با آغاز طرح رجیستری در سامانه همتا یکی از دغدغه‌های کاربران گوشی رجیستر کردن گوشی می باشد. با اجرای طرح رجیستری بهتر است در موارد زیر دقت فرمایید.

 

  • هنگام خرید گوشی از قانونی بودن آن برای رجیستر کردن گوشی مطمئن شوید.

  • هنگام خرید گوشی حتماً کد 6 رقمی رجیستر را برای رجیستر کردن گوشی خود از فروشنده دریافت کنید.

 قبل از خرید گوشی باید IMEI (کد 15 رقمی درج شده روی جعبه) را در سامانه همتا و یا با کد دستوری *7777# بررسی  کنید. اگر از طریق سامانه اقدام می‌کنید باید وارد سایت hamta.ntsw.ir شوید و در گزینه استعلام اصالت کد IMEI خود را وارد کنید. اما اگر از کد دستوری استفاده می‌کنید با انتخاب گزینه 1 ، کد IMEI خود را وارد کنید. در هر 2 روش نتیجه استعلام به شما نمایش داده خواهد شد. اگر جواب استعلام «این دستگاه جزو گوشی‌های قانونی ثبت شده نمی‌باشد» بود، از خرید آن خودداری کنید.

اگر جواب استعلام از سامانه همتا «شناسه دستگاه قانونی و ثبت شده است» بود می‌توانید اقدام به خرید گوشی نمایید.

در سایت همتا از گزینه فعال‌سازی استفاده نموده و شماره سیم کارتی که برای استفاده از گوشی جدید درنظر گرفته‌اید همراه با کد IMEI و کد رجیستری خود وارد نمایید. اگر مراحل رجیستر کردن گوشی را کامل انجام داده باشید یک پیغام از سامانه همتا با متن «دستگاه با شناسه XXXXX برای شما ثبت و فعال گردید» دریافت نمایید.

اگر هم از کد دستوری استفاده کردید باید گزینه 2 را انتخاب کرده و مراحل طرح رجیستری را تا دریافت پیغام از سامانه همتا به ترتیب انجام دهید.

  • هنگام خرید گوشی کارکرده حتماً از صاحب قبلی گوشی بخواهید مراحل انتقال مالکیت را در سامانه همتا انجام دهد.

اگر گوشی را به صورت کارکرده خریداری می‌کنید حتما با یکی از دو روش سامانه همتا و یا کد دستوری باید IMEI گوشی را از فروشنده (کسی که گوشی با سیم کارت او فعال بوده) به شماره سیم کارت خود انتقال دهید تا بتوانید طرح رجیستری را فعال کنید.

اگر از سامانه همتا برای انتقال مالکیت استفاده می‌کنید باید فروشنده شماره سیم کارت خود را وارد کرده و پس از دریافت رمز عبور به صورت پیامک از سامانه همتا دریافت می‌کند وارد پنل کاربری خود شود. از صفحه مدیریت دستگاه ها IMEI موردنظر را انتخاب کرده و با استفاده از کلید انتقال مالکیت / فروش استفاده کرده و شماره شما را به عنوان شماره مقصد وارد کند. اگر مراحل را به درستی انجام دهید پیغام موفقیت از سامانه همتا دریافت خواهید کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.