گوشی آیفون، گوشی تلفن همراهی خاص و البته الحق و الانصاف کارا و عالی است که از وقتی وارد بازار گوشی های تلفن همراه شده، تب و تاب آن خریداران موبایل و کاربران مختلف را حتی برای مدتی کوتاه هم ول نکرده و همیشه در اوج بوده است. اما تا به حال به این فکر کرده اید که گوشی های آیفون از کجا به این جایگاه رسیده اند و برای خرید گوشی آیفون به کجا مراجعه کنید؟

قیمت گوشی آیفون و خرید گوشی آیفون چرا به این حد برای برخی کاربران مهم و حتی گاهی اوقات غیر قابل دستیابی شده است؟ چرا این گوشی نسبت به دیگر تلفن های همراه ارزشمندتر است؟ ما در این مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

خرید گوشی آیفون

تاریخچه ی گوشی آیفون

14 سال پیش و درست در زمانی که استیو جابز، اولین گوشی آیفون را به دنیا معرفی کرد، کسی فکرش را هم نمی کرد که به زودی تلفن همراه هم در دسته ی کالاهای بسیار مهم و ضروری تر از اضطرار یک فرد قرار بگیرد. می پرسید چرا؟ زیرا با عرضه ی گوشی های آیفون آرامشی که بین یکه تازان آن سال ها یعنی نوکیا، ال جی و یا حتی سامسونگ وجود داشت بر هم خورد و رقابت در دنیای تولید کنندگان تلفن همراه، معنا و مفهومی جدید پیدا کرد.

در یک کلام، موبایل آیفون مفهوم تازه‌ای هم به دنیای سازندگان دستگاه های تلفن همراه و هم کاربران گوشی‌ های موبایل بخشید و خود به تنهایی باعث به وجود آمدن انقلابی در صنعت گوشی های هوشمند شد که البته با این که راه خودش را با استفاده از سیستم عامل خاصش یعنی ios از الباقی حاکمین دنیای گوشی ها جدا کرد اما باز هم، تاثیری به سزا بر روی محصولات این عرصه گذاشت.

اولین گوشی آیفون چگونه بود؟

اولین گوشی آیفون، از هر نظری که فکرش را بکنید، منحصر به فرد بوده است، هم برای کمپانی و هم برای کاربران و مشتریان خاص طلب اپل! از قیمت موبایل آیفون گرفته تا حتی خرید گوشی آیفون و فروش موبایل آیفون درباره ی اولین محصول تولیدی این شرکت، متفاوت ترین تا به حال بوده است.

از مشخصات این دستگاه برایتان بگوییم، نمایشگر آن لمسی و اندازه ی آن، 3.5 اینچی است و اپل در واقع یک نرم‌ افزار نسبتا لمسی در قالب یک دستگاه ساده‌ ی کوچک و نسبت به زمان خود متفاوت را با یکدیگر ترکیب شدند و ترکیبی را به وجود آوردند که تا آن زمان وجودش تقریبا سابقه نداشته است.

اما حالا و زمانی که گوشی تلفن همراه آیفون چهاردهمین سال حضورش در سطح بالای بازار جهان را می گذراند، تکامل بسیار زیادی نسبت به قبل پیدا کرده است.

شرکت اپل در ساخت گوشی های اولیه ی خود از ترکیب موادی همچون فلز، پلاستیک و شیشه استفاده کرد تا در نهایت به ایده‌ آل خود از یک گوشی هوشمند مدرن نزدیک شود و به نوعی محصولات زمان وقت را به صورت عملی به باد انتقاد و چالش بکشاند.

سیر تکاملی گوشی های آیفون تا به الان چگونه بوده است؟

هر مقدار هم که جلوتر برویم، می بینیم که این شرکت در طراحی‌های موبایل آیفون در مدل های مختلفی مثل آیفون ۴ و آیفون ۵، نه تنها از لحاظ نرم افزاری بلکه از نظر سخت افزاری هم مرز استانداردها را گسترش داد و این در حالی است که رقیب های پر و پا قرص این شرکت سعی داشتند تا خود را به پای محصولات اپل برسانند.

