شرکت اپل نسبت به بسیاری از شرکت های هم پایه ی خود، روش خاصی هم در طراحی و تولید محصولاتش دارد و هم در معرفی و طبقه بندی آن ها، بسیار متفاوت عمل می کند. به طور مثال این شرکت در معرفی هر سری از گوشی های تلفن همراه آیفون، تنها به معرفی یک گوشی اکتفا نمی کند بلکه از هر سری تقریبا ۴ گوشی مختلف را با فاصله های زمانی و تغییراتی روانه ی بازار می کند. از آن جایی هم که هر سال در اواخر شهریور،‌ مراسم معرفی جدیدترین گوشی های ساخت اپل است، طرفداران این گوشی بی صبرانه منتظر معرفی و عرضه ی گوشی های آیفون سری ۱۲ هستند.

اما به گفته ی خبرگزاری های معتبر دیجیتالی، اپل به خاطر به وجود آمدن برخی از مشکلات فنی در تامین بردهای مدار این گوشی، این‌ بار بر عکس همیشه از آخر به اول می رود! یعنی این شرکت ابتدا ۲ گوشی آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو مکس را وارد بازار خواهد کرد و بعدا، ۲ گوشی دیگر این سری را وارد بازار خواهد کرد.

امروز در این مطلب می خواهیم تا به بررسی این خبر از سوی شرکت اپل بپردازیم و تمامی حدس و گمان ها و اطلاعات پخش شده در این زمینه را با شما در میان بگذاریم پس در ادامه با ما در مجله ی دلتوس همراه باشید.

از شایعه تا واقعیت، ابهام در عرضه ی گوشی های آیفون ۱۲

مجله ی DIGI TIMES در جدیدترین شماره ی خود و در گزارشی اعلام کرد که شرکت اپل، به علت وجود مشکلاتی در بخش فنی‌ و همچنین تامین بوردهای مدار SLP، این بار بر خلاف همیشه در عرضه ی محصول جدید خود در عرضه ی گوشی های آیفون ۱۲، ابتدا گوشی های آیفون 12 MAX و آیفون 12 PRO را معرفی می کند و بعد از آن، ۲ مدل دیگر این سری را روانه ی بازار خواهد کرد.

همچنین تا به حال شایعات بسیار زیادی درباره ی تاریخ و شکل عرضه ی این گوشی از طرف شرکت اپل مطرح شده است که البته تمامی آن ها، تا به الان در حد حدس و گمان های رسانه ای هستند و تا به کنون اخبار رسمی در‌ اینباره از طرف این کمپانی پخش و اعلام نشده است.

با این حال مجله ی دیجی تایمز که از بین همه از اعتبار بسیار بالاتری برخوردار است، پیش بینی کرده است که احتمالا شرکت اپل اعضای خانواده‌ ی سری آیفون ۱۲ خود را با ۴ مدل معرفی و عرضه خواهد کرد.

۲ مدل از گوشی های سری ۱۲، دارای صفحه‌ نمایش ۶٫۱ اینچی هستند و در مقابل، یکی از دستگاه ها دارای صفحه‌ ی نمایش ۵٫۴ اینچی و در انتها دیگری دارای صفحه‌ ی نمایشی‌‌ در اندازه ی ۶٫۷ اینچی خواهد بود.

 دیجی‌ تایمز همچنین گفته است که دلیل اصلی وجود داشتن مدل‌ های ۶٫۱ اینچی در‌ این سری از عرضه ی‌ گوشی های آیفون ۱۲ این است که پیش تر قصد عرضه ی گوشی هایی با این سایز را داشته ولی به خاطر شیوع گسترده ی ویروس کرونا در جهان و در پیامد آن، وجود مشکلاتی همچون تامین قطعات، حالا قصد ارائه ی این گوشی ها را دارد. گفتنی است که این مجله قبلا هم با استفاده از منابع خود، گزارشی اختصاصی درباره ی بخش تامین قطعات اپل و مشکلات آن با شیوع کرونا و پیامدهای آن منتشر کرده بوده است.

مجله ی دیجی‌ تایمز قبلا در گزارشی که از آن برایتان صحبت کردیم گفته بود که شرکت اپل برنامه‌ ی تولید بورد مدار گوشی های آیفون‌ جدید را به خاطر شرایط پیش آمده تقسیم‌ بندی کرده است و در واقع نمی تواند که هم زمان تمامی قطعات لازم و بوردهای اختصاصی را برای همه ی گوشی هایی که قصد ساخت آن ها را دارد، بسازد. در بخشی از گزارش این مجله آمده است که:

” بر خلاف همیشه که در طول مدت زمان خاصی منتظر ارائه ی گوشی های جدید آیفون بودیم، این بار و با توجه به سابقه ی قبلی اپل که این کار را قبلا هم انجام داده بود، قطعات با کیفیت لازم به دست شرکت اپل نرسیده است و حالا باید منتظر ماند و دید که این شرکت چه زمانی گوشی های سری ۱۲ خود را به چه ترتیبی عرضه خواهد کرد. “

جالب است بدانید که ممکن است که حتی عرضه ی گوشی‌ های سری ۱۲ آیفون که شامل مدل های آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مکس، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس و عنوان جدیدترین گوشی های ساخت این شرکت را به خود اختصاص خواهند داد، ممکن است که حتی در آخرین ماه های سال میلادی جاری عرضه شوند.

از ابهامات زمان عرضه ی گوشی های آیفون سری ۱۲ که بگذریم، گفته می‌ شود که هر ۴ مدل گوشی جدید، به صفحه‌ ی نمایش OLED مجهز هستند و از شبکه‌ ی اینترنتی 5G پشتیبانی می‌ کنند.

همینطور بر اساس شایعه های موجود، پس از سال‌ ها قرار است که لبه‌ ی آیفون‌ های جدید، حالتی تخت خواهند داشت. البته برخی از شایعه های دیگر می گویند که طراحی گوشی های جدید به مدل‌ های پرو نزدیک هستند.

همچنین گفته می شود که دوربین های پشتی گوشی هایی که اپل در غالب سری ۱۲ عرضه خواهد کرد؛  از ۲ دوربین مجزا و سری های آیفون‌ پرو نیز دارای ۳ دوربین به‌همراه اسکنر و فرا شکافت LiDAR بهره مند خواهند شد.

در این مطلب به صورت کامل اطلاعات و حواشی که حول محور عرضه ی گوشی های آیفون ۱۲ وجود دارد را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. تاکید می‌ کنیم که هنوز هم تاریخ مشخصی در زمینه ی عرضه ی این گوشی ها وجود ندارد. قطعا با اعلام خبر رسمی و قطعی از طرف شرکت اپل، متعاقبا ما به شما خوانندگان عزیز مجله ی دلتوس آن را اعلام خواهیم کرد. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تا ما را در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام دنبال کرده تا آخرین اخبار را زودتر از همه بدانید.

نظر شما درباره ی محصول جدید اپل چیست؟ برای ما کامنت بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.