بسیار پیش آمده است که به خاطر به همراه نداشتن شارژر تلفن همراه خود و یا غافلگیری های گوشی موبایلمان، از هر کسی که دور و برمان بوده، درخواست شارژری را کرده ایم که پورت ورودی آن حداقل با موبایل ما سازگار باشد تا بتوانیم حداقل تلفن همراهمان را تنها برای چند درصد هم که شده، شارژ کنیم.

بیاید تا با هم صادق باشیم! همیشه اولین باری که فهمیده ایم دوست یا همکار بقل دستی ما، شارژرش قابلیت سوخت رسانی به موبایل ما را هم دارد، دیگر بی خیال آوردن چنین وسیله ی ضرروی شده ایم و به این صورت خودمان را از زیر بار حمل آن خلاص کرده ایم.

اما آیا تا به حال این حقیقت را می دانستید که استفاده از شارژر نامناسب برای شارژ تلفن همراه شما نیست و ممکن است باعث خرابی زود تر از موعد باتری موبایل شما شود؟
ما امروز می خواهیم تا در این مطلب درباره ی این مورد که استفاده از شارژرهای مختلف برای شارژ تلفن همراهمان چگونه باعث خرابیش می شود را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و از آن جایی که بسیاری از ما، در این موقعیت بوده ایم که از یک شارژر دیگر برای گوشی خود استفاده کرده باشیم، پیشنهاد می کنیم تا به انتهای این مطلب از مجله دلتوس با ما همراه باشید.

استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل

این روزها دیگر کمتر کسی پیدا می شود که از موبایل و ملزومات آن استفاده نکند و مشترک آن نباشد.

درست است که این حجم از پیشرفت تکنولوژی خوب و امیدوار کننده است اما با این حال، یکی از مشکلاتی که این همه گیری در فناوری می تواند به وجود بیاورد این است که ممکن است هر کسی از وسیله ای برای کاری مثل شارژ کردن موبایل خود استفاده کند که برای او مشکل ساز شود! ممکن است که تعجب کنید اما بارها این مسئله ثابت شده است که استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل باعث خرابی زودتر از موعد مدارهای گوشی و علی الخصوص باتری آن می شود.
کارشناسان و تعمیرکاران حوزه ی تکنولوژی و موبایل همیشه توصیه کرده اند که برای شارژ کردن موبایل، بهترین کار استفاده از شارژر مخصوص مدل گوشی و یا پاور بانک مناسب آن است. دلیل این امر و تاکید هم این است که به این صورت، از شارژری استفاده خواهید کرد که با آمپر شارژر و گوشی و ولتاژ آن، هماهنگی دارد.

در ادامه برخی از مهم ترین بخش هایی که درباره ی استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل وجود دارند را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

فست شارژها

هر چه گوشی ها جدیدتر شده اند و در آن ها از تکنولوژی های به روز استفاده شده است، کار با آن ها از هر نظر؛ خاص تر شده است. مثلا، از یک جایی به بعد تمامی گوشی ها تقریبا fast Charging شده اند و به این صورت در طول مدت زمانی بسیار کمتر از موبایل های قدیمی تر، شارژ می شوند.

مهم ترین نکته ای که در این زمینه هر کاربر موبایلی باید بداند این است که قابلیت شارژ سریع، در واقع تکنیکی است که تولیدکنندگان از راه های مختلفی از آن استفاده می‌ کنند و معمولا استانداردهای آن ها مختص به خودشان است و لزوما از شرکتی به شرکت دیگر یا مدلی به مدل دیگر با یکدیگر متفاوت است.
نحوه ی کارکرد فست شارژرها به این صورت است که آن ها با ارسال ولتاژ با توان بیشتر و البته بسته به توان دستگاه، گوشی و یا در واقع باتری موبایل را در مدت زمان بسیار کمتری نسبت به دیگر شارژرهای دیگر؛ شارژ می ‌کند. البته این نکته لازم به ذکر است که با توجه ‌به امکانات بیشتری که در گوشی ‌های جدید و هوشمند امروزی قرار داده شده است، ظرفیت باتری آن ‌ها هم زیاده شده تا کاربران بتوانند به این صورت ساعت های بیشتری از آن‌ ها استفاده نمایند. اما این تنها ظاهر قضیه است و برای همین افزایش ظرفیت در موبایل ها، زمان زیادی برای طراحی فنی آن وقت گذاشته شده است و در نهایت، فست شارژ یا شارژ سریع که تکنیکی برای شارژ سریع موبایل است، اختراع شده است. جالب است بدانید که بیشتر فست شارژرها، قابلیت شارژ ماکسیموم 70 در صدی را تنها در 30 دقیقه، دارا هستند.

