آیا مشکل لاک شدن آیکلود برطرف می شود؟

بر اساس سیاست اپل، این شرکت برای کاربرانی که خرید محصولات این کمپانی‌ را به دیگری ترجیح می دهند، مزایای ویژه ای در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن ها، در کل کاربری متفاوت تری را نسبت به کاربران دیگر محصولات تجربه خواهند کرد. سرویس ICLOUD یکی از همین مزایایی است که اپل برای کاربران گوشی های آیفون 5 به بالا در نظر گرفته است. اما با این حال، یکی از مشکلات مشترک اکثر کسانی که گوشی های آیفون، آیپد و سایر محصولات شرکت اپل را دارند، لاک شدن آیکلود آن ها است‌.

از آن جایی که اطلاعات بسیار زیادی از کاربران در حساب های شخصی آیکلود آن ها ذخیره می شود، می توان به قطعیت گفت که قفل شدن و دردسترس نبودن آیکلود برای کسانی که از محصولات اپل استفاده می کنند،می‌تواند دردسر ساز باشد. به همین خاطر امروز در این مطلب از مجله ی دلتوس می خواهیم به بررسی سرویس icloud، مشکل قفل شدن آیکلود و روش حل آن بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

حل مشکل لاک شدن آیکلود

قفل شدن و یا اصطلاحا lock شدن سرویس آیکلود، از جمله مشکلاتی هستند که اصلا به سلامت فیزیکی گوشی مرتبط نیست و مشکلی است که تنها باید توسط افرادی که دارای علم باز کردن آن هستند و تجهیزات مرتبطی دارند، مرتفع شود. اما قبل از این که درباره حل مشکل لاک شدن آیکلود و راههای باز کردن آن بپردازیم، قصد داریم تا بیشتر سرویس آیکلود را به شما معرفی کنیم.

آیکلود چیست؟

آیکلود، در واقع نام فضای ذخیره سازی اطلاعات کاربران در اپل است.

 این شرکت برای کاربرانش، فضایی با حجم ورودی 5 گیگابایتی را در نظر گرفته است که با استفاده از ان مشترکینش بتوانند از آن به صورت رایگان پس ازساخت اپل آیدی، استفاده نمایند. هنگامی‌ که شما آیکلود داشته باشید، میتوانید تا اطلاعاتی همچون، اسناد، عکس ها، فایل های مختلف، مدارک،ویدئوها و بسیاری از دیگر انواع اطلاعات را بر روی این فضای اختصاصی ذخیره نمایید.

از جمله مزایای آیکلود این است که کاربران می توانند تا هرزمان که خواستند، این اطلاعات را بر روی دستگاه دیگری از محصولات شرکت اپل، بازیابی کرده و  در دسترس داشته باشند.

برای استفاده از آیکلود باید توجه داشته باشید که سیستم عامل گوشی و یا آیپد شما باید بالاتر از ios5 باشد و ویندوزی که قصد دارید تا با آن سرویس آیکلود گوشیتان همسان سازی شود، باید ورژن ویندوز ویستا سرویس پک 2 به بعد باشد.

همچنین اگر از سیستم عامل mac برای این کار استفاده می کنید، باید دقت داشته باشید که ورژن سیستم عامل شما باید از MacOS نیز بالاتر باشد.

چرا مشکل قفل شدن آیکلود به وجود می آید؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان تنها به بیان یک مورد بسنده کرد زیرا اتفاقات مختلفی ممکن است به لاک شدن آیکلود می انجامند. با این حال، یکی از مهم ترین دلایلی که باعث لاک شدن آیکلود می شود، تدابیر امنیتی است که شرکت اپل در برابر حساب های کاربری ایجاد شده توسط برخی کشورها همچون ایران ایجاد می شوند، تدارک دیده است.

بر این اساس، به محض شناسایی ip وارد شده از مختصات جغرافیایی کشوری مثل ایران، ورود غیرمجاز شناخته شده و سیستم‌ به صورت خودکار فرمان disable را صادر کرده و بعد از آن، apple id و آیکلود لاک و یا اصطلاحا قفل شده و از دسترس خارج می شوند.

