بسیاری از مردم از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند. امروزه هم در تقابل با سیستم‌عامل انحصاری آی او اس، تقریبا بیشترین سهم بازار موبایل و فناوری در دست گوشی هایی ساخت شرکت های مختلف تحت سیستم عامل اندروید است. این در حالی است که خیلی ها درباره اخبار به روز رسانی ios ها اطلاعات مختلفی دارند آن هم در شرایطی که ممکن است خود از گوشی اندرویدی استفاده کنند اما ما از شما می پرسیم که اگر از گوشی تحت عامل اندروید استفاده می‌کنید، درباره آخرین آپدیت اندروید و یا طریقه آپدیت کردن اندروید ۱۰ که آخرین ورژن ارائه شده از این‌سیستم‌عامل است، چقدر می‌ دانید؟

از نظر بسیاری از کاربران، آپدیت کردن سیستم عامل موبایل یکی از کارهای هیجان انگیزی است که در صورت موفقیت، نوید خوب کاربری بهتر و برخورداری از امکانات مهیج دنیای پیشرفت و تکنولوژی را به کاربران خود را می دهد و خب، این روزها چه کسی پیدا می شود که به امکانات بیشتر آن‌ هم در سطح کلاس جهانی، نه بگوید؟!

امروز در این‌ مطلب تصمیم داریم تا درباره مزیت های به روز رسانی سیستم عامل اندروید و طریقه آپدیت آن برای شما توضیحاتی را ارائه نماییم. پس، اگر گوشی شما هم اندروید است و اتفاقا به آپدیت کردن نیاز دارد، با ما در دلتوس همراه باشید.

با بهترین به روز رسانی گوگل از اندروید آشنا شوید، آپدیت اندروید ۱۰

بیایید قبل از این که به سراغ نحوه به روز رسانی و آپدیت اندروید توسط گوگل بپردازیم، کمی درباره آخرین ورژن ارائه شده درباره این سیستم‌ عامل یعنی اندروید ۱۰ و آپدیت اندروید ۱۰ برایتان بگوییم. بر اساس اطلاع رسانی ها، آخرین‌ نسخه ی‌ به روز رسانی شده ی اندروید در ماه آگوست ۲۰۲۰ یعنی همین ماهی که در آن هستیم، توسط google ارائه شده و در کنار حفظ ویژگی های گذشته، چندین خصیصه ی مثبت نیز به آن اضافه شده است که نظر منتقدین و کارشناسان دنیای تکنولوژی را به خوبی خود جلب کرده است. همچنین بیشتر گوشی های ساخته شده توسط شرکت هایی همچون سامسونگ، هوآوی، شیائومی، z one و بسیاری از برندهایی که گوشی های اندرویدی تولید می‌کنند، پشتیبانی می شود. برخی از بهترین ویژگی های اندروید ۱۰ عبارتند از:

 حالت تاریکی

از بهترین ویژگی‌ های آپدیت اندروید ۱۰، پشتیبانی از حالت تاریکی در گوشی آن هم به صورت سراسری است. دیگر دارک مود گوشی به بعضی برنامه‌ ها و یا تنها سیستم‌ عامل محدود نمی شود. در این آپدیت، تمامی فضای سیستم‌ عامل پس از فعال شدن حالت تیره، تاریک خواهد شد.

سیستم ناوبری جدید

از قابلیت‌ های جدید و جالب توجه به روز رسانی اندروید ۱۰، استفاده از اکت های حرکتی به جای کلیدهای سابق است. دیگر می‌ توانید با حرکت خود، گوشی خود را کنترل کنید. با swipe کردن به بالا به خانه بروید و با هدایت swipe به چپ و راست، به عقب برگردید و با مکثی کوتاه، منوی مولتی تسکینگ را باز کنید.

زیرنویس همزمان

قابلیت زیرنویس همزمان (Live Captions) به این صورت است که اگر هر ویدئویی درون گوشی شما درحال پخش زنده باشد،  می توانید هم‌ زمان با ویدئو، زیرنویس آن را هم‌ ببینید.

این‌ قابلیت آپدیت اندروید ۱۰ در حالت آفلاین هم‌‌ پاسخگو است. این ویژگی برای افرادی که مشکل شنوایی دارند، گزینه ای بسیار عالی و مناسب است.

 منوی اشتراک‌ گذاری

اگر کاربری بخواهد با انتخاب گزینه اشتراک گذاری، فایل خود را با شخص دیگری شریک شود  در اندروید ۱۰ بر خلاف نسخه های پیشین، بسیار با سرعت بیشتری انجام‌ می شود.

 امنیت و حریم خصوصی

گوگل اندروید ۱۰ را به گونه ای طراحی کرده که در این  سیستم جدید، دسترسی به برنامه‌ ها و اطلاعات شخصی کاربران طی مراحل خاصی صورت گیرد.

مثلا اگر برنامه‌‌ ای اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را خواست، می‌‌ توانید تنها زمانی که در حال استفاده از این برنامه هستید، اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را بدهید و بعد از آن این دسترسی را قطع کنید.

تم‌ ها و پیش زمینه های متنوع

رنگ رابط کاربری، اندروید آبی رنگ  اما در آپدیت اندروید ۱۰ می‌‌ توانید آن را به رنگ‌ هایی همچون مشکی، سبز، بنفش، اقیانوسی، دارچینی، ارغوانی و آبی کیهانی تغییر دهید.

طریقه آپدیت کردن اندروید

اول از همه برای آپدیت اندروید باید به قسمت تنظیمات گوشی بروید و بررسی کنید که آیا امکان ارتقا گوشی موبایل شما وجود دارد یا خیر.

توجه نمایید که گاهی می توان‌ با استفاده از منوی تنظیمات به روز رسانی کرد و گاهی باید به وسیله کابل به گوشی متصل شد. بعد از وارد شدن به تنظیمات گوشی، گزینه about را انتخاب کنید و اطلاعات گوشی خود را بررسی کنید. بعد هم به سراغ انتخاب گزینه آپدیت های سیستم گوشی و یا تبلت خود یعنی about tablet یا about phone بروید. بعد هم system update یا software update را انتخاب کنید. بعد از انتخاب دکمه ی check now، گوشی شما آخرین آپدیت های موجود و در دسترس را پیدا خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که به روز رسانی های جدید معمولا برای تمامی دستگاه ها در دسترس و موجود هستند.

همچنین در صورت وجود آپدیت جدید، دستگاه شروع به دانلود می کند. در انتها هم بعد از دانلود فایل ها دستگاه را restart نموده و بعد از چند دقیقه مجدد از موبایل خود ولی به روز شده و با سیستم‌ عاملی جدید، استفاده نمایید.

در این مطلب درباره برترین و بارزترین ویژگی‌ های آپدیت اندروید ۱۰ و طریقه به روز رسانی آن برایتان گفتیم. اگر‌تلفن همراه شما این‌ قابلیت را دارد که آن را به روز رسانی کنید، حتما این کار را انجام دهید و کاربری آسان تری داشته باشید.‌البته می‌ توانید به مراکز معتبری چون دلتوس هم‌ مراجعه کرده و با خیالی آسوده و راحت به روز رسانی گوشی اندرویدی خود را به کارشناسان حاذق ما بسپارید تا هم تشخیص درستی برای به روز رسانی گوشی شما صورت گیرد و هم‌به صورت اصولی، تلفن همراه اندرویدی شما، به روز رسانی شود. در انتها از شما می‌ خواهیم تا اگر تجربه به روز رسانی تلفن‌ همراه خود را دارید با ما و دیگر خوانندگان، به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.