بیشتر مردم گوشی های آیفون را به خاطر ظاهر زیبا، امکانات و کیفیت خوبی که دارند می شناسند اما موبایل های محبوب ساخت شرکت اپل گاه با مشکلاتی روبرو می شوند که قطعا کاربران یا باید برای تعمیرات اپل اقدام کنند و یا گوشی های خود را به این شرکت مرجوع کنند که البته همانطور که می دانید این قابلیت برای ایرانی ها وجود ندارد بنابراین، باید به یکی از مراکز تخصصی در زمینه تعمیرات آیفون مراجعه کرده تا مشکلشان برطرف گردد. یکی از  خرابی های رایجی که برای گوشی های ساخت شرکت اپل پیش می آید، مشکل پریدن آنتن گوشی های آیفون است.

بیشتر مردم فکر می کنند که پریدن آنتن اپل تنها مختص به گوشی های آیفون‌۷ و آیفون ۷ پلاس آن هم در برخی از‌ سری های آن مثل A1660  است. با این که این مدل رکورددار پریدن آنتن و به وجود آمدن حالت searching است اما دیگر مدل های گوشی آیفون نیز با این مشکل روبرو هستند و مشترکین خود را دچار مشکل کرده اند.

به همین خاطر امروز در مجله دلتوس می خواهیم‌ به بررسی مشکل پریدن آنتن گوشی های آیفون بپردازیم و آن را برای شما مورد بررسی قرار دهیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

نشانه های بروز مشکل پریدن آنتن آیفون

مشکل پریدن آنتن آیفون در گوشی های ساخت شرکت مشهور اپل به چندین سطح مختلف تقسیم می شود و به اعتقاد عموم، همیشه در ابتدا با نشان دادن عباراتی همچون No service و یا Searching در بالای صفحه و به جای میزان آنتن، خودش را نشان می دهد. باید بگوییم که ظاهر شدن این دو عبارت تنها برخی از نشانه های  بروز مشکل آنتن در گوشی های اپل هستند اما اولین نشانه، کم شدن آنتن در برخی نقاط نسبت به دیگر مناطق است. در ادامه هر ۳ نشانه مشکل آنتن در گوشی های آیفون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ضعف آنتن دهی گوشی های آیفون و راه های بر طرف کردن آن

در توضیح مشکل کم شدن آنتن در گوشی های آیفون باید بگوییم که از طرف کاربرانی که گوشی  آیفون خود را برای تعمیرات به مراکز معتبر تعمیرات اپل می برند گزارش شده است که سطح آنتن دهی گوشی آن ها حتی در زمان استفاده از خدمات اپراتورهای مختلف در برخی نقاط بسیار کمتر از دیگر اماکن است. در توضیح این ضایعه باید بگوییم که گوشی های آیفون نسبت به محصول مشابه شرکت های دیگر از لحاظ آنتن دهی ضعیف تر است و این ضعف آنتن زمانی بیشتر می شود که گوشی داخلی قاب غیر اورجینال باشد و یا از بامپر غیر اصل برای آن استفاده شده باشد. البته گاهی اوقات مشکل آنتن ضعیف آیفون به قسمت Flat charge آن نیز مرتبط می شود. در بیشتر اوقات با جدا کردن قاب و دیگر متعلقات آن، مشکل آنتن حل می شود ولی در غیر این صورت؛ باید در اسرع وقت به یک تعمیرکار حرفه ای آیفون مراجعه کرده و نسبت به تعمیر گوشی خود اقدام نمایید تا از هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری نمایید.

چرا حالت Searching در گوشی های آیفون پیش می آید؟

مشکل بعدی که برای آنتن گوشی های آیفون معمولا پیش می آید، جستجوی آنتن و یا اصطلاحا Searching است. حالت سرچینگ د‌ر گوشی های آیفون زمانی پیش می آید که سیستم عامل گوشی در حال جستجو برای شبکه است. این مشکل در گوشی های آیفون خارج از اراده کاربر پیش می آید و اتفاقاتی همچون آب خوردگی دستگاه، وارد آمدن ضربه به موبایل و دیگر مواردی که باعث خرابی و وارد آمدن لطمه به یک دستگاه تلفن همراه می شود، بر آن حداقل تاثیر زیادی ندارند. ریشه این مشکل گاه نرم افزاری و برخی اوقات سخت افزاری است و حتی برخی اوقات با دوباره جا زدن مجدد سیم کارت و اطمینان از سلامت آن؛ بر طرف می شود.

البته در بیشتر اوقات این مشکل با ریست (reset) کردن و یا خاموشی سریع تلفن همراه و یا به عبارتی دیگر از Force restart برطرف می شود.

چرا حالت No Service برای گوشی های آیفون پیش می آید؟

و اما می رسیم به حالت No Service در گوشی های آیفون که از رایج ترین موارد مشکل در  آنتن دهی آیفون است. زمانی که دستگاه قاطعانه این جمله را بر بالای صفحه ی گوشی آیفون شما حک می کند، دیگ وقت آن فرا رسیده است که بررسی کنید و ببینید که مشکل به وجود آمده مربوط به بخش نرم افزاری گوشی است یا سخت افزاری.

توجه داشته باشید که اگر ریشه مشکل آنتن دهی آیفون به قسمت نرم افزاری موبایل شما مرتبط باشد، با restore کردن حل می شود اما اگر مشکل به بخش سخت افزاری آن همچون مشکل بیس باند آیفون باز گردد، قطعا باید به یک مرکز تعمیرات تخصصی آیفون همچون دلتوس مراجعه کنید تا گوشی شما به خوبی تعمیر شود.

برای این که متوجه شوید که مشکل عدم آنتن دهی گوشی شما مربوط به کدام بخش است، می توانید از دو روش استفاده کنید:

● به قسمت setting رفته و بعد وارد قسمت general شوید. پس از آن در بخش reset، قسمت reset network را انتخاب کنید. اگر مشکل همچنان بر طرف نشد، قطعا ریشه در نارسایی سخت افزاری دارد.

● راه دیگری که می توانیم به وسیله آن متوجه شوید که مشکل آنتن دهی گوشی آیفون شما مربوط به بخش سخت افزار آن است یا بخش نرم افزار این است که کد #06#* را شماره گیری نموده و کد IMEI دستگاه خود را بررسی کنید. اگر کدی برای شما نمایش داده نشد؛ قطعا دستگاه شما مشکل سخت افزار دارد که معمولا مربوط به بیس باند دستگاه است. توجه نمایید که اگر بیس باند شما دچار مشکل شده باشد، تا حد زیادی قابل تعمیر است اما اگر برای رفع مشکل نیاز به تعویض آن باشد؛ تنها نمایندگی های مجاز اپل در خارج از ایران می توانند این کار را انجام دهند.

در این مطلب به بررسی دلایل مختلفی که باعث برو مشکل آنتن دهی آیفون در مدل های مختلف و علی الخصوص مشکلات آیفون ۷ و ۷ پلاس که رکوردار بروز این نارسایی هستند را مورد بررسی قرار دادیم. در انتها باید تاکید نماییم که مشکل آنتن گوشی های اپل تنها توسط تعمیرکاران حرفه ای و بر پایه علم و تجربه آن ها قابل حل است و از سپردن گوشی خود به مراکز غیر حرفه ای و متفرقه بپرهیزید زیرا در صورت بروز مشکل ممکن است که گوشی شما برای همیشه غیر قابل استفاده شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.