژگی اپل به نام Shared With You در دیگر سرویس ‌ها و برنامه های اختصاص اپل همچون سافاری، اپل پادکست و یا اپل موزیک نیز در دسترس است. قابلیت پین کردن پیام ها نیز اضافه شده است.

تغییر در بخش نوتیفیکیشن ها در iOS 15

یکی از تغییرات محسوسی که در iOS 15 اعمال شده، در بخش نوتیفیکیشن ها یا همان اعلانات است. ابعاد نمایش نوتیفیکیشن ها، بیشتر از قبل بزرگ شده ‌اند.

مثلا در زمانی ‌که حالت مزاحم نشوید گوشی یا آیپد خود را فعال می ‌کنید، دیگر کاربران وضعیت فعال شده ی شما را مشاهده خواهند کرد!

حالت Focus نیز باعث شخصی ‌سازی بیشتر اعلانات در حین کار با سیستم است که به کاربر کمک می کند تا شخص بتواند تا صرفا نوتیفیکیشن های خاص را دریافت کند.

بهبود بخش Photos

در iOS 15 قرار است تا اپلیکیشن Photos، به کمک هوش مصنوعی به قابلیتی که اسم آن را OCR گذاشته اند، امکان تشخیص خودکار متن در تصاویر را در اختیار کاربران بگذارد.

لازم به ذکر است که ویژگی Memories و اضافه شدن Photos به نتایج جستجو در Spotlight از دیگر تغییرات Photos است.

با Wallet بیشتر آشنا شوید

اپلیکیشن Wallet، یکی از جدیدترین برنامه هایی است که به سیستم عامل آی او اس اضافه شده است. این برنامه قرار است تا در iOS 15، کلید‌های دیجیتالی را ثبت کند.

همچنین در آینده می توان امکان ثبت کارت ‌های شناسایی و رمزگذاری آن‌ ها را در برنامه ی Wallet داشت. این قابلیت قرار است تا آخر سال 2021 در اختیار کاربران قرار بگیرد.

تغییرات در اپلیکیشن آب و هوا در iOS 15

برنامه ی آب‌ و هوا در نسخه ‌ی iOS 15، مجددا باز طراحی شده تا علاوه‌ بر این که داده ‌های بیشتری را در اختیار کاربران می ‌گذارد، وضعیت گرافیکی خود را با توجه به وضعیت آب و هوای موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، تغییر دهد.

تغییرات Maps در iOS 15

سرویس Maps در آی او اس 15، دیگر بخشی است که در محصولات اپل تغییر پیدا خواهد کرد. در این بخش علاوه بر به ‌روزرسانی ‌های مربوط به داده ‌های نمایشی، ظاهری جدید برای آن درنظر گرفته شده است.

در حال حاضر، این قابلیت در کشورهای اسپانیا و پرتقال منتشر شده و همچنین تا پایان سال میلادی در کشورهای استرالیا و ایتالیا در دسترس قرار خواهد گرفت.

برای خبرهای منتشر شده قبل و بعد از رونمایی در مورد آیفون ۱۳ روی لینک های زیر کلیک نمایید.

اطلاعات محرمانه از آیفون ۱۳

خبرهای منتشر شده در مورد آیفون ۱۳

رونمایی از سری آیفون ۱۳ و هر آنچه که درباره ۴ مدل گوشی آن باید بدانید

اپل واچ سری ۷ با نمایشگری بزرگ تر از سری های قبل!

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.