فراموشی اکانت، ایمیلی که با آن حساب کاربری را ساخته اید و فراموشی رمز اپل آیدی (در این قسمت توجه داشته باشید که رمز اپل آیدی و آیکلود باهم متفاوتند ولی به یکدیگر مرتبط هستند)، یکی از دیگر دلایلی هستند که باعث می شوند تا سرویس آیکلود شما از دسترس خارج شود.

در چنین مواقعی، سرویس آیکلود با فعال کردن حالت امنیتی، اجازه دسترسی شما و افراد دیگر را از بین می برد. لطفا توجه داشته باشید که بافعال سازی گزینه ی find my phone، می توانید تا از طریق دستگاهی که اکانت شما بر روی آن register بوده است، به فضای آیکلود دسترسی پیداکنید ولی اجازه ی وارد کردن اطلاعات جدید، پاک کردن و یا بازیابی گوشی رابدون وارد کردن رمز آیکلود را نخواهید داشت.

بازیابی و حل مشکل لاک شدن آیکلود

برای بازیابی اکانت و حل مشکل لاک شدن آیکلود می توان روش های مختلفی را امتحان کرد که در ادامه به بررسی برخی از مثمرثمرترین روشهای این کار، می پردازیم. روش اول و ساده تر این است که اگر ساکن خارج از کشور هستید و یا دسترسی های لازم را دارید و امکان خرید و ارتباط مستقیم از شرکت اپل برایتان مقدور است، از طریق شرکت برای دریافت حساب کاربری آیکلود خود اقدام کنید و هزینه ای نزدیک به 400 دلار را بپردازید.

برای این کار به خاطرداشته باشید که حتماً اپل آیدی و پسورد و اطلاعاتی همچون تاریخ تولد،سوالات امنیتی و ایمیل پشتیبانی که در هنگام ساختن اکانت وارد کرده بودید،لازم است و در صورت فراموشی باعث دردسر جدیدی برای شما خواهد شد‌.

مراجعه به سایت iCloud

در حالت بعدی، اگر شما به اطلاعات اپل آیدی خود دسترسی دارید، میتوانید تا ابتدا به سایت iCloud مراجعه کرده و سپس با وارد کردن یوزر اپل آیدی و پسووردتان به آن وارد شوید. بعد از آن هم می توانید وارد قسمت Find My iPhone شده و بعد از تایید اپل آیدی در بخش ALL Devices، تمامی دستگاه هایی که با این اپل آیدی همراه شده اند را مشاهده کرده در صورت تمایل، دستگاه مد نظر را با کلیک بر روی Remove from account حذف کنید.

البته این روش ها همیشه هم جواب مطلوبی نمی دهند و بهتر است تا شمابرای حل مشکل لاک شدن آیکلود خود، به یک مرکز تخصصی در زمینه ی تعمیرات و سرویس گوشی آیفون همچون دلتوس مراجعه کنید تا با دسترسی های لازم و دستگاه های مورد نیاز، اکانت آیکلود شما را بازیابی کنند. در این قسمت لازم به ذکر است که حتما در انتخاب تعمیرکار و یا مرکز مورد نظرتان برای آنلاک کردن آیکلود خود، دقت نمایید زیرا در صورت مراجعه به یک مرکز غیر حرفه ای، ممکن است تا برای همیشه حساب آیکلود خود را ازدست بدهید.

در این مطلب به بررسی حل مشکل لاک شدن آیکلود و دلایل بروز آن پرداختیم. اگر شما هم با چنین مشکلی درگیر هستید، یادتان نرود خدمات آنلاک آیکلود و یا حذف آیکلود انواع مدل های گوشی آیفون از جمله، آیفونx، آیفون 11، آیفون 11 pro، آیفون xs و آیفون xs max در مرکز تعمیرات دلتوس انجام می پذیرد.

شما بگویید، آیا تا به حال با پدیده لاک شدن آیکلود مواجه شده اید؟

برای برطرف سازی آن چه کرده اید و چه نتیجه ای گرفته اید؟

تجربه خود را با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.