تصویر لپ‌تاپ شما هم مشکل دارد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با فشار دادن دکمه پاور فن لپ تاپ صدا بدهد و لپ تاپ روشن شود و یا چند بوق ممتد بزند اما لپ تاپ تصویر ندهد، بهتر است سریع نگران بدترین اتفاق برای نوت‌بوک خود نباشید، چون ممکن است مشکل تصویر لپ‌تاپ با یک ریست کردن ساده حل شود و مشکل تنها یک درگیری نرم‌افزاری باشد. اما …

اما اگر با ریست کردن مشکل تصویر لپ‌تاپ حل نشد، بهتر است به یک دفتر خدمات معتبر مراجعه کنید؛ زیرا مشکلات سخت‌افزاری هم، چند مرحله دارد و ممکن است برای حل مشکل به تجهیزات و دانش تخصصی نوت‌بوک نیاز باشد.

 

  • مشکل تصویر لپ‌تاپ فلت ال سی دی باشد:

در ساده‌ترین حالت ممکن مشکل تصویر لپ‌تاپ شما مربوط به فلت ال سی دی می‌شود که ممکن است بر اثر ضربه یا استهلاک قطع و یا پاره شده باشد. این مشکل نوت‌بوک ساده‌ترین حالت مشکل تصویر لپ‌تاپ است که حتی تعمیرکاران غیرحرفه‌ای نیز ابتدا به سراغ تست کردن آن می‌روند که در اکثر مواقع با تعویض فلت ال سی دی لپ‌تاپ، مشکل برطرف می‌شود.

  • مشکل تصویر لپ‌تاپ ال سی دی باشد:

گاهی با وجود ظاهر سالم ال سی دی مشکل مربوط به ال سی دی است. ممکن است بگویید ال سی دی نوت بوک من نشکسته است، اما همیشه شکستگی مشکل نیست. گاهی ممکن است ال سی دی لپ‌تاپ شما سوخته باشد و از لحاظ ظاهری هیچگونه تغییری نکرده باشد و فقط تعمیرکار بتواند با تست‌های فنی متوجه آن شود. در این مواقع با تعویض ال سی دی لپ‌تاپ مشکل مرتفع می‌گردد. اما گاهی برخی از مدل‌های ال سی دی لپ تاپ به تنهایی موجود نیست و شما مجبور خواهید شد برای حل مشکل تصویر لپ‌تاپ کل پنل بالای نوت‌بوک (Top Module) را به صورت کامل تعویض کنید.

 

  • مشکل تصویر لپ‌تاپ چیپ گرافیک باشد:

مشکل تصویر لپ‌تاپ از آنجا جدی می‌شود که با بررسی فلت ال سی دی لپ‌تاپ و یا خود ال سی دی لپ‌تاپ مشکل برطرف نگردد. چیپ گرافیک نوت‌بوک یکی از بخش‌هایی است که باعث مشکل می‌شود. در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ می‌توان چیپ گرافیک را تعیمر کرد اما در برخی موارد تعمیر جواب نخواهد داد و باید چیپ گرافیک نوت‌بوک بطور کامل تعویض شود. برای تعویض چیپ گرافیک لپ تاپ خود بهتر است به دفتر خدمات نوت بوک معتبری مراجعه کرده باشید زیرا تعویض چیپ نوت بوک هزینه سنگین‌تری نسبت به تعمیر چیپ گرافیک دارد. پس بهتر است تعمیر لپ‌تاپ خود را به مرکز خدماتی بسپارید که بتوانید گارانتی خدمات دریافت کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.