البته شرکت اپل همیشه هم رهبر بی چون و چرای بازار موبایل نبوده است زیرا، هر مقدار هم که بازار گوشی‌ های تلفن همراه به سمت صفحه ‌نمایش‌ های بزرگ‌ تر متمایل شد، شرکت اپل هم مجبور شد تا به این نیاز به وجود آمده در بازار با طراحی و تولید گوشی‌ های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس پاسخ دهد.

ساخت گوشی آیفون با قابلیت های بیشتر

همچنین این شرکت در زمانی که گوشی های آیفون ۷ را ساخت، ایده ی استفاده از 2 دوربین به صورت هم زمان را مطرح و در محصول آیفون X به صورت رسمی به همراه صفحه ی نمایش OLED راهی بازار کرد.

جالب توجه است که بدانید، گوشی آیفون X هم از نظر قیمت موبایل آیفون و هم از نظر فروش موبایل آیفون، بدعت گذاری جدید در بین نسل های بعدی این گوشی تلفن همراه است. محصولی که دیگر تکیه ی اصلی آن بر روی سنسور تشخیص اثر انگشت نیست و درعوض از سنسور تشخیص چهره بهره می برد.

البته همانطور که خود می دانید، محصولات فعلی اپل از نظر طراحی، سخت افزاری و علی الخصوص نرم افزاری اصلا با مدل های قبلی خود قابل مقایسه نیستند اما نمی توان این حقیقت را انکار کرد که پایه گذار گوشی های جدید، همین مدل های قدیمی آیفون بوده اند.

آیفون 3G و 3GS

اوایل سیر تکامل گوشی های آیفون با آمدن گوشی آیفون 3G، با این که این گوشی ظاهری شیک و دلنشین نسبت به تمامی گوشی های تلفن همراه در آن زمان داشت و همچنین با این که اتصال به سیستم موقعیت یابی و اتصال به اینترنت نسل سوم ویژگی های ممتازی به حساب می آیند اما با این حال به این خاطر که بدنه ی پشتی این موبایل پلاستیکی بود، قیمت آن نسبت به مدل قبلی این گوشی کاهش یافت.

آیفون 3GS هم ظاهری شبیه به نسخه ی قبلی خود داشت و تنها تفاوت ظاهری آن با آیفون 3G، رنگ نقره ای آن بود. از لحاظ نرم افزاری نیز کمپانی بر این امر پافشاری کرده بود که سرعت پردازش در این دستگاه از هم نوعان قبلی خود بسیار بالاتر باشد. از دیگر ویژگی های این گوشی آیفون می توانیم به اضافه شدن دوربین ۳ مگا پیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو و کنترل صوتی اشاره نماییم.

آیفون 4 و آیفون 4S

مهم ترین تفاوت در جدیدترین گوشی آیفون سری ۴، استفاده از شیشه و استیل در طراحی آن بود. ظاهر آیفون 4، مدل دوربین جلویی، نمایشگر رتینا، دوربین ۵ مگا پیکسلی، فلش LED و برنامه ی تماس تصویری انحصاری شرکت اپل یعنی FACE TIME است. و اما می رسیم به آیفون 4S که از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به مدل قبلی خود طراحی شده بود اما از لحاظ سخت افزاری کاملا نسبت به مدل های قبلی خود ارتقا یافت.

در آن سال ها هر کسی که به خرید گوشی آیفون فکر می کرد، تنها به دنبال خریدن سری s گوشی های آیفون 4 بود! این گوشی به یک پردازنده ی بسیار سریع مجهز شد و کیفیت دوربین فیلمبرداری آن به ۸ مگا پیکسل افزایش پیدا کرد. سیری معروف را که می شناسید؟ منشی کاربران گوشی اپل برای اولین بار در آیفون های سری 4S معرفی شد.

آیفون 5، آیفون 5C و آیفون 5S

شرکت اپل با طراحی متفاوت آیفون ۵ یک بار دیگر خلاقیت خود را به رخ جهان کشید! چگونه؟ این مدل از گوشی موبایل آیفون با بدنه‌ ای از جنس آلومینیوم و نمایشگر بزرگ تر از مدل های قبلی یعنی ۴ اینچی، نازک‌ ترین گوشی آیفونی محسوب می‌ شود که تا به اکنون عرضه شده است. آیفون فایو دارای وزنی سبک‌ با یک دوربین ارتقا یافته‌ ی ۸ مگاپیکسلی است که دارای روکشی از جنس کریستال یاقوت کبود برای لنز دوربین است.