ظرفیت فنی باتری

مهم ترین مواردی که درباره ی امر شارژ باتری اهمیت دارد، ولتاژ و آمپر هستند که البته در گوشی های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

آمپر در واقع تعیین ‌کننده‌ ی حداکثر میزان ورودی جریان الکتریسیته ‌ای است که یک عدد شارژر می ‌تواند تا از خود به دستگاه موبایل عبور دهد. مهم ترین نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که میزان جریان ورودی الکتریسته بسیار مهم است که با استاندارد میلی ‌آمپر سنجیده می ‌شود و این میزان در باتری‌ موبایل معمولا از ۵۰۰ میلی ‌آمپر تا ۲ آمپر تغییر می ‌کند.
به‌ صورت کلی، هر چه عدد آمپر شارژر بیشتر باشد، به همان نسبت در یک زمان معین جریان بیشتری از انرژی الکتریسیته باتری می ‌رسد.

اما بسیاری فکر می‌ کنند این به این معنا است که هرچه عدد آمپر بزرگ ‌تر باشد، آن شارژر قوی ‌تر است و برای شارژ کردن باتری انواع گوشی‌ می‌توان از آن استفاده کرد؛ البته این طرز فکر کاملا اشتباه است. و این در صورتی است که استفاده از شارژر با میزان آمپر پایین ‌تر آسیبی به گوشی شما نمی ‌رساند؛ فقط برای شارژ شدن کامل زمان زیادی از شما می‌ گیرد.
این که تلفن همراه با چه سرعتی از شارژ صفر درصد به شارژ کامل برسد، هم به میزان وات شارژر شما بستگی دارد و هم به حداکثر میزان واتی که تلفن همراه شما می ‌تواند دریافت کند. به همین خاطر، این مقدار توان برای هر موبایلی کاملا متفاوت است و استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل می تواند باعث خرابی گوشی تلفن همراه شما شود. به همین خاطر، مناسب ترین شارژر برای شما، همان شارژری است که در هنگام خرید موبایلتان در جعبه ی آن گذاشته شده است.

استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل

شارژ بی‌ سیم

تلفن های جدیدتر، قابلیت شارژ شدن با شارژرهای بی ‌سیم که به آن شارژر القایی هم می گویند، را نیز دارند که البته کمی با شارژرهای سیمی متفاوت تر هستند.

در استفاده از این نوع شارژر، با این که استفاده از آن راحت تر است اما با این حال، بسیار آهسته تر و کند تر از نسخه‌ های سیمی تلفن های همراه را شارژ می کنند. در شارژرهای وایرلس یا بی ‌سیم، جریان الکتریکی به میدان مغناطیسی قابل ارسال تبدیل شده و در نقطه ‌ی گیرنده، دوباره به ولتاژ برگردانده می‌ شود. حال با توجه‌ به این که حین استفاده از شارژرهای وایرلس، نیازی به اتصال کابل گوشی نیست، دوام و طول عمر گوشی موبایل بالاتر خواهد رفت.
به این نکته توجه نمایید تا زمانی ‌که از کابل مناسب یا شارژر بی ‌سیم استاندارد و مناسب استفاده شود، می ‌توان تقریبا از هر شارژری برای تلفن استفاده کرد. گوشی ‌های امروزی برای محافظت از باتری، جریان برق را تنظیم می ‌کنند، بنابراین استفاده از شارژر بسیار قدرتمند برای تلفن همراه، خطر منفجر شدن گوشی شما و مشکلات متعاقب نخواهد شد.

در این مطلب به بیان و بررسی استفاده از شارژر نامناسب برای موبایل پرداختیم. مهم ترین نکته ای که باید در این میان به آن اهمیت بسیار زیادی داد. سلامت باتری تلفن شما از زودتر شارژ شدن آن بسیار مهم تر است. شما بگویید، در چنین شرایطی که ممکن است شارژر خود را گم کرده اید و یا از شارژر دیگران استفاده کرده باشید؟ تجربه ی شما برای طولانی مدت چه بوده است؟ با ما و دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.