یکی از اشتباهاتی که ممکن است کاربران هنگام خیس شدن گوشی شان مرتکب بشوند، استفاده از سشوار یا هر گونه منبع گرمایی برای خشک کردن گوشی خیس شده می‌باشد.

اینجا باید متذکر بشویم که به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. چرا که ممکن است گوشی شما صدمات جبران ناپذیری را پذیرا شود.

در واقع استفاده از منابع گرمایی برای خشک کردن گوشی، به عنوان یکی از خطرناک ترین راه ها جهت رفع رطوبت شناخته شده است و اکثر افراد استفاده از سشوار را بلامانع می‌دانند.

جدای از سشوار، استفاده از مایکروویو و حتی نور خورشید نیز گاها بین پیشنهادات غیرحرفه‌ای رد و بدل می‌شود.

در اینجا ذکر چند نکته الزامی ست. اولا هرگونه منبع گرمایی پتانسیل وارد کردن آسیب بیشتر به دستگاه شما به سبب ایجاد احتمال زنگ زدن قطعات رادارا می‌باشد.

حتی ممکن است گرما به اجرای داخلی گوشی شما نیز آسیب زند.

داستان به همینجا ختم نمی‌شود چرا که آسیب نرم افزاری نیز در کمین است. بنابراین ممکن است حتی برای همیشه فایل هایی که بصورت آفلاین بر روی گوشی خود ذخیره کرده بودید(مانند عکس و فیلم و موسیفی و اسناد و مخاطبین) را از دست بدهید!

بنابریان، استفاده از سشوار نه یک راه اضطراری برای خشک کردن، بلکه یک راه بسیار خطرآفرین برای خشک کردن گوشی شماست.

در واقع سشوار برای خشک کردن موهای سر شما ساخته شده است  و مقدار گرمای تولیدی‌اش برای خشک کردن گوشی بسیار فراتر از حد نرمال می‌باشد. یه همین دلیل حتی ممکن است ارتباط بین اجرا و بدنه نیز تخریب شده و از بین برود.

صدمه دیگری که سشوار می‌تواند به دتسگاه شما بزند، این است که فشار هوای زیاد آن موجب وارد شدن بیشتر آب و رطوبت به عمق دستگاه خواهد شد!

بینابریان پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان به اطلاعات دم دستی دوستان و آشنایان برای رفع رطوبت اطمینان نکرده و از راه های مطمئن تر برای خشک کردن دستگاهتان بهره ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.