در قسمت جلوی گوشی ۱ دوربین Face Time با کیفیت HD قرار داده‌ شده بود. البته شرکت اپل در آن سال ها در کنار طراحی متفاوت آیفون، هدفون‌ های EarPod را مجددا طراحی کرد.
درباره ی آیفون 5C نیز باید بگوییم که تنها تفاوت آیفون 5C باآیفون 5، بدنه‌ ی پلاستیکی آن بود که قیمت آن را کمی نسبت به مدل قبلی ارزان‌ تر کرد وگرنه قطعات و سخت‌ افزارهای داخلی این گوشی دقیقا مشابه با آیفون ۵ باقی ماند. همچنین شرکت اپل، در این سری از آیفون ها، رنگ های دیگر را وارد محصولات خود کرد.

آیفون 5S هم در اولین نگاه کاملا شبیه به آیفون 5 است. این مدل علاوه بر رنگ سفید و مشکی، به رنگ طلایی هم عرضه شد. شرکت اپل برای اولین بار کلید home را در آیفون 5S از نو طراحی کرد و در این دستگاه به حسگر شناسه‌ ی لمسی اثر انگشت مجهز شد تا به این صورت کاربران بتوانند تا به راحتی و با لمس کردن کلید خانه، قفل گوشی را باز کنند.

آیفون ۶ و ۶ پلاس

جدیدترین مدل های جنجالی گوشی آیفون‌ اپل یک ویژگی بسیار شاخص داشت نوع و اندازه‌ ی این گوشی ها بود. گوشی آیفون ۶ یک نمایشگر ۴.۷ اینچی و آیفون ۶ پلاس دارای نمایشگر ۵.۵ اینچی بودند. هر دوی این گوشی‌ ها به نمایشگر رتینا HD و چیپ‌ های NFC برای سرویس پرداخت Apple Pay مجهز بودند. البته لازم به ذکر است که دوربین ۸ مگاپیکسلی آیفون ۶ پلاس از لرزش‌ گیر تصویر هم بهره می‌ برد.

آیفون‌ های 6s و 6s پلاس دارای ویژگی های جدیدتر نسبت به قبلی ها نیز بودند که برای کاربران جذاب بود. این گوشی ها از صفحه ی نمایشی حساس به فشار بهره می‌ بردند و قابلیت لمس سه‌ بعدی با 3D Touch داشتند. از دیگر ویژگی‌های این تلفن های هوشمند، ارتقا کیفیت دوربین آن ها نسبت به مدل های قبلی با استفاده از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بود. همچنین اولین‌ بار رنگ رزگلد آیفون با این گوشی معرفی شد.

آیفون SE

تلفن های SE اپل، نتیجه ی تصمیم این شرکت بر ارائه ی تلفن هایی با صفحه کوچک تر بود. آیفون SE، گوشی با ظاهری مانند آیفون‌ های قدیمی‌ تر بود که نسبت به دیگر محصولات اپل و قیمت گوشی آیفون، ارزان تر بود اما با این حال از سخت افزاری قوی‌ تر برخوردار بود.

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از جمله محصولات خوب اپل هستند که اگر چه طراحی ظاهری آن‌ ها در مقایسه با مدل‌ های قبلی تغییری نکرده، اما به قدری ویژگی های نرم افزاری جدید داشت که اصلا باعث آزردگی خاطر طرفداران پر و پا قرص گوشی آیفون نشد.

از جمله جدیدترین ویژگی‌ های این گوشی، حذف دکمه ی HOME و جایگزینی آن با نسخه ی مجازی آن بود. همچنین این دو گوشی جک ۳.۵ میلی‌ متری خروجی صدا نداشتند که بدون تبدیل مخصوص نمی‌ شد از اکثر هدفون‌ های موجود در بازار برای آن استفاده کرد. همچنین در زمان شارژ گوشی نمی‌ شد تا با هدفون سیمی به موسیقی گوش داد. آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس ضد آب بودند و دوربین دوتایی اپل برای اولین‌ بار بر روی این گوشی‌ ها مشاهده شد.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس

پنل های مورد استفاده در گوشی های آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از شیشه‌ هایی ساخته شده‌ بودند که به ادعای شرکت اپل، لایه‌ ی تقویت‌ کننده‌ ی آن ۵۰ درصد عمیق‌ تر است و در آن‌ ها زیر ساختی جدید از جنس فولاد وجود دارد.
پنل‌ های شیشه‌ ای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس دارای پوشش اولئوفوبیکی است که به ادعای شرکت، زدودن اثر انگشت را از روی گوشی آسان‌ تر می‌ کند.
آیفون ۸ و ۸ پلاس با نمایشگرهایی با نسبت تصویر رایج ۱۶ به ۹ و از نوع LCD وارد بازار شدند.

