بررسی مشکل خنک کنندگی فن سرفیس 

سرفیس های مایکروسافت، شاید بتوانند لقب یکی از جنجالی ترین ساخته های دیجیتالی چند سال اخیر را به خود اختصاص دهند که اتفاقا یکی ازموفقیت های شرکت مایکروسافت نیز محسوب می شوند. دستگاهی با کارایی تبلت و موبایل و با ویژگی های یک pc، یک کاربر دیگر چه می خواهد؟! البته این وسیله با وجود تمام کارایی هایش، مشکلات و خرابی های مخصوص به خودش را هم دارد. یکی از ضعف های متداول این وسیله، مشکل خنک کنندگی فن سرفیس است.

ضعف و مشکل خنک کنندگی سرفیس می تواند دلایل مختلفی داشته باشدولی بعضی از دلایل این امر، بیشتر از دیگر موارد بر روی خرابی و بالا رفتن دمای سرفیس تاثیر گذار هستند. امروز در این مطلب می‌ خواهیم تا مشکل بالا رفتن دمای سرفیس، تعمیر فن سرفیس و مشکل خنک کنندگی آن را در مجله ی دلتوس مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه تعمیر مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، مشکل خرابی فن سرفیس که در نهایت باعث گرمای بیش از حد دستگاه می شود، معلول علت های مختلفی است. اما قبل از این که بررسی این موارد بپردازیم، بیایید تا به اتفاق هم کمی درباره ی سرفیس ها، بیشتر بدانیم.

سرفیس چیست؟

سرفیس، یکی از جنجالی ترین محصولات شرکت مایکروسافت است که تقریبا هیچ دستگاهی شبیه به آن وجود ندارد که یارای رقابت را با شایستگی های این وسیله داشته باشد. سرفیس نه موبایل است و نه تبلت بلکه ترکیبی است از ویژگی های خوب و شایستگی های این دو وسیله که به صورت یکجا در سرفیس جمع شده اند!

سرفیس، اولین بار به صورت رسمی در سال۲۰۱۲ با این هدف تولید و معرفی شد که وسیله ای کاراتر و بهتر از موبایل وبا کاربری گسترده تر از تبلت باشد. البته باید بگوییم که شرکت مایکروسافت در این زمینه توانسته است بسیار موفق تر از طرح اولیه ی خود و حتی محصولات دیگر رقبایش عمل کند زیرا سرفیس ها تا به الان که ۷ نسل مختلف از آن ها به بازار ارائه شده، خیلی وقت است که این قابلیت را دارند که به جای یک لپ تاپ عمل نمایند.

سیستم‌ عامل سرفیس همچون دیگر محصولات ساخت شرکت مایکروسافت، تحت ویندوز است و در انواع pro خود که به سرفیس پرو معروف است نیز به بازار عرضه شده است.

تعمیر مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

انواع سرفیس پرو

سرفیس پرو ها برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شدند و از ویندوز ۸ پیروی می نمایند. سرفیس پرو ۲ هم در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و بر خلاف مدل قبلی خود، از ویندوز ۸.۱ در آن استفاده شده است. سرفیس پرو ۳ هم در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و سرفیس پرو ۴ هم در سال ۲۰۱۵ معرفی شد که در آن از ویندوز ۱۰ استفاده شد. در سال ۲۰۱۷ نیز سرفیس پرو ۲۰۱۷ و سرفیس پرو ۶ نیز در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و از ویندوز ۱۰ پرو که به هوم معروف است، استفاده شده است.

بالاخره در سال ۲۰۱۹ مایکروسافت در فاصله ای کمتر از ۲ هفته، ۲ مدل سرفیس خود به نام سرفیس پرو ۷ و سرفیس پرو X را معرفی کرد که در آینده در مطلبی مجزا حتما به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

تعمیر مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

مشکلات و خرابی های سرفیس همانند دیگر دستگاه ها، مختص به این دستگاه است اما بر اساس آمار، مشکل خنک کنندگی فن سرفیس، یکی ازمواردی است که کاربران زیادی برای تعمیر و بر طرف کردن آن به مراکز تعمیرات تخصصی مجاز مراجعه می کنند. در هر صورت سرفیس ها، هم دارای فن و هم هِدسینک هستند و وجود این ۲ سیستم در این وسیله، تضمینی برای وجود خنک شدن این دستگاه است. علاوه بر این، جنس بدنه ی سرفیس خود نقش یک خنک کننده را بازی می کند و دمای درونی دستگاه رابه واسطه ی دمای بیرونی، تعدیل می کند.

مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

هزینه ی تعمیر مشکل خنک کنندگی فن سرفیس

معمولا کاربران بسیاری درباره ی داغی بیش از اندازه ی بدنه ی سرفیس آن هم بعد از استفاده ی بسیار زیاد از آن، شکایت دارند. در جواب باید گفت که همانطور که قبلا توضیح داده شد، گرمی بدنه ی سرفیس معمولا امری کاملا طبیعی است. با این حال گاهی ممکن است که این خرابی علل دیگری داشته باشد که قطعا باید برای تعمیر آن توسط تعمیرکار سرفیس، اقدام شود.

برآورد هزینه ی تعمیر مشکل خنک کنندگی سرفیس، به نسبت خرابی به وجودآمده در دستگاه و بخش مورد نظر انجام می گیرد که معمولا توسط تعمیرکار حتما از قبل اعلام می گردد.

در این مطلب، درباره خرابی فن سرفیس و مشکلات آن به تفصیل صحبت کردیم. کمی درباره ی تاریخچه ی سرفیس برایتان گفتیم و درباره هزینه ی تعمیر آن نیز برایتان گفتیم. در انتها تاکید می‌ کنیم که حتما برای حل انواع مشکلات و خرابی های دستگاه سرفیس خود، به یک‌ مرکز‌ تعمیرات تخصصی و مجاز همچون دلتوس مراجعه نمایید تا از تعمیر وسیله ی خود توسط تعمیرکاران حرفه ای، مطمئن باشید.

همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید و یا تجربه ی مشترکی دارید، از ما بپرسید و پاسخ آن را با دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس، به اشتراک بگذارید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.