1. در اولین استفاده ازلپ تاپ، دستگاه خود را ۸ ساعت در حالت خاموش در حالت شارژ قرار دهید و بهتر است که این کار را تا سه بار تکرار نمایید.
  2. قبل از استفاده از باطری جدید، ابتدا باید آن را دشارژ کامل (این عمل باعث شارژ باطری تا بالاترین حد ظرفیت آن در هنگام شارژ شدن میگردد) و سپس شارژ کامل نمایید.
  3. برای افزایش عمر باطری، یک بار در ماه آن را دشارژ و شارژ کامل (کالیبره) نمایید.
  4. IC Charge Control تعبیه شده در باطریها سبب میشود تا زمانی که باطری، به حالت شارژ کامل رسید عملیات شارژ را متوقف شود. لازم به ذکر است این زمان نبایستی از ۴ ساعت تجاوز کند.
  5. بیش از ۳ ماه باطری را بدون استفاده نگذارید . اگر برای مدتی نمی‌خواهید از آن استفاده کنید ابتدا آن را به میزان ۳۰% شارژ نمایید و سپس آن را از نوت بوک جدا کنید.
  6. باطری را در دمای بالای ۶۰ درجه سانتیگراد و رطوبت زیاد نگهداری نکنید (دمای ۱۰ الی ۲۹ درجه سانتیگراد توصیه می گردد)
  7. دمای بالا باعث کوتاه شدن زمان عمر باطریها می شود.
  8. به طور معمول باطری در حال استفاده دارای گرمای نسبی میباشد. اگر دمای باطری از حالت طبیعی خارج شد باطری را از نوت بوک جدا نمایید و به دور از نوت بوک و مواد اشتغال زا نگهداری کنید، به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید اگر دمای آن تغییری نکرد احتمالاً باطری دچار مشکل شده و نیاز به تعویض دارد.
  9. در بیشتر اوقاتی که تأمین انرژی از طریق باطری نوت بوک صورت میگیرد کاهش توان مصرفی دارای اهمیت خاصی است. از طرفی با بالارفتن کارایی سیستم مصرف انرژی نیز بالا خواهد رفت و یکی از راه های بالا بردن زمان دشارژ باطری بهینه نمودن توان مصرفی با توجه به نوع کاربرد سیستم میباشد. کمپانی لپ تاپ معمولاً این امکان را به وجود آورده است که بتوان اجزای سیستم را به گونه ای به کار گرفت که توان مصرفی را به حداقل رسانده و در نتیجه زمان دشارژ باطری را افزایش داد.
  10. در هنگام کپی کردن CD یا DVD و یا استفاده طولانی مدت از آنها توصیه میشود که دستگاه را برق وصل کنید.
‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.