آیفون X،XS، XS MAX

در بین گوشی های اپل، iPhone X و دیگر مدل های این سری جایگاه بسیار ویژه ای دارد که با مدل آیفون های اپل تفاوت دارد و از نظر طراحی، نسبت به محصولات قبلی اپل، یک محصول منحصر به فرد بود.

شرکت اپل در این محصول با حذف تاچ آیدی از گوشی آیفون X و جایگزین کردن آن با قابلیت Face ID نشان داد که کاملا به عملکرد بی‌ عیب و نقص این ویژگی اطمینان دارد. همچنین در سیستم Face ID اپل از اسکن ۳ بعدی صورت کاربر استفاده می‌ شود که یک روش کاملا منحصر به فرد و جدید به شمار می‌ رود.

آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس به نمایشگری ۵.۸ اینچی OLED مجهز بودند و اندازه نمایشگرشان ۶.۵ اینچی بوده است. آیفون ایکس اس مکس نیز که دستگاه بی نقص با ابعاد کلی نمایش ۵.۵ اینچی است که البته با آیفون ۸ مو نمی زند.

این مدل های آیفون دارای تراشه‌ ای ۷ نانومتری، نمایشگری با کیفیت‌ تر و مجهز به محدوده دینامیکی بیشتر، افزایش سرعت پاسخگویی به دستورات لمسی، افزایش قابلیت‌ های دوربین دو گانه در بخش عکاسی و فیلم برداری، افزایش کیفیت و حجم صدای اسپیکرها و بالا رفتن دوام باتری به لطف وجود تراشه‌ ای با ساختار متفاوت، از جمله مهم ترین چیزهایی است که درباره آیفون ایکس اس و اپل آیفون ایکس اس مکس وجود دارد.

آیفون 11

آیفون ۱۱ دارای دوربین دوگانه‌ ی توانمند، پردازنده‌‌‌‌ ی فوق العاده، شارژ سریع و بسیار بالا با تجربه ی عکاسی منحصر به فرد است، بدنه‌ ی مقاوم‌‌‌ تری در برابر آب و گرد و غبار دارد، توان پردازشی فوق‌ العاده‌ زیادی در اختیار کاربر قرار می‌ دهد، نمایشگری ۶/۱ اینچی موسوم به Liquid Retina دارد.

باید بدانید که با وجود تلاش‌ های اپل در برش دقیق گوشه‌ های نمایشگر و کاهش ضخامت حاشیه‌‌ ها در آیفون ۱۱، این گوشی به‌ اندازه‌ ی آیفون ۱۱ پرو در القای حس یکسان سازی کاربر با محتوای گوشی آیفون موفق نیست!
آیفون ۱۱ با ابعاد ۸/۳ × ۷۵/۸ × ۱۵۰/۹ میلی‌متری و وزن ۱۹۴ گرمی دقیقا با آیفون XR برابری می‌کند و در جایگاهی بین آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس قرار می‌ گیرد.

آیفون SE 2020

آیفون SE 2020، در واقع نسلی از آیفون های ارزان قیمت است که برای کاربرانی ‌با بودجه های محدودتر مناسب است. ظاهر این گوشی آیفون مشابه آیفون ۸ و سخت افزار آن از آیفون ۱۱ است.

آیفون 12

و در نهایت می رسیم به آیفون ۱۲، جدیدتربن پرچم‌ دار اپل که همین پاییز گذشته معرفی شد.
گوشی‌ های خانواده‌ ی آیفون ۱۲، شامل آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس (Apple iPhone 12 Pro Max) هستند.
آیفون ۱۲ از تراشه‌ ی A14 Bionic بهره می‌ برد و به‌ خاطر لیتوگرافی ۵ نانومتری، می‌ تواند تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسبت‌ به تراشه‌ ی گوشی آیفون ۱۱ ارائه دهد. جالب است بدانید که اپل در جعبه‌ ی گوشی آیفون ۱۲ و مدل های آن،‌ قرار است تا هدفون و شارژر قرار ندهد تا کمتر به محیط زیست آسیب برساند!

قیمت گوشی آیفون چقدر است؟

این روزها تقریبا می توان گفت که دیگر گوشی ارزانی وجود ندارد که البته عوامل مختلفی بر این امر تاثیر گذار است. اما اگر بخواهیم به صورت ویژه به قیمت گوشی های آیفون بپردازیم باید بگوییم، با این که عوامل مختلفی بر روی قیمت گوشی آیفون تاثیرمی گذارد اما 3 عامل از بقیه مهم تر هستند. مدل های مختلف گوشی آیفون، رنگ بندی و میزان حافظه ی داخلی این گوشی ها هم بر روی قیمت خرید و هم قیمت فروش گوشی آیفون بیشترین تاثیر را می گذارند. معمولا هم قیمت ها از 400 دلار شروع شده و تقریبا به 1000 دلار و گاهی اوقات حتی بالاتر هم می رسد.

چرا گوشی آیفون گران است؟

مطمئنا عامل قیمت یکی از مهم ترین معیارهای هر کاربر در زمان انتخاب و خرید یک گوشی هوشمند جدید محسوب می‌شود. تقریبا همه ی ما هم طبق یک قانون نانوشته، در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید سعی می‌ کنیم تا با توجه به بودجه ی خود، بهترین و با کیفیت ‌ترین محصول موجود را انتخاب کنیم. با توجه به تبلیغات بازار و همچنین اشتراک گذاری تجربه های مختلف کاربران، خرید گوشی آیفون انتخاب اول و آخر بسیاری از کاربران و گزینه ی احتمالی طیف دیگری از خریداران است.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که این گوشی، از بسیاری از دیگر موبایل های موجود در بازار که اتفاقا آن ها هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند، بسیار گران تر است و حتی گاهی اوقات و در برخی از مدل ها، مشخصات فنی ضعیف ‌تری نسبت به نسخه های قبلی خود را نیز ارائه می‌دهد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گوشی آیفون

 عوامل مختلفی بر روی قیمت گوشی های آیفون تاثیر می گذارند. برخی از آن ها عبارتند از:

خدمات پس از فروش و ارزش قائل شدن برای مشتری با شعار همیشه حق با مشتری است!

استفاده از سیستم عامل مستقل و انحصاری iOS با امکانات ویژه و بسیار تاثیر گذار

تبلیغات هوشمندانه و متفاوت شرکت اپل

برنامه‌ ریزی دقیق، هوشمندانه، هدف دار و مقتدر شرکت اپل برای کنار زدن رقبا

فروشگاه اینترنتی دلتوس

شهرت و اعتبار دلتوس، بهترین شاهد برای تضمین تخصص و اعتماد مشتریان به ما و اجناس فروشگاه اینترنتی و علی الخصوص خرید گوشی آیفون برای خریداران آن است که در طی سالیان متوالی و ارائه بهترین‌ ها این مهم حاصل شده است.

همچنین شهرت و اعتبار بر حق دلتوس، بهترین تضمین ما برای خریدی مطمئن و همچنین اصالت ما در ارائه خدمات است.

همچنین به خاطر داشته باشید که کارشناسان دلتوس همیشه آماده ی پاسخگویی به شما هستند.

اهداف ما در دلتوس

ایجاد گارانتی با اصالت مهم ترین هدف ما در دلتوس است که در ورای آن، اهداف مهم دیگری را دنبال می کنیم. سهولت خرید کالاهای دیجیتال، لوازم جانبی و قطعات، تغییر نگرش مصرف‌کنندگان نسبت به فرایندهای خدمات پس از فروش، آموزش و توسعه منابع انسانی در تمامی بخش ها و پاسخگویی تمام و کمال به مشتریان در این راستا، ارائه خدمات متنوع و درعین ‌حال خلاقانه و منحصر به فرد در کنار سرعت در پاسخگویی و استقرار سامانه‌ای پویا در کنار حفظ کیفیت خدمات، با هدف ارائه مشاوره های کاربردی و مدیریتی و همچنین پاسخگویی به ‌موقع به نیازهای مشتریان را در اولویت تیم دلتوس قرار داده‌ایم.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.