همانند سال های گذشته شرکت اپل با رائه iOS 9 به عنوان iOS جدید تغییرات نرم افزاری و گرافیکی جدیدی در ساختار سیستم عامل خود ارائه کرده است که در ادامه به برخی از بارزترین آنها اشاره می کنیم.

  • سوئچر آپ (swicher Up)

همانطور که انتظار میرفت علاوه مالتی تسکینگ در iOS جدید بسیار پیشرفت کرده و سیستم حرکت بین نرم افزارها بهتر شده است. در iOS 9 نرم افزارهای باز دیگر بصورت کارت کنار یکدیگر قرار نمی گیرند بلکه روی یکدیگر قرار دارند و با حرکت به سمت چپ و راست میتوان بین آنها حرکت کرد.

همچنین در این حین نوار نمایش کانتک های محبوب و تماس های اخیر حذف شده که وجه نمایش بهتری به صفحه داده است.

  • مصرف بهینه باطری

 در iOS 9 در قسمت Setting  گزینه ای مجزا برای اطلاع از وضعیت باطری (Battery) اضافه شده است.  همچنین در این قسمت گزینه ای با نام Low Power Mode اضفاه شده است که با انتخاب آن در مواقعی که باطری شما رو به خالی شده است و دسترسی به شارژ مجدد باطری خود ندارید می توانید در مصرف باطری صرفه جویی نمایید. این گزینه با به حداقل رساندن افکت ها و برنامه های پس زمینه مصرف باطری را به حداقل می رساند.

  • تغییرات نرم افزار دوربین

در iOS 9 نرم افزار دوربین نیز تغییرات ظاهری کرده است. از جمله اینکه کنار علامت فلش دیگر نوشتار وضعیت آن وجود ندارد؛ و تنها با علامت روشن بودن و یا خط خوردن روی آیکون آن وضعیت فعال و یا غیرفعال بودن آن مشخص میشود.

  • گزینه بازگشت

 در iOS 9 این امکان ایجاد شده است که درصورت انتقال از یک برنامه به برنامه دیگر (درصورتی که از طریق اسپاتلایت یا بنر یک اپلیکیشن به یک اپلیکشن دیگر رفته باشید) میتوانید از طریق دکمه بازگشت به برنامه اولیه بازگردید و دیگر نیازی به بیرون رفتن و انتخاب مجدد برنامه اولیه نیست.

  • جستجو در تنظیمات

در iOs های قبلی اپل امکان جستجو (Search) تنها در صفحه اصلی امکان پذیر بود، اما در iOS 9 می توانید از نوار جستجو در گزینه تنظیمات (Setting) نیز استفاده نمایید.

  • بازگرداندن نوشته ها

شاید شما هم با مشکل حذف اشتباه note های خود در iOS های گذشته مواجه شده باشید؛ اما این مشکل در iOS 9 با به وجود آمدن Trash برطرف گردیده است. در iOS 9 همانند عکس ها یک گزینه delete اضافه شده است که بعد از استفاده از آن نوشته های شما به Recently deleted اضافه میشود که بعد از 30 روز از آن حذف خواهد شد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.