همه چیز درباره ی آنتن وایرلس

از برترین ویژگی های که امروزه باعث ترغیب کاربران به استفاده از موبایل،تبلت، لپ تاپ و بسیاری از دیگر وسیله های دیجیتالی می کند، امکان اتصال این وسیله ها به اینترنت و ارتباط با شبکه های داخلی و جهانی به واسطه ی داشتن قطعه ای به نام آنتن وایرلس است.

این قطعه ی کوچک که زمینه ساز ارتباطات جهانی و نشر و باز نشر میلیاردها شرتابایت (STB) در سراسرکره ی زمین و حتی فراتر از آن و در سیارات دیگر است، تنها در غالب قطعاتی بسیار کوچک که معمولا در ارتباطات کوآکسیال و یا تراشه IC های مختلف گنجانده شده اند، استفاده می شوند.

نقاظ ضعف و قوت آنتن وایرلس

البته این را باید بداند که به رسم تمامی وسیله های دیجیتالی، وایرلس ها هم از قائده ی اشکال مستثنی نیستند و گاهی خرابی و ضعف آنتن دهی وایرلس در وسایل دیجیتالی شخصی همچون موبایل و لپ تاپ باعث می شود تا شما به فکر تعمیرات اساسی این وسیله ها در یک مرکز تخصصی تعمیرات انواع وسایل دیجیتالی سر بزنید.

مشکل ضعف در آنتن دهی وایرلس

مشکل ضعف در آنتن دهی وایرلس یکی از اشکالات شایع در بین وسایل الکترونیکی با قابلیت اتصال به اینترنت و امواج ها و فرکانس های مخابراتی هستند و از این رو مراجعه برای تعمیرات آن ها بالا است. از آن جایی هم که امروزه بسیاری از مردم، حداقل یکی از این وسایل با قابلیت اتصال را دارند، امروز به همت تیم فنی و تحریریه ی دلتوس می خواهیم تا مشکل ضعف آنتن دهی وایرلس را برای شما مورد بررسی قرار دهیم پس، با ما در انتها همراه باشید.

وظیفه آنتن وایرلس

اول از همه بیایید تا در یک‌ تعریف کلی، آنتن وایرلس را بررسی نماییم.

در یک تعریف ساده، وظیفه‌ی آنتن های وایرلس در دستگاه ها این است که سیگنال های مغناطیس و الکتریکی را از دستگاه ساطع کننده دریافت کرده و سپس بر اساس ساختار و برنامه ی فیزیکی خود آن را از دستگاه هایی همچون مودم های اینترنتی و یا امواجی که از طریق دکل های مخابراتی ساطع می شوند، دریافت نماید.

کمی فنی تر که به این فرآیند نگاه کنیم، خواهیم دید که المان های به کار رفته در آنتن ها به فرکانس مورد استفاده وابسته هستند و سایز آن ها کسری از طول موج آنتن خواهد بود. در واقع یک آنتن وایرلس، تغییری در توان و اندازه ی خروجی سیگنال ایجاد نمی کند. در عوض آن را قبل از دریافت به صورت امواج رادیویی متمرکز کرده و در جهت های مختلف می تاباند.

ضعف آنتن وایرلس در لپ تاپ ها

شیوه ی قرارگیری آنتن های وایرلس در وسیله های دیجیتالی همچون لپ تاپ با شیوه ی قرار گرفتن این قطعه در موبایل و تبلت فرق می‌ کند. در لپ تاپ ها،آنتن وایرلس در واقع به وسیله ی اتصالات کوآکسیال شکل می گیرد. البته بورد wirless، در لپ تاپ ها و علی الخصوص مدل های قدیمی تر جدا است و در صورت خرابی و ضعف آنتن دهی در وایرلس قابل تعویض و تعمیر هستند‌.

البته در محصولات جدیدتر مخصوصا در بین محصولات شرکت اپل از جمله retina، مک بوک و یا مک‌ ایرهایی با مدل جدیدتر، وایرلس بر روی بورد آیسی کار گذاشته شده است که البته در مراکز تعمیرات معتبری همچون دلتوس، تا در صد بسیار بالایی قابلیت تعمیر دارند.

مشکل ضعف آنتن دهی وایرلس در موبایل ها و تبلت ها

در موبایل ها و تبلت ها، مشکل ضعف آنتن دهی وایرلس کمی متفاوت تراز لپ تاپ ها است.

در کل به ۲ بخش تقسیم می شود. گاهی اوقات پیش می آید که آنتن وایرلس پر است و نشانه ای مبتنی بر خرابی از خود بروز نمی دهد. در اینجور مواقع معمولا سریع ترین راه حل کاربران این است که خود را به مودم نزدیک کرده و از فاصله ای کم با آن کار کنند.

اگر شما هم دارای چنین مشکلی هستید و این راه حل برایتان جوابگو است، پس قطعا مشکل ضعف در آنتن دهی وایرلس دارید. ریشه ی این مشکل هم به قطعاتی درموبایل باز می گردد که نقش گیرنده ی امواج و در واقع آنتن را در گوشی بازی می کنند. بالاتر هم از این گیرنده ها به عنوان اتصالات کواکسیکال که در واقع قطعاتی ریز هستند و اتصال موبایل به امواج ها و فرکانس ها راسبب می‌ شود.

جالب است بدانید که این قطعات حتی ممکن است که یک پیچ در بدنه ی موبایل شما باشند که آن ها هم در صورت خرابی، در مرکز تخصصی تعمیرات موبایل و تبلت دلتوس، تعمیر خواهند شد.

تعمیر ic وایرلس

در قسمت دیگری از مبحث تعمیرات ضعف آنتن دهی وایرلس ها، باید بگوییم که در برخی از دستگاه ها، ic وایرلس و بلوتوث با یکدیگر هستند. در واقع زمانی که وایرلس مخصوصا در محصولات اپل دچار مشکل می شود، یا بورد ic مورد تعمیرات قرار می‌ گیرد و یا حتی در بعضی از موارد، این بوردها، لاک و آنلاک می شوند.

البته باید خاطر نشان نماییم که در گوشی های آیفونی که بعد از آیفون 6s وارد بازار شدند، مشکل خرابی وایرلس کمی‌ پیچیده تر است زیرا باید با استفاده از مهارت یک تعمیرکار حرفه ای موبایل، هارد مورد تعمیر قرار بگیرد و در ابتدا آنلاک شود و سپس قطعه ی ic تعویض شود‌.

نحوه افزایش قدرت وایرلس

گاهی اوقات اصلا مشکل ضعف آنتن وایرلس اصلا مربوط به وسیله ی شم انیست و اشکال اصلی در منبع امواج است. برای بر طرف کردن و تقویت آنتن وایرلس این نکات را حتما به کار ببندید:

در قدم اول روتر خود را در قسمت مرکزی خانه و یا دفتر کار خود، درمکانی مرتفع قرار دهید و از سایر اشیا مخصوصا دیگر وسایلی که با امواج کار می کنند همچون تلفن، تلویزیون، مایکرویو و وسیله هایی از این دست،دور نگه‌ دارید.

سیستم عامل روتر که معمولا آن را به عنوان وای فای می شناسید را به روزنگه دارید و تنظیمات امنیتی آن را به صورت دوره ای بررسی کنید.

از دانلود فایل‌ های سنگین در طول روز خودداری نمایید تا توان دستگاه شما، پایین‌ نیاید.

در صورت وجود مشکل، قبل از این که خودتان دست به کار شوید ازشرکتی که از سیستم اینترنتی آن استفاده می‌کنید، تماس گرفته و مشکل خود را با آن ها در میان بگذارید. در بیشتر اوقات، مشکلات و ضعف آنتن وایرلس با همین تماس مرتفع می شود.

در این مطلب، به بررسی مشکلات و ضعف آنتن دهی وایرلس پرداختیم و کمی درباره ی راه های بر طرف سازی این مشکل و همچنین تعمیرات آن را برایتان بازگو نمودیم. در انتها تاکید می کنیم که اگر مشکلی در آنتن وایرلس برایتان پیش آمد، ابتدا اتصالات اینترنتی خود را بررسی کنید و بعد از آن اگر‌مشکلی وجود نداشت، حتما برای تعمیرات به مرکز تعمیرات معتبری همچون دلتوس مراجعه کرده تا دستگاه شما کاملا تعمیر شود.

همچنین از شما می خواهیم تا اگر تجربه ی مشابهی در این زمینه دارید، باما و دیگر خوانندگان دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.