شرکت اپل با خارج کردن نام ایران از لیست کشورهای تحت تحریم کامل مجوزی را برای صادرات برخی محصولات به این کشور صادر کرده است. این موضوع احتمالا اجازه صادرات مستقیم برخی محصولات اپل به ایران را فراهم می‌کند هر چند روی قیمت نهایی محصولات تاثیر چندانی نخواهد داشت.

اپل مجوز صادرات برخی محصولات به ایران را صادر کرد؛ هر چند برخی محصولات اپل ( که هیچ کدام مشخص نشده) از این لیست مستثنی قرار می‌گیرند. چرخش اپل و به روزکردن قوانینش به خاطر تغییر در قوانین تحریم صادرات محصولات اپل به ایران توسط دولت آمریکا صورت گرفته است.

تا پیش از این نام ایران در کنار نام کوبا، کره شمالی، سودان و سوریه قرار داشت که اساسا هر نوع صادرات به آنها به هر شکل ممنوع است.

تاثیر قیمتی که این آزاد سازی روی محصولات اپل میگذارد بسیار ناچیز خواهد بود دلیل آن این است که هم اکنون نیز محصولات اپل در ایران با کمترین سود به دست خریداران میرسد. در واقع آنچه باعث قیمت بالای محصولات اپل در ایران شده افزایش قیمت دلار طی دو سال اخیر است.  در عین حال در متن حقوقی تنظیم شده روی سایت اپل مشخص نشده دقیقاً چه محصولاتی اجازه صادرات به ایران دارند و کدامها هنوز ممنوع‌اند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.