خرید هارد اکسترنال; امروزه با توجه به تنوع مدل‌های هارد اکسترنال در بازار و نیاز روزافزون کاربران به این نوع محصول، انتخاب بهترین هارد اکسترنال به کاری نسبتاً دشوار تبدیل شده است. در این راهنمای خرید هارد اکسترنال سعی می‌شود به معرفی بهترین هارد های اکسترنال پرتابل و دسکتاپ ارزشمند موجود در بازار ایران بر اساس قیمت و ظرفیت بپردازیم.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی همواره یکی از بزرگترین عامل‌ها در خرید کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی گوشی و تبلت بوده است. اما اگر نیاز به انتقال اطلاعات خود دارید و حجم این اطلاعات بیشتر از فضای ذخیره‌سازی موجود است یا اگر نیاز به یک هارد دیسک برای آرشیو کردن فیلم‌ها و تصاویر خود دارید، به شما خرید یک هارد درایو اکسترنال را پیشنهاد می‌کنیم.

خرید هارد اکسترنال

external hard drive

ذخیره‌ی اطلاعات اعم از اسناد، مدارک و عکس‌ها تا فیلم‌ها و کتاب‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. امروزه گجت‌ها و وسایل زیادی برای ذخیره و حفظ اطلاعات وجود دارند و در اندازه و مدل‌های گوناگون تهیه می‌شوند. فلش مموری، کارت حافظه و هارد ها از انواع وسایل الکترونیکی برای ذخیره‌ی اطلاعات هستند. هارد اکسترنال external hard drive در میان تمامی این وسایل از محبوبیت خاصی برخوردار است زیرا ظرفیت بالایی در ذخیره‌ی اطلاعات دارد و می‌توان آن را به وسایل گوناگون مانند کامپیوتر و لپ‌تاپ وصل کرد.

امکانات هارد اکسترنال

هارد اکسترنال دارای پورت USB است و می‌توان هرلحظه از اطلاعات آن استفاده و آن را با خود حمل کرد. نگهداری اطلاعات مهم در کامپیوتر و لپ‌تاپ کار منطقی نیست، زیرا ممکن است به دلیل هرگونه مشکل فنی تمامی اطلاعات روی دستگاه پاک شود به همین دلیل بهتر است هر فرد یک هارد اکسترنال داشته باشد و از آن برای نگهداری اطلاعات استفاده کند. هاردهای اکسترنال به دلیل داشتن حافظه‌ی بالا برای استفاده‌های روزمره به کار نمی‌روند و از آن‌ها برای نگهداری اطلاعات مهم که حجم زیادی دارند مانند عکس‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود.

ظرفیت هارد های اکسترنال

هاردهای اکسترنال دارای ظرفیت‌های متفاوتی ازجمله ظرفیت 1 ترابایت و ظرفیت 2 ترابایت و غیره هستند و هر چه ظرفیت آن‌ها بالاتر باشد قیمت آن‌ها نیز بیشتر است. معمولاً هاردهای اکسترنال نسبت به ضربه مقاوم و دارای پوشش ضخیمی هستند. برخی از برندها برای بدنه‌ی هاردها از انواع مواد سخت مانند پلاستیک سیلیکونی استفاده می‌کنند تا در صورت افتادن، اطلاعات بارگذاری شده بر روی دستگاه آسیب نبینند.

برخی از هاردهای اکسترنال مقاوم در برابر گرد و غبار و آب نیز هستند و از تمامی اطلاعات شما به خوبی محافظت می‌کنند. هارد های اکسترنال معمولاً به رنگ مشکی هستند ولی برخی از شرکت‌ها آن‌ها را در رنگ‌های آبی و قرمز نیز تولید می‌کنند. سرعت انتقال داده در هاردهای اکسترنال متفاوت است و واحد آن گیگابیت بر ثانیه است. برخی از شرکت‌ها برای هارد کیف یا کاور محافظت‌کننده نیز تولید می‌کنند تا هیچ‌گونه گردوغبار به داخل آن نفوذ نکند.

برندهای هارد اکسترنال

امروزه ده‌ها برند معتبر در سراسر دنیا ازجمله ای‌دیتا (ADATA)، لسی و وسترن دیجیتال (Western Digital) هارد اکسترنال تولید می‌کنند به همین دلیل بهتر است هنگام خرید به کیفیت و برند آن‌ها توجه کنید. فروشگاه اینترنتی دلتوس مجموعه‌ای از بهترین‌ تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات را گردآوری کرده است.

hard external وسترن دیجیتال با ظرفیت 2 ترابایت و کابل USB یکی از نمونه‌های پرفروش و محبوب است که وزن بسیار کمی دارد. هارددیسک اکسترنال «My Passport» مای پاسپورت شرکت وسترن دیجیتال نیز بسیار پرفروش و معروف است و با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج سازگار است. نمونه‌های جدید هارد اکسترنال برند ای‌دیتا دارای شیارهای ایجاد شده دور بدنه است تا کابل USB در آن قرار بگیرد تا از گم‌شدن آن جلوگیری کند.

خرید هارد external

اگر تاکنون برای خرید یک هارد اکسترنال اقدام کرده باشید، احتمالاً با مشخصات و  ویژگی‌های بسیار زیاد و گمراه‌کننده‌ای مواجه شده‌اید. در ادامه، به مشخصات اصلی که باید هنگام خرید یک هارد اکسترنال مد نظر داشته باشید، اشاره شده است.

همانطور که می‌دانید مهمترین ویژگی هر درایو حافظه، ظرفیت آن‌ است. اگر تنها استفاده‌ی شما از یک درایو خارجی، فقط ذخیره‌سازی بلندمدت و بازبینی اطلاعات بوده، پیشنهاد ما به شما بیشترین ظرفیت موجود با کمترین هزینه‌ی ممکن است. در این حالت شما نیازی نیست چندان نگران جزئیاتی چون سرعت انتقال اطلاعات باشید.

اما اگر از درایو خود برای انتقال اطلاعات از سیستمی به سیستم دیگر استفاده می‌کنید، سرعت انتقال داده‌ی هارد مورد نظر به عامل مهمی تبدیل می‌شود. همچنین اگر اطلاعات روی هارد مهم و حساس هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم درایوی را برای خرید انتخاب کنید که به‌صورت درونی از قابلیت نهان‌نگاری و رمزگذاری برخوردار بوده و امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند.

پس در نهایت برای خرید یک هارد درایو اکسترنال باید به ویژگی‌هایی چون ظرفیت، سرعت انتقال اطلاعات، حمل‌پذیری، قابلیت‌های امنیتی و دوام آن توجه کرده و این ویژگی‌ها را با کارایی که از هارد دیسک اکسترنال خود انتظار دارید و بودجه‌ی خرید، متناسب کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.