بیشترین علت شهرت گوشی های آیفون، سیستم عامل قوی، بدنه ی محکم به همراه طراحی منحصر به فرد و خاص، امکانات سخت افزاری درجه یک و کاربری ساده و همه جانبه آن هاست که در نهایت باعث شده که خاطر این گوشی ها، پیش میلیون‌ ها مخاطب در جهان عزیز شده و برای خرید انواع مدل های مختلف آن، سر و دست بشکنند! ولی گوشی های آیفون به غیر از حُسن، معایبی هم دارند که گاهی باعث شگفتی کاربران خود می شوند. مثلا این موبایل ها مشکل رایجی که دارند این است که در بین تعمیرکاران موبایل به بالا نیامدن گوشی آیفون مشهور است. بالا نیامدن گوشی آیفون ممکن است گاهی از قبل با نشانه هایی همراه باشد و گاهی هم بی هیچ موردی، بروز نماید. علت اتفاق افتادن این مورد ممکن است گاهی سخت افزاری باشد و گاهی هم‌ به خاطر وجود مشکلی بیرونی. برخی اوقات با برخی روش های ساده آن هم توسط کاربر، بر طرف می شود و گاهی هم برای مرتفع کردن آن حتما باید به یک‌ مرکز تعمیرات تخصصی اپل مراجعه کرد. امروز ما در این مطلب می خواهیم‌ تا علت بالا نیامدن و خاموشی گوشی های آیفون را مورد بررسی قرار دهیم و راه هایی برای مرتفع کردن آن را معرفی کنیم. اگر شما هم از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، قطعا این مطلب برای شما مفید خواهد بود پس در ادامه با ما همراه باشید.

علت بالا نیامدن‌ گوشی آیفون چیست؟

بیشتر کاربران بر روی استحکام بی حد و حصر گوشی های آیفون‌ چه از لحاظ فیزیکی و چه از لحاظ سخت افزاری بسیار تکیه کرده اند ولی این موبایل گاهی کاربران‌ خود را با بالا نیامدن و یا همان لود نشدن (load)، شگفت زده می‌ کند. بالا نیامدن سیستم‌ عامل گوشی های آیفون که تحت ios هستند، ممکن است دلایل مختلف و گوناگونی داشته باشد و در مقابل، عوامل مختلفی بر روی آن تاثیرگذار باشند.

بیشتر این عوامل، خود با نشانه های خرابی همراه هستند که در ادامه برای شما به تفکیک شرح خواهیم داد.

● گاهی اوقات خرابی باطری، باعث بالا نیامدن گوشی های اپل و اصطلاحا loop کردن آن ها می شود‌. این حالت معمولا به این صورت رخ می دهد که پس از روشن کردن گوشی، سیستم‌ عامل تا نمایش آرم اپل پیش می رود اما بعد از آن، مجددا ریست شده و خاموش می‌ شود.

● یک از دیگر دلایل‌ بالا نیامدن گوشی آیفون، بروز مشکل و خرابی در بخش نرم افزار و ios گوشی است. این مشکل معمولا با ریست کردن های پیاپی و یا حتی پاک شدن اطلاعات خود را بروز می دهد.

● مشکل بعدی، خرابی cpu است که خود را با ریست های مداوم و پشت سر هم‌ نشان می دهد.

● در آخر هم، خرابی هارد یکی‌از دیگر‌ دلایلی است که باعث می شود، اطلاعات گوشی آیفون بالا نیاید. خرابی هارد یکی از مشکلات کاملا سخت افزاری است که حل کردن آن‌ تنها توسط یک تعمیرکار آیفون ممکن است و با تعمیر هارد، بر طرف می‌شود.

5 راهکار برای روشن کردن گوشی آیفونی‌ که روشن‌ نمی شود!

با این‌ که بهترین کار در زمان بالا نیامدن گوشی آیفون مراجعه به تعمیرکار حرفه ای و حاذق است اما، با انجام این ۵‌‌ روش می توان تلفن های همراه ساخت شرکت اپل  در صورتی که گوشی در آب نیفتاده باشد و یا ضربه محکمی‌ندیده باشد، حداقل به صورت موقت؛ روشن کرد.

دستگاه را به شارژر وصل کنید

اولین پیشنهاد، اتصال دستگاه به شارژر است. گاهی اوقات باتری های لیتیومی مخصوصا در دستگاه های مدل قدیمی‌تر، باعث خاموشی دستگاه می شوند و پس از اتصال دستگاه به برق،  عملکرد خود را اصلاح می کنند. یادتان باشد که پس از اتصال دستگاه به شارژر، حداقل ۱۰ دقیقه زمان به گوشی بدهید تا روشن شود.

سالم بودن کابل لایتنینگ و آداپتور شارژر را هم‌‌ حتما بررسی کنید، تا نارسایی از آن ها نباشد زیرا این مورد گاهی تحت تاثیر خرابی این لوازم است.

ریست کردن دستگاه

ریست کردن و یا راه اندازی مجدد دستگاه، یکی از بهترین راه ها برای برطرف کردن مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون و دیگر تلفن‌ های همراه با سیستم‌ عامل های مختلف توسط کاربر است.

  برای این کار در موبایل های مدل جدید آیفون، دکمه ولوم بالا و بعد دکمه ولوم پایین را فشار دهد و بعد رها کنید و در آخر، دکمه پاور گوشی را نگاه دارید تا لوگو اپل نمایش داده شده و گوشی به اصطلاح، ریست شود. در گوشی های قدیمی‌ تر آیفون‌ نیز می توانید که دکمه های پاور و هوم را به همراه هم و به مدت 5 الی 15 ثانیه به صورت هم‌ زمان فشار دهید و نگه دارید. با انجام این کار در زمان مشخص، لوگوی اپل روی نمایشگر نشان داده می شود. برای اقدامات بیشتر هم می توانید در ابتدا گوشی آیفون را به شارژر متصل کرده و بعد این مراحل را انجام دهید تا اگر اتفاقی ایرادی در قسمت باتری هم باشد، برق این نقص را جبران نماید. اگر مشکل بعد از ۱۰ دقیقه برطرف نشد، حتما باید موبایل را ریستور کنید.

ریکاوری کردن آیفون

اگر‌ موبایل شما نیاز به ریستور کردن داشته باشد، یعنی این که آیفون روشن می شوند اما به خاطر مشکلات iOS بالا نمی آید. برای این‌ کار تنها  کافی است که دستگاه را به لپ تاپ متصل کرده و برنامه‌ ی آیتونز را اجرا نمایید.

توجه نمایید که برای این کار بهتر است که به یک مرکز تعمیرات حرفه ای همچون دلتوس مراجعه کرده و حل مشکل بالا نیامدن گوشی آیفون‌خود را به تعمیرکاران حرفه ای آیفون این مجموعه بسپارید.

دانگرید iOS به نسخه‌ی پایین تر

گاهی اوقات ریستور کردن گوشی آیفون موفقیت آمیز است اما دستگاه همچنان با مشکل روبرو است که یکی‌از علل مهم آن، عدم‌ سازگاری دستگاه با نسخه ios است. در این حالت می‌توان از نسخه ی قدیمی تر این سیستم‌ عامل استفاده کرد تا دستگاه دوباره بدون مشکل به کار بیفتد.

جیل بریک آیفون

اصولا جیل بریک کردن‌گوشی های آیفون (jail break) دیگر راه حل پیشنهادی روز توسط تعمیرکاران موبایل نیست ولی این کار هنوز هم‌ پاسخگوی بسیاری از نیاز هاست. جیل بریک کردن معمولا بر روی گوشی های آیفون‌ قدیمی‌ پاسخگویی بهتری دارد.

در این مطلب به بررسی دلایل، نشانه ها و بررسی راه حل هایی که در هنگام بالا نیامدن گوشی آیفون وجود دارد، پرداختیم. در انتها پیشنهاد می کنیم که اگر‌ مشکل از شارژر گوشی نبود، حتما برای انجام تعمیرات خود به مراکز حرفه ای تعمیرات موبایل ایفون مراجعه کنید تا تعمیرکاران حرفه ای، با استفاده از قطعات و دستگاه های روز و همچنین دانش کافی، آن را بر طرف کنند.

‫5/5 ‫(1 نظر)

یک فکر در مورد “علت بالا نیامدن سیستم عامل گوشی های آیفون چیست؟

  1. دنیا گفت:

    سلام من آیفون xدارم سالم بود هیچ مشکلی نداشت یه دفعه دیدم صفحه اش کار نمیکنه و زنگ هم میزنم بهش خاموش نیست

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام دستگاه رو بیارید بررسی کنیم

  2. ایدا گفت:

    سلام من ۸پلاس دارم گاهی وقتا روشنش می‌کنم یه چن ثانیه طول میکشه تا صفحش بیاد مشکلش چیه

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام ممکنه به خاطر حجم اطلاعاتتون باشه.البته عوامل دیگری هم موثر هستش. در صورت تمایل دستگاهتون رو بیارید بررسی کنیم

  3. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید
    من آیفون 6دارم من بعد از اینکه گوشی رو با دکمه پاور و ولوم پایین خاموش کردم حالا هر دکمه ای رو میزنم روشن نمیشه با یه گوشی دیگه زنگ میزنم به خطم بوق میخوره ولی صفحه خاموشه ممنون میشم جواب بدین

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام گوشی شما قابل تعمیر هستش

  4. آرین گفت:

    سلام یه ایفون ۴s دارم
    ایپدیت واسش اومده بود اپل ایدی رو قبلش حذف کردم
    بعد سالم سالم بود گوشیم ، اپدیت و که زدم ریستارت شد و روی صفحه اتصال به ituns به کامپیوتر اومد بالا زدم به برنامه شناسایی نشد
    دکمه های ریست رو هم زدم لوگو اپل نشون میداد و دوباره مجدد رفت رو همون حالت
    برنامه 3utools رو هم که وصل کردم گوشی شناسایی شد import و… درست کردم گزینه فلش و زدم ارور میداد
    مشکلش چیه به نظرتون

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام متاسفانه هیچگونه خدماتی برای ایفون های 4 و 5 نداریم

  5. محمد گفت:

    سلام
    گوشی من ۵s هستش من گوشیو فلش زدم و فلش رو قبول کرد ولی بالا نمیاد یه نوار هست پایین لوگوی اپل او پر میشه آخرش یه ذره میمونه دیگه پر نمیشه یه روزه همونجوریه
    دلیلش چیه؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام به خیلی عوامل بستگی داره باید حضوری بررسی بشه

  6. علی گفت:

    سلام و روز بخیر من گوشیم رو رمز رو زدم ولی صفحه نمایش سیاه شد و علامت اپلود اومد بعد از خاموش کردن گوشی فقط لگو اپل میاد و روشن نمیشه و همونجا میمونه ولی علامت شارژ که باتری تموم شده و اینها همه میان میشه راهنمایی کنید که چیکار باید بکنم؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا وسط آپدیت خاموش کردید به این دلیل این اتفاق افتاده اگر ریست کنید تمام اطلاعات پاک میشه

  7. حسین گفت:

    سلام گوشی ایفون 6 رو روشن میکنم و زبان و کشور رو انتخاب میکنم بعد به نقطه اتصال گوشی پصل میکنم ک وصل بشه میزنه اتصال برقرار نشد و با دیتا سیمکارتی ک روی خودش گذاشتم بازم میزنه تلاش مجدد جریانش چیه این؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      باید یررسی بشه

  8. اتی گفت:

    من گوشیم روی برنامه Home رفت و بعدش ی اعلان اومد روی صفحه گوشی که allow, Don’t allow بعد گوشیم هنگ کرده و این اعلان کنار نمیره کار هم نمیکنه

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا تاچ گوشی از کار افتاده

  9. کارشناس فنی گفت:

    سلام میتونه مشکل از هارد گوشی باشه

    1. علیرضا گفت:

      سلام وقت بخیر
      گوشیم ایفون ایکس هست علامت اپل همش میاد بعد چند ثانیه میره ولی گوشی بالا نمیاد
      ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. کارشناس فنی گفت:

        سلام اگر به شارژ میزنید واین مشکل پیش میاد احتمالا مشکل از باتری هستش در غیر این صورت مشکل از هارد یا OS است.

  10. mah گفت:

    سلام من گوشی ایفون xsریست فکتوری کردم
    بعد چند وز روشنش کردم ازم رمز عبور میخواد چندبار رمز زدم باز نمیشه چیکار کنم 😔😔

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام بیارید تا بررسی کنیم

  11. عرشیا گفت:

    من گوشیم آیفون ۱۱ هستش وقتی خاموش میشه علامت شارژ نمیاد رو صفحه و کلی طول می‌کشه روشن شده مشکلش چیه؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      اگر بیشتر از یک دقیقه طول میکشد تا علامت شارژر را ببینید دستگاه را به مرکز تعمیرات مطمین ببرید

  12. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من باتری رو تعویض کردم ولی دیدم کانکتور صفحه بلند شده جا زدم صفحه روشن نمیشه ؟مشکل چیه؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا باتری شارژ نداره

      1. Mina گفت:

        سلام
        من گوشی ایفون ١٢ دارم که به خاطر ریست شدن و موند ذوی لوگوی اپل با لپ تاب خودم ریکاوری کردم الان بالا اومده ولی هشدار وما رو نشون میده با اینکه گوشی کملا خنک هست و برای مدتی طولانی خاموشش کردم ولی باز هم همین پیام رو داره، دوباره ریکاوری رو اول انجام دادن ولی باز هم در همین حالا گیر کرده، میشه کمکم کنید چیکار کنم

  13. امید گفت:

    سلام من گوشیم مشکل سوکت شارژ داشت دادم تعویض کنن بعدش تاچ از کار افتاد البته نصف تاچ قبلش هم یکم تار بود ولی کار می کرد الآنم روشن می شده علامت سیب میاد پس میپره الی سی دی روشنه صفحه بالا نمیاد راهنمایی کنید لطفاً

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام گوشی شما باید بررسی بشه چون مشکلات متفاوتی داره

  14. فرناز گفت:

    سلام
    گوشی من آیفون ۷ پلاس
    سیستم بالا نمیاد و رو لوگو اپل می موند
    دادم تعمیر و الان همه اطلاعات دیلیت شده دلیلش چی میتونه باشه ؟
    و امکان ریکاوری ویدئو و عکس هام هست؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      خیر امکان ریکاوری نیست

  15. مبین گفت:

    سلام ببخشید من شب گوشیو زدم تو شارژ صبح هرچی کردم روشن نشد به نظر شما مشکل چیه گوشی ایفونx هستش

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام ممکنه مشکل از باتری گوشی باشه

  16. محمد بهرامی گفت:

    سلام
    ایفون ایکس اس مکس موقع ریستور اخراش بود ارور داد الان همونجا گیر کرده باید چیکار کنم

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      باید دستگاه رو بیارید بررسی کنیم

  17. امیر نیکجو گفت:

    سلام دیشب گوشی به شارژ بود امروز دیدم آپدیت کرده ورژن رو. الانم شماره تلفن میخواد برای کد. چه کنم به نظرتون اساتید ؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام از گزینه other options استفاده کنید

  18. sina badaly گفت:

    سلام من گوشی 6 اس دارم امروز داشتم عکس میگرفتم یهو خاموش شد و الان هر کاری میکنم روشن نمیشه . حتی موقعی که بهشارژ میزنم هم علامت باتری اون پایین نمیاد . کلا بالا نمیاد گوشی . چیکار کنم ؟؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام باید حضوری بررسی بشه

  19. kingkingmehdi133@gmail.com گفت:

    سلام گوشی من آیفون۷ است رمزگوشیمو فراموشکرده بودم با برنامع آیتونز ریستور کردم بعدش اپل آیدی ازم خاست من گوشیو از یکی دیگه خریدم اون اپل آیدی درست کرده بود رو گوشی الان هم اون نیست بعد اینکه گوشیو ریستور کردم هرچقدر تلاش کردم نتونستم اپل آیدی رو باز کنم بعدش دکمه هارو همینجدری فشار دادم آیفونم خاموش شد بعد اینکه گیخاستم روشنش کنم روی صفحه علامت اپل میاد ولیمث ضربان قلب میپره ومیاد بعد دو دقیقه صفحه سیاه میشه😑میشه بگین مشکلش چیه

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      باید حتما حضوری گوشی و بیارید تا بررسی کنیم

  20. viento گفت:

    سلام من گوشیم ایفون x هست و ریست فکتوری کردم بع علت اینکه نمیشد کنترلش کرد بعد از این مورد بعد ریست صفحه اومد اما وقتی وارد شدم کار نمیکرد که وارد گوشی بشم و اومدم دوباره وارد شم یهو زوم میشد رو صفحه چرا ؟

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      گوشیتون باید حضورا بررسی بشه

  21. کاربر گفت:

    سلام گوشی من آیفون ۵ هست شارژش تموم شد کلا خاموش شد بعد زدم تو شارژ علامت شارژ قرمز میاد ولی اصلا روشن نمیشه هر چقدر تو شارژ بزارم باتری رو هم ۱ ماه قبلش عوض کرده بودم باید چی کار کنم

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      احمالا مشکل از باتری هستش

  22. ساجده گفت:

    سلام .آیپد من کاملا درست بود و استفاده میکردم .اما وقتی که اومدم دوباره ازش استفاده کنم اصلا بالا نمیاد .از شب قبلش هم تو شارژ بوده‌ شارژ داشته

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      باید دستگاه رو بیارید تا بررسی کنیم

      1. ساجده گفت:

        ريستش كه كردم درست شد اما براي چي اينجوري ميشه يهو خاموش ميكنه؟بار چهارم پنجمشه

        1. کارشناس فنی گفت:

          سلام
          دلایل زیادی میتونه داشته باشه تا بررسی نشه نمیشه پاسخ قاطع داد

  23. معصومه جهان آرا گفت:

    سلام
    گوشیم ایفون6s یک و نیم روز شارژرم خراب شده بود شارژ خاموش بود گوشیم امروز که شارژر خریدم زدمش اول صفحه خاموش اومد که داره شارژ میکنه ولی بعد اصلا هیچی نیومد باید چیکار کنم

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      مشکل از باطری دستگاه هستش

  24. حمید رضا گفت:

    ایفون 11 پرو دارم تا ارم خود اپل میاد دیگه بالا نمیاد مشکلش کجاس

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      گوشی ضربه خورده است . ابتدا باید تعمیر نرم افزاری شود و ریستور شود .در صورتیکه تعمیر نرم افزاری جواب نداد باید دستگاه باز شود و هارد ان بررسی شود.

  25. جانان گفت:

    سلام گوشی آیفون 5 s دارم که روشن نمیشه
    فقط وقتی میزندش به شارژ یه لحظه علامت سیب میاد رو صفحه و بعد خاموش میشه لطفا منو راهنمایی کنید

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام احتمالا مشکل از باتری هستش

      1. مونا گفت:

        سلام من باطری هم تعویض کردن درست نشده

        1. کارشناس فنی گفت:

          لطفا گوشیتون رو برای بررسی به شرکت بیارید

  26. راد گفت:

    گوشی آیفون ۶ من روی لوگوی اپل گیر کرده و خاموش روشن میشه نمیدونم چکار کنم دکمه هوم و پاور هم ۱۰ ثانیه فشار دادم ولی درست نشد

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام به احتمال قوی مشکل از هارد باشه ولی باید بررسی کنیم

  27. Marjan گفت:

    سلام روز بخیر ایفون ۶ من بعد از یک ضربه روشن می‌شود و تا ارم اپل بالا می اید ولی هرچند بار یکبار کامل روشن هممیشود بهنظرتونمشکلش چیه

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      احتمالا مشکل از هارد و یا سی پس یو هستش

  28. محمد گفت:

    سلام گوشی آیفون 7 من مدتی بود که آنتنش گاهی بود و گاهی میرفت که بعد از چند روز به کل دیگه آنتن نداشتم. بعدش اومدم erase Data کردم که همه چیز از روی گوشیم پاک بشه. اما بعدش که روشن کردم فقط صفحه اول میاد که زبان و کشور رو انتخاب میکنم . از این مرحله جلوتر نمیره و پیام Unale to activation میده و میگه به آیتیونز وصل کن. اینکارو هم کردم بازم بالا نمیاد. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      مشکل از بیس باند هستش و باید حضوری تعمیر سخت افزاری بشه .

  29. حسام گفت:

    سلام روز بخیر.گوشی آیفون ۵s بنده باوجود این که حدودا ۲۰ درصد شارژ داشت خاموش شد و زمانی هم که به شارژ زدم تا علامت اپل بالا میاد و بعد آرم اپل میره وفقط ال سی دی روشن بدون تصویر میمونه.ضمن اینکه ال سی دی از سمت چپ بالا یه خورده حالت باد کردگی دارد ممنون میشم از
    ازتون اگر راهنمای

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      احتمالا باطری گوشی مشکل داره و باید تعویض بشه

  30. رشیدی گفت:

    سلام وقت بخیر . اگە میشە راهنمایی کنید ، ممنون .
    من یە گوشی ایفون 5se صفر کە تقریبا ٤ سال پیش خریداری شودە از خارج از ایران و خودم امروز انباکسش کردم ، من کە انباکسش کردم گوشی روشن نمیشە و بالا نمیاد . چە دلیلی میتونە داشتە باشە و راە حلش چیە . ممنون میشم کمک کنید . با سپاس

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      به احتمال قوی باتری دستگاه بعلت استفاده نکردن از کار افتاده

    2. حسین محسنی گفت:

      سلام گوشیم دادم به تعمیر کار گوشی بلوتوث گوشیم کار نمیکرد روش کار کردن درست نشد وبعد وای فای گوشیم از کار افتاد بعدش تنظیمات گوشی هنگ میکنه از اپل آیدیمم نمیتونم بیام بیرون ممنون میشم راهنماییم کنین

      1. کارشناس فنی گفت:

        سلام باید حضوری بررسی بشه

  31. yahya2c گفت:

    سلام
    ایفون ایکس اس مکس رو ریست فکتوری کردم (از طریق تنظیمات گوشی) توی همون مرحله ریست فکتوری باقی مونده و انگار هنگ کرده. نه خاموش میشه نه هارد ریست.چیکارش کنم

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام
      گوشی شما با ید زیر دستگاه قرار بگیره تا دوباره فعال بشه به یک مرکز معتبر مراجعه کنید

  32. آرمان گفت:

    ممنون از راهنماییتون کارتون حرف نداره اپل 6 پلاس من روشن نمیشد همه تعمیرکارا میگفتن هارد میخاد
    با تکنیک های شما تونستم گوشیمو احیا کنم ممنونم واقعاااااااااااااااااااااااااااا سپااااااااااااااااااااس

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام ممنون از محبت شما

      1. کارشناس فنی گفت:

        سلام مشکل از هارد گوشیه باید تعیر بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.