گوشی‌های موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی دنیای امروز تبدیل شده است. این در حالی است که گوشی‌ جزو ابزارهای الکترونیکی ظریف و حساس به شمار می‌روند. بنابراین به تدریج مشکلات در آن‌ها به وجود می‌آید و کاربران را مجبور می‌کند تا یا گوشی خود را تعویض کنند یا به تعمیرگاه گوشی مراجعه کنند. پس لازم است نکات مهم در نگهداری گوشی از لحظه خرید را جدی بگیرید. 

البته تعویض گوشی بسیار گران است و در برخی از موارد نیز مشکلات به وجود آمده در سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند نیز به راحتی رفع نمی‌شوند. لذا رعایت کردن چند نکته ساده که بتواند به شما در مراقبت از گوشی خود کمک کند، در افزایش طول عمر گوشی شما تاثیر گذار خواهد بود. ما در این مقاله سعی داریم تا نکاتی ساده، اما کاربردی برای مراقبت و نگهداری بهتر گوشی را بررسی کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 

نکات مهم در نگهداری گوشی از لحظه خرید به شرح زیر است:

نصب گلس محافظ ال سی دی

محافظ صفحه گوشی، نکات مهم در نگهداری گوشی

بیشتر افراد تصور می‌کنند که گلس محافظ ال سی دی، ابزاری اضافه و غیرضروری است. اما باید بدانید که گلس محافظ ال سی دی، نمایشگر شما را از ایجاد خط و خش مصون نگه می‌دارد و با جذب بخشی از انرژی ضربه‌ای وارد شده به نمایشگر گوشی، از آسیب دیدن ال سی دی گوشی شما جلوگیری می کند. 

برای خرید محافظ صفحه کلیک کنید.

اپ‌های غیرضروری را حذف کنید

باید بدانید که مدیریت حافظه داخلی و اپ‌های نصب شده روی گوشی شما رابطه مستقیمی با عمر سخت‌افزار دستگاه خواهد داشت. استفاده از این روش در مواقعی که سرعت دستگاه شما کاهش یافته است، نیز توصیه می‌شود. 

همچنین نباید فراموش کرد که می‌توان از برخی برنامه ها به صورت آنلاین استفاده کرد. به جای دانلود و نصب تمام برنامه‌ها می‌توانید از یک برنامه جامع و کاربردی، به صورت آنلاین استفاده کنید.

استفاده از شارژر اورجینال

شارژر

بهتر است که از شارژری که همراه با دستگاه دریافت کرده اید، استفاده کنید. استفاده از شارژرهای نامناسب سبب می‌شود تا عمر باتری گوشی شما کاهش یابد. با مراجعه به سایت دلتوس، محصولات باکیفیتی به شما معرفی می شود که امکان خرید از همه جای ایران امکان پذیر است.

برای خرید شارژر کلیک کنید.

استفاده از کیس و گارد محافظ

قاب گوشی، نکات مهم در نگهداری گوشی

بسیاری از افراد نمی‌خواهند از گارد یا کیس‌های محافظ بر روی گوشی‌های موبایل خود استفاده کنند. این افراد از بین رفتن زیبایی گوشی‌های موبایل خود به خاطر نصب گارد یا کیس‌های محافظ نگران هستند. لازم به ذکر است که استفاده از کیس و گارد محافظ، باعث طول عمر گوشی و مصون ماندن گوشی در برابر ضربه می شود.

برای خرید قاب گوشی کلیک کنید.

تمیز کردن دوره‌ای گوشی

فراموش نکنید که وجود گرد و غبار در شیارهای گوشی سبب کاهش عملکرد خنک‌سازی گوشی می‌شود. بنابراین گوشی خود را در برخی از اوقات با یک دستمال خشک تمیز کنید. به یاد داشته باشید که رطوبت دشمن گوشی شما است. 

جلوگیری از داغ شدن دستگاه

گاهی اوقات به طور مثال در زمان انجام بازی‌های سنگین شاهد داغ شدن بدنه گوشی هوشمند خود می‌شوید. هر چند داغ شدن گوشی همراه شما امری طبیعی به شمار می‌رود، اما داغ شدن بدنه گوشی به مدت طولانی موجب آسیب به قطعات موبایل و به ویژه باتری می‌شود. جلوگیری از داغ شدن گوشی سبب می‌شود تا عمر باتری لیتیومی دستگاه نیز افزایش یابد. 

قرار ندادن گوشی در جیب پشت

معمولا آقایان گوشی خود را در جیب پشت شلوار خود قرار می‌دهند. اما به یاد داشته باشید گوشی‌های موبایل، جزو ابزارهای دیجیتال حساس به شمار می‌رود و در برابر فشار به راحتی آسیب می‌بینید. علاوه بر این با قرار دادن گوشی در جیب پشتی شلوار خود، خطر به سرقت رفتن آن را افزایش می‌دهید. 

قرار ندادن گوشی در کنار اجسام تیز و سفت

از قرار دادن گوشی خود در نزدیکی ابزارهای دیگری مثل دست کلید خود جدا خودداری کنید، زیرا این عمل می‌تواند سبب آسیب به صفحه نمایش و قاب گوشی شما شود. 

دور نگه داشتن گوشی از ابزارهای رادیویی و مگنتی

ابزارهای رادیویی و آهنربایی ممکن است به گوشی شما آسیب برسانند، بنابراین از قرار دادن گوشی خود در نزدیکی این ابزارها جدا خودداری کنید. 

غیرفعال‌سازی تنظیماتی که جنبه ظاهری و نمایشی دارند

افکت‌های تجملی می‌توانند برای گوشی‌های معمولی به خصوص دستگاه‌های قدیمی یا میان رده‌های ارزان قیمت، بسیار سنگین باشند و سبب از کار افتادن و هنگ کردن دستگاه شوند. بنابراین تا حد ممکن از لایو والپیپرها، اسکرین سیور و… در گوشی خود خودداری کنید. علاوه براین استفاده از این تنظیمات سبب مصرف بی‌رویه باتری می‌شود. 

رفتار مناسب با گوشی 

شاید به نظر شما عجیب باشد، اما طول عمر گوشی به رفتار محترمانه شما با دستگاه وابسته است. از رفتارهای نادرستی نظیر حین کشیدن سیم شارژر یا هندزفری بدون توجه به سوکت شارژ و جک هندزفری، پرت کردن گوشی، استفاده از گوشی با دستان خیس، عدم توجه به محل قرار گیری اسمارت فون از جمله رفتارهای نامناسب با گوشی به شمار می‌روند. 

خاموش کردن لوکیشن و بلوتوث فعال روی گوشی

بسیاری از اوقات ما به لوکیشن و بلوتوث هیچ نیازی نداریم، اما روشن ماندن آن‌ها سبب کاهش عملکرد و افزایش مصرف باتری گوشی ما می‌شود. بنابراین در مواقعی که به این ابزارها نیازی ندارید، آن‌ها را غیر فعال کنید. 

خدمات دلتوس

به یاد داشته باشید که در مواقعی که گوشی شما به تعمیر نیاز داشته باشد، باید از خدمات تعمیرکاران و کارشناسان مجرب استفاده کنید. شرکت دلتوس با داشتن تعمیر کاران ماهر و تجهیزات مدرن می‌تواند یک تعمیر استاندارد و حرفه‌ای را روی گوشی شما انجام دهد.

ما در شرکت دلتوس این اطمینان را به شما می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای تعمیر گوشی انجام داده و چنانچه قطعه‌ای آسیب دید با قطعات اصل آن را تعویض کنیم. شرکت دلتوس با سالها تجربه در زمینه تعمیر قطعات الکترونیک توانسته است رضایت خاطر مشتریان خود را کسب کند. شما همچنین می توانید در سایت دلتوس برای ثبت درخواست تعمیرات آنلاین نیز ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که شرکت دلتوس خدمات همراه با پیک رایگان برای تهران و ثبت درخواست تعمیرات برای کل ایران را نیز ارائه